• Rosenblad

Första gången IVF Maj 2017

Mjbo skrev 2017-05-13 11:20:40 följande:

Åh va kul!! Grattis till mensen :D nu är du igång du med!!

Hehe tack :D Ja äntligen!! Pratat med kliniken så sprut dag blir imorgon!
  • Rosenblad
    STHLMivf17 skrev 2017-05-14 07:58:43 följande:

Det kommer gå jättebra!

Ett tips sen när ni börjar med orgalutranen, som funkat bra för mig, är att hålla ett glas med kallt vatten på området efter att ni stuckit. Orgalutranen kan svida lite, så det kalla lindrar. Men jag vill absolut inte skrämma upp dig, det är ingen ond spruta. Den känns bara lite mer än den första sprutan. Så härligt att vi är fler som kan följas åt, då är det bara en vecka mellan oss, jag är på sprutdag 7 :)

Lycka till med allt ikväll!

Bra tips, är rätt nervös inför att börja med den sprutan för jag blev konstigt nog jätte osäker igår när jag skulle ta första sprutan. Den ville inte gå in i huden. Gick hur bra som helst på kliniken när jag prova och kändes inget men igår så gjorde det ont och blev svimfärdig. Kände mig jätte löjlig haha..:) Men har lätt för att svimma och eftersom hela grejen med sprutorna är att vi kanske blir gravida och att om jag gör fel så blir det inget, gjorde att jag blev helt osäker och börja fråga min fästman om jag läser rätt på sprutan och vela fram och tillbaka.

Tyckte lite synd om mig själv en stund därefter men nu känns det så skönt att va igång och att allting kommer hända så snabbt nu :)

Har du fått tid för äggplock? :)
  • Rosenblad
    STHLMivf17 skrev 2017-05-16 23:41:36 följande:

Men din stackare <3 Hoppas att det gått bättre nu sen igår? Min man får ta sprutorna på mig. Dels för att jag tycker det är obehagligt med sprutor, men också för att jag vill att det ska vara en gemensam grej. Det blir en kvällsrutin som vi delar.

Jag ska tillbaka på ett andra ultraljud imorgon och mäta antal och storlek, troligtvis äggplock på fredag. Känner mig lite nervös för det faktiskt, men förhoppningsvis är det bara en gång :)

Hur mår du nu?

Ja de går mycket bättre! Jag kom på att de var de små rengöringspapperna som jag fick med som gjorde att de gjorde så ont, de blev så blött på huden av dem så det kom med in i sticksåret så det sved så mycket. Men nu låter jag de torka och drar bara lite lätt med dem. Skönt att slippa smärta!

Fint att ni gör de tillsammans, jag har bett min fästman att hjälpa mig att ha koll på tiden så han säger till mig samma tid nu varje dag att nu är de dags :)

Jag känner mig också nervös inför äggplock, läst tidigare inlägg och det låter inte som något roligt att va med om.. Men man gör ju allt för att detta ska funka så man får väll bara stå ut och be om massor av bedövning. Jag kommer säga att jag är nervös och jag har tyckt inseminering gör sjukt ont så ska säga att jag är väldigt känslig där nere. Vill få all bedövning jag kan få och vill helst inte va så medvetande om vad som händer där nere!

Jag har börjar känna lite i äggstockarna idag, som om de närmar sig ägglossning. Känns lite tidigt att redan känna de men det är ju inte hela tiden.
  • Rosenblad

Uppdatering från mig :)

Började med Menopur i Söndags och har nu konstant ägglossnings värk. Idag kom det ägglossningsflytning också så det känns bra att börja med orgalutran idag. Känns som det är tidigt att känna så mycket så jag hoppas inte det blir starkare :S

Imorgon blir de VUL och blodprov. Spännande!

• Rosenblad
    Mjbo skrev 2017-05-18 14:34:33 följande:

Åh va kul!! Hoppas de går bra imorgon på ul! Är de första ul du gör nu under sprutdagarna eller har du gjort de innan? :) uppdatera oss efter att du vart där imorgon :D

Ja det är första :) Det såg väldigt bra ut sa hon, slemhinnan såg bra ut och några äggblåsor som var stora och några som höll på att växa. Hon sa inte så mycket om antal och sådär men när hon mätte de största såg jag 11.8 på skärmen. Återstår att se vad blodprovet säger om hur länge jag ska fortsätta, ändrad dos osv :)
  • Rosenblad
    STHLMivf17 skrev 2017-05-18 18:15:06 följande:

Heja! Uppdatera gärna hur det gått imorgon! :) Jag har inte tagit några blodprover, bara VUL, ska fråga om det imorgon vid uttag.

De har gått bra! :) Slemhinnan såg bra ut och där va några stora äggblåsor och lite fler som håller på att växa. Såg 11,8 på skärmen men vet inte vad de "ska" va sen när man väl plockar ut dem.

Inte blodprov? De sa till mig att utifrån blodprovet ska de bestämma hur länge jag ska fortsätta, ändra dos eller om jag behöver komma tillbaka för ännu en koll. Men alla kliniker jobbar ju annerlunda :)
  • Rosenblad

Har nu sprutat i sex dagar, fick ändra dos från 150 Menopur till 225 i Fredags så har nu tagit de två gånger. Har konstant svag ägglossningsvärk och flytningar precis som vid äl. Ska tillbaka på Tisdag för VUL och blodprov igen. Är väldigt svårstucken i armarna + lätt för att svimma så det är alltid ett sånt himla projekt att ta blodprov på mig..

• Rosenblad
    Sophiasophia skrev 2017-05-21 08:57:47 följande:

Jag fick också väldigt tydliga ägglossningsflytningar, det har jag inte annars.

Varför tar du blodprov? Det gjorde inte jag utan man följde bara upp med ultraljud!

Jag vet faktiskt inte, jag fråga om det blir blodprov på nästa kontroll och fick svaret ja. Ska fråga nästa gång :)
  • Rosenblad

Grattis till alla som plussat! Ger mig lite liteee hopp om att de kanske ska funka för oss också :)

Var på andra kontrollen idag, 5 ägg som växt på varje sida och något ägg som var 17-18. Trodde vi skulle få reda på äggplocksdag men de ville kolla på blodprovet först. Så vi får se vad de säger när de ringer. Lät som äggplock kommer ske i helgen och tidsmässigt så borde de stämma. Är JÄTTE nervös inför äggplock och har haft ont i flera dagar vid endast insemination och det är ju inget jämfört med detta. Får man lugnande? Jag känner att jag kan bryta ihop på plats om de gör för ont. Blivit så känslig av denna bebisverkstan och allt va de innebär :/

• Rosenblad
    Rosenblad skrev 2017-05-23 11:50:03 följande:

Grattis till alla som plussat! Ger mig lite liteee hopp om att de kanske ska funka för oss också :)

Var på andra kontrollen idag, 5 ägg som växt på varje sida och något ägg som var 17-18. Trodde vi skulle få reda på äggplocksdag men de ville kolla på blodprovet först. Så vi får se vad de säger när de ringer. Lät som äggplock kommer ske i helgen och tidsmässigt så borde de stämma. Är JÄTTE nervös inför äggplock och har haft ont i flera dagar vid endast insemination och det är ju inget jämfört med detta. Får man lugnande? Jag känner att jag kan bryta ihop på plats om de gör för ont. Blivit så känslig av denna bebisverkstan och allt va de innebär :/

Läste precis i mina papper att man får lugnande,Skönt!!
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017