STHLMivf17 skrev 2017-04-29 07:54:20 följande:
Hej, vad "kul" att vi är fler som ligger lika i tidsperioden :)
Känner igen mig i det du skriver, MAX ett halvår sa vi också, nu 2 år senare är vi inskrivna och sprutor börjar om ca en vecka. Som jag skrev till Mjbo ovan så försöker jag och min man se första försöket innan sommaren som en testomgång. Blir det inget kan vi för en gångs skull ha en avslappnad sommar utan krav på sex vid olika klockslag. Jag ska njuta av en sommar med rosévin, ta sovmorgon utan att mäta temperaturer och bara chilla! Sedan drar vi igång igen till hösten om det första nu innan sommaren inte fastnar. Man kan ju ändå inte göra så mycket åt det.. Kör ni korta programmet?
Hej, ja man får försöka se något positivt iallafall, att man inte är ensam även om det känns som de ibland :)
Så borde vi också tänka men jag har jätte svårt för de.. Ser det som "nu eller aldrig" pga sommarstängt men så är de ju självklar inte och vist hade de varit skönt att kunna koppla bort bebisverkstaden ett tag och ändå veta att man kommer få hjälp snart. Lite så är det just nu för oss, vi kunde ju inte börja direkt vid förra mensen eftersom de var fullbokade så vi hann inte ha vårat möte innan. Så just nu hade jag en "onödig" ägglossning, vist vi har ju haft sex tre gånger runt äl och jag har tagit två äl test bara för att kunna räkna ut ungefär när mensen kommer men det har varit spontan sex och ingen tvång. Min fästman har aldrig haft så lätt som nu, tidigare har han fått prestationsångest men den är som bortblåst nu! Så vi bara väntar på mensen nu. Men vi har lagt allt i deras händer nu, vi känner att vi har gjort vårt. Och det är en skön känsla och blir det inget nu så ska jag försöka tänka som dig så vi inte känner stress under sommaren för vi kan ju faktiskt inte göra mer än att vänta och hjälp får vi ju :) Ah denna väntan hela tiden haha.. det är allt man gör!
Vi kör korta programmet och vi har inga kända fel på någon av oss. Det bara funkar inte. Jag är 28år och min fästman 30år. Hur gamla är ni?