• alade

Första gången IVF Maj 2017

Kv89 skrev 2017-06-09 20:02:08 följande:

Hej! Hör ni, jag har en fundering!

Hade äggplock i onsdag, alltså 2 dagar sedan idag. Har molvärk nedre delen av magen samt uppblåst, inte så där jättemycket men ja så det är jobbigt att ha en byxa som klämmer åt. Det gör mest ont då jag går, känns som att det ligger en tyngd över livmodern som guppar då jag går.. haha svårt att förklara, nån som upplevt samma?!

Sen tar jag ju lutinus nu 3ggr/dag och ut kommer ju (ursäkta) "gegga" från det som är ljusbrunt, igår mörkare brunt. Antar att det är gammal blödning från äggplocket då jag blödde endel efter det. Men blir ändå fundersam på hur länge man egentligen blöder eller som det verkar nu, komma ut gammalt blod. Nån som varit med om att det kommer ut bruna flytningar/lutinus flera dagar efter äggplocket?

Hur länge hade ni ont i magen och var ni lite uppblåsta?

Är såå rädd att det ska vara nått onormalt jag känner eller att jag ska vara överstimulerad (men mår ju inte illa och är ju inte konstant svullen om magen) så att vi inte kan göra återförande på måndag.

Jag hade väldigt ont två dagar, men kände mig som du beskriver nästan en vecka efter första äp. Och hade små blödningar tre dagar och brunt några dagar till. Jag var nog lite på gränsen till överstimulering då, fick mindre doser av allt denna gång och mådde mycket bättre. Du kanske också ligger lite på gränsen?
  • alade
    Villhabulle skrev 2017-06-10 08:41:13 följande:

För varje dag som går är jag mer och mer säker att det inte åt. Det här är fruktansvärt. Svettas nu på natten och det gör jag alltid innan mens.. har ni känt av det? Satte ju in en femdagars i måndags så tänker att jag testar på måndag, ruvardag 8.

Jag känner mig också mer och mer säker på att det inte blivit nåt. Jag har massa saker som händer i kroppen, men de minns jag från försök med mitt ex för några år sedan och då blev det ingen graviditet. Det är bara lutinus som spökar med mig...

Jag är på RD 8 med en 3-dagars färsking. Jag funderar på att tjuvtesta, mot bättre vetande, imorgon. Det är för tidigt för att säga så mycket, men jag vill hellre se "ej gravid" före mensen kommer så att jag kan slappna av lite istället för att må som jag gör nu.
  • alade

Jag testade och det blev positivt!

"Gravid 1-2" står det.

Nu hoppas vi att liten hänger kvar över BIM (Som är imorgon) och officiell testdag den 20/6. Till att börja med. Woop!

• alade
    Villhabulle skrev 2017-06-11 14:12:06 följande:

Åh stort grattis!!! Vilket testar du med?

CB digital. Har testa med alla möjliga sorter genom åren och kommit fram till att jag inte vill ha minsta lilla risk att misstolka resultatet - alltså slippa stirra efter streck. Så nu kör jag bara med de digitala!
  • alade
    Rosenblad skrev 2017-06-11 11:02:53 följande:

Grattis! Dags att ansluta dig till Bf Feb 2018? :)

Tack! Jag ska spana in den. Men jag kan tänka mig att jag trivs bättre i en gravidtråd i denna del av forumet. Jag känner mig hemma med er alla som kämpar och kämpat länge.
  • alade
    Villhabulle skrev 2017-06-11 21:43:11 följande:

Förresten Hur vet du BIM under denna period? Brukar de ens komma som bestämt under dessa omständigheter? Jag har testdag den 17e men inte kollat än. Har ingen aning känner jag när jag borde ha min mens just nu men enligt min app är den 3 dagar sen.. men testdagen är ju inte förrän på lördag.

Jag gjorde ivf i mars, visserligen utan lutinus iom att vi inte gick något embryo tillbaka. Då kom mens när den brukar, vilket är ÄL +13. Samma med misslyckad ivf för flera år sedan med exet.

Mensen kanske inte kommer som vanligt för alla när de har lutinus, men det går i alla fall att räkna med BIM ÄL+14 för att räkna ut när graviditetstester borde visa korrekt information.
  • alade

Grattis Villhabulle!

Hur många dagar har gått sedan ägglossningsspruta? Om det är ovitrelle och har gått mer än 10 dagar sedan du tog den (vilket det ju har iom att du använt lutinus i 11 dagar, antar jag) då kan det inte vara falskt positivt.

• alade
    Villhabulle skrev 2017-06-12 18:07:29 följande:

Jag tog den för två veckor sedan exakt idag. Tagit lutinus sedan onsdagen vid ägguttaget vilket är för 12 dagar sedan. Tack för ditt snabba svar

Då är du precis en dag efter mig, fast jag fick tillbaka en tredagars, så jag har ruvat lite längre. Jag hade också 14 dagar sedan sprutan när jag plussade igår

Roligt att följas åt så nära!
  • alade

Härligt Rosenblad!

Jag längtar efter samma milstolpe. Vår klinik har sommarstängt i juli, men visst borde jag få VUL någon annanstans då om de inte gör det? Det vore sjukt jobbigt att vänta flera veckor extra för att kolla att allt är okej...

• alade
    2017Sthlm skrev 2017-06-18 15:14:04 följande:

Hej alla 

Söndagsångest på ett helt annat sätt.  Började morgonen med Lutinus, ut kom inte bara staven utan tillsammans med rosa rött klet. Hur tusan ska man hantera sån här press. Har ni haft liknande problem? Känns som jag kommer stressa ut de där embryot .....drygt!!

Känner mig så glad och positiv idag direkt..

Jag har haft en sådan dag jag med. Ljusbrunt slem som kommit ut tillsammans med lutinusgeggan och mensvärk på det. Inte den molvärk jag haft de senaste veckorna utan mer krampigt.

Nu har det i alla fall lugnat sig. Såg varken färg på papperet eller haft den typen av ont på några timmar.

Vad snabbt det går att gå från helt lugn till galet orolig ändå!
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017