• Rosenblad

Första gången IVF Maj 2017

Ååååh idag ska jag få bli en ruvare :D

Att få tillbaka ett befruktat ägg känns som en omöjlighet för mig. Att få ha en ärlig chans för första gången. Overkligt... Ska kolla igenom bebisplaggen vi köpte för två år sen och drömma mig bort <3

• Rosenblad
    kastrullen skrev 2017-05-28 09:34:31 följande:

Så härligt för er! Även om jag tycker ruvartiden har varit en pina och det har känts som en evighet :) men det är en fantastisk känsla att veta att man har ett litet embryo i sig som kan bli ens framtida bebis!

Ja allt man gör är ju att vänta hela tiden i denna bebisverkstad!! Men har lite förhoppningar nu jämfört mot tidigare månader då man hoppat över några steg och vet att det är befruktat :) Ska resa bort en vecka nu så får hoppas att tiden går snabbt efter de :)
  • Rosenblad

Fick precis reda på att inget av de 3 äggen som vidareodlats i fem dagar kommer att frysas pga deras utveckling inte var optimal. Så nu har vi ett embryo kvar som jag ruvar på, vi fick ut 6 st, 4 st som blev befruktade och endast 1 kvar. Kommer alltså behöva göra om hela skiten om de inte tar sig. Trodde jag skulle behöva slippa de. Har inte mycket hopp om detta jag ruvar på heller.. Vist "det behövs bara ett embryo" för att få ett barn men jag vet inte om jag orkar gå igenom hela skiten igen. Helvete alltså. De måste ta sig nu. Gör det inte de så måste vi vänta tills de öppnar igen och då börja om igen med sprutorna bla bla.. Hur fan orkar man? Kommer ju bli deprimerad om mensen kommer som den gjort nu i alla år. Hade inte ens något hopp om att de ska ta sig men när vi får höra att resten varit dåliga, ja då är vell det jag fick tillbaka lika kasst. Så det lilla hopp försvann nu och jag förväntar mig mens nästa vecka. Ville bara skriva av mig lite, söker inte tröst. Alla går igenom liknande med ivf men man blir ju bara så jävla trött.

• Rosenblad
    Villhabulle skrev 2017-05-31 22:53:37 följande:

Ta inte ut något i förskott. Min kompis var i samma situation och nu är hon höggravid! Jag förstår att det känns tungt ändå. Jag håller alla mina tummar och tår åt dig! Styrkekram

Åh jag hoppas jag får va en av dem som lyckas med ett embryo :((( Kram
  • Rosenblad
    Sophiasophia skrev 2017-05-31 19:25:31 följande:

Förstår att det måste kännas jättetungt. Men du har en pärla i magen nu och jag håller tummarna lite extra för dig nu! :)

Ja jag hoppas såå att vårt enda embryo vill stanna :( Hade varit världens bästa sätt att inleda sommaren på! Åh... Tack!
  • Rosenblad
    kastrullen skrev 2017-05-31 19:34:25 följande:

Hoppas verkligen att ni fick tillbaka ett toppembryo så att ni slipper gå igenom allt igen <3

Ja jag hoppas så :(
  • Rosenblad

Förra Söndagen den 28e fick jag tillbaka ett 4 cellgift embryo. Då borde jag va på ruvardag 6 idag eller?

Har mensvärk lite då och då varje dag, kommer ibland som hugg men som släpper snabbt, mycket svårt att kissa i Tis-Ons. Sprang flera gånger på toan på natten och försökte men det kom några droppar bara men var jätte kissig. Trodde jag åkt på urinvägsinfektion. Men det släppte som tur var... Kommer att tjuvtesta imorgon. Jag tog Otrivelle sprutan förra Onsdags den 24e 21.00. Och den borde va ute idag efter 10 dagar? Eller är det efter 12 dagar?

• Rosenblad
    Sophiasophia skrev 2017-06-03 20:07:22 följande:

Yes, då är du på rd 6 :) Ovitrelle går ur kroppen efter 10 dagar som senast, har varit med om att det gått ur redan på dag 7.

Jag tjuvtestade rd 5, men då var plusset sjuuuuukt svagt. Men vi var 3 som ändå såg det.

Rd 5 hade jag hemsk mensvärk på kvällen men sen dess har det släppt och har inte direkt kommit tillbaka. Jag har dock varit gravid förut så jag får för mig att min livmoder inte är lika tajt och därför kanske inte smärtar lika mycket som första gången den tänjdes ut. Då hade jag molvärk tidigt.

Aha okej, då är det läge att börja små testa lite lite då :)

Ja de kan ju stämma, säkert väldig skillnad på graviditet Nr 2 :)
  • Rosenblad

Hmm dag 11 efter Otrivelle och svagt positivt i eftermiddags. Ska testa imorgon bitti om det är starkare med morgonurin.

• Rosenblad
    Mjbo skrev 2017-06-05 07:53:14 följande:

Åh va spännande!! Hur har det gått nu på morgonen? Vilken ruvardag är du på?

Testet blev exakt likadant så antar att jag inte kommer bli mycket klokare utan borde vänta ytterligare. Men där är ju något inom tiden och efter de torkat ännu starkare, även om det inte är godkänt då så är där är streck man ser direkt. Har aldrig fått någon antydan till streck på de testen, samtidigt har jag heller aldrig gjort ivf innan. Är på ruvardag 8 med ett 2 dagars.
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017