Första gången IVF Maj 2017
Åh va kul!! Grattis till mensen :D nu är du igång du med!!
Åh va kul!! Grattis till mensen :D nu är du igång du med!!
Det kommer gå jättebra!
Ett tips sen när ni börjar med orgalutranen, som funkat bra för mig, är att hålla ett glas med kallt vatten på området efter att ni stuckit. Orgalutranen kan svida lite, så det kalla lindrar. Men jag vill absolut inte skrämma upp dig, det är ingen ond spruta. Den känns bara lite mer än den första sprutan. Så härligt att vi är fler som kan följas åt, då är det bara en vecka mellan oss, jag är på sprutdag 7 :)
Lycka till med allt ikväll!
Men din stackare <3 Hoppas att det gått bättre nu sen igår? Min man får ta sprutorna på mig. Dels för att jag tycker det är obehagligt med sprutor, men också för att jag vill att det ska vara en gemensam grej. Det blir en kvällsrutin som vi delar.
Jag ska tillbaka på ett andra ultraljud imorgon och mäta antal och storlek, troligtvis äggplock på fredag. Känner mig lite nervös för det faktiskt, men förhoppningsvis är det bara en gång :)
Hur mår du nu?
Uppdatering från mig :)
Började med Menopur i Söndags och har nu konstant ägglossnings värk. Idag kom det ägglossningsflytning också så det känns bra att börja med orgalutran idag. Känns som det är tidigt att känna så mycket så jag hoppas inte det blir starkare :S
Imorgon blir de VUL och blodprov. Spännande!
Åh va kul!! Hoppas de går bra imorgon på ul! Är de första ul du gör nu under sprutdagarna eller har du gjort de innan? :) uppdatera oss efter att du vart där imorgon :D
Heja! Uppdatera gärna hur det gått imorgon! :) Jag har inte tagit några blodprover, bara VUL, ska fråga om det imorgon vid uttag.
Har nu sprutat i sex dagar, fick ändra dos från 150 Menopur till 225 i Fredags så har nu tagit de två gånger. Har konstant svag ägglossningsvärk och flytningar precis som vid äl. Ska tillbaka på Tisdag för VUL och blodprov igen. Är väldigt svårstucken i armarna + lätt för att svimma så det är alltid ett sånt himla projekt att ta blodprov på mig..
Jag fick också väldigt tydliga ägglossningsflytningar, det har jag inte annars.
Varför tar du blodprov? Det gjorde inte jag utan man följde bara upp med ultraljud!
Grattis till alla som plussat! Ger mig lite liteee hopp om att de kanske ska funka för oss också :)
Var på andra kontrollen idag, 5 ägg som växt på varje sida och något ägg som var 17-18. Trodde vi skulle få reda på äggplocksdag men de ville kolla på blodprovet först. Så vi får se vad de säger när de ringer. Lät som äggplock kommer ske i helgen och tidsmässigt så borde de stämma. Är JÄTTE nervös inför äggplock och har haft ont i flera dagar vid endast insemination och det är ju inget jämfört med detta. Får man lugnande? Jag känner att jag kan bryta ihop på plats om de gör för ont. Blivit så känslig av denna bebisverkstan och allt va de innebär :/
Grattis till alla som plussat! Ger mig lite liteee hopp om att de kanske ska funka för oss också :)
Var på andra kontrollen idag, 5 ägg som växt på varje sida och något ägg som var 17-18. Trodde vi skulle få reda på äggplocksdag men de ville kolla på blodprovet först. Så vi får se vad de säger när de ringer. Lät som äggplock kommer ske i helgen och tidsmässigt så borde de stämma. Är JÄTTE nervös inför äggplock och har haft ont i flera dagar vid endast insemination och det är ju inget jämfört med detta. Får man lugnande? Jag känner att jag kan bryta ihop på plats om de gör för ont. Blivit så känslig av denna bebisverkstan och allt va de innebär :/