• kastrullen

Första gången IVF Maj 2017

Rosenblad skrev 2017-05-25 18:09:49 följande:

Otrivelle sprutan igår börjar visa sina biverkningar idag.. Känner mig så trött, huvudvärk och illamående.

Imorgon äggplock, är nervös men vill bara få detta gjort så vi kan få reda på om vi kan få bli gravida någon gång.....

Åh va spännande! Håller tummarna att de hittar ett guldägg :)
  • kastrullen
    Jangeles skrev 2017-05-26 00:10:10 följande:

Helt sjukt spännande att följa alla! Håller med, så skönt att ha några att prata med!! Vi har valt att inte berätta något för någon (vill inte ha frågor och press under processen men kommer självklart berätta då vi är i mål)

Ja det är verkligen skönt att ha forumet!

Hur har ni andra gjort när det gäller att berätta?

Innan äggplock så berättade jag för två av mina vänner dom jag också jobbar med och min man för en av sina vänner (som också skjutsade oss då min man inte har körkort). Jag är sämst på att ljuga och ha hemlisar så när de frågade varför jag skulle vara borta från jobbet så berättade jag allt för två, och så bara att jag skulle till läkaren till övriga.

Sen, när vi fick positivt graviditetstest så berättade jag för min mamma och syster. De hade sina aningar att vi hade problem så de tyckte det var skönt att veta. Överlyckliga också så klart, men de förstår hur oroliga vi är att det inte kommer stanna kvar så de känns också som ett bra stöd. När min pappa sedan kom och hälsade på och ville gå på stan och ta en öl, så kunde jag inte hålla det hemligt för han heller. Han blev inte alls förvånad, men var rädd för komplikationer. De enda som han känner som gjort en provrörsbefruktning för ca 15-20 år sedan blev med trillingar vilket inte gick så bra. Så jag har fått förklarat processen lite mer för honom. Att inte behöva ljuga för mina närmaste känns himla skönt men om det inte går vägen så vet jag inte hur jag ska hantera det. Men jag får väl se om det var ett bra val eller inte :) just nu känns det bra!
  • kastrullen

Vad tror ni om detta? Alla test är ju efter tiden gått ut men alla streck visade sig inom testtiden. Däremot kanske de ser lite annorlunda ut när de torkat.

Testen är tagna

Tis em rd 7

Ons morgon rd 8

Ons em rd 8

Tors morgon rd 9

Tors kväll rd 9

Fredag morgon rd 10

Tycker det är lite märkligt att det ser starkare ut på em/kväll, men det kanske kan vara så? Min morgon börjar ju ca 05 och jag vet inte riktigt när en räknar morgonurin?

• kastrullen

Förresten så började jag med apotekets test och har nu använt graviditetskollens test. Jag tycker inte som sistnämnda är så bra...

• kastrullen
    Sophiasophia skrev 2017-05-26 12:47:57 följande:

Jo, lite så ser det ju ut, men så länge det ökar i styrka hela tiden är det inget att bry sig om tycker jag (torsdag kväll är ju helt klart starkare än onsdag em).

Bra styrka på strecken redan nu, det bådar ju gott!!

Blev lite knäckt när första morgontestet var svagare än em-testet dagen innan, men nu verkar det ju vara så varje dag. Jag börjar nästan känna mig lite läskigt positiv. Hoppas det håller i sig :)
  • kastrullen
    Mjbo skrev 2017-05-26 09:06:09 följande:

Har tjuvstartat idag på rd 5. Ett ganska väntat negativt. Nu åker jag bort i helgen och tänker på annat. Sen tänker nå testa på måndag igen, dag 8 :)

Önskar er en bra helg tjejer:)

Hoppas ni får en jättebra helg och lyckas tänka på nåt annat en liten stund i alla fall! :)
  • kastrullen
    alade skrev 2017-05-26 13:05:09 följande:

Ärligt menad fråga: Varför testar du så ofta? Vad är det du tänker ska hända från morgon till eftermiddag?

Att det ska försvinna, bli negativt/svagare, att jag inbillat mig. Första eftermiddagen var för att jag beställt nya stickor och ville prova hur starkt för jämförelse. Det var inte det bästa beslutet, för sedan när jag testade mig på morgonen var det svagare än dagen innan och då blev jag orolig. Nu när jag sett att jag kanske har starkare test på em/kväll så är det inte så stressande längre.

Jag är sån som person, oroar mig mycket i onödan :) dubbelkollar allt (bokade tider, tågbiljetter, instruktioner, när jag låser bilen/dörren) och kräver ofta att min man som aldrig oroar sig dubbelkollar mig. Under den här behandlingen har jag varit extrem.
  • kastrullen
    alade skrev 2017-05-26 13:54:17 följande:

Tack för svar!

Jag hoppas att du kan slippa din oro och att du kan njuta av graviditeten! :)

Tack! Ja men det tror jag! Det börjar kännas bättre :)
  • kastrullen
    Rosenblad skrev 2017-05-26 18:27:46 följande:

Okej..Nu känner jag mig bra igen efter dagens äggplock.

Låg och grät under hela tiden, gick inte att hålla känslorna i styr så efter att tårarna började rinna kunde jag inte hålla mig. Gjorde faktiskt inte så ont som jag trodde, det kändes när nålen gick in men annars var det okej.

Efteråt gjorde det däremot mer ont men fortfarande så har jag haft värre smärta vid tex mens.

Blev svimfärdig och illamående vid hemgång men väl hemma efter mer värktabletter och sömn så känns det inte så farligt.

Blev 6 st ägg, vid VUL såg dem 10 st så dem ville vell inte med ut. Har tagit Menopur och det ska ju ge färre men bra ägg så jag hoppas verkligen att de ringer imorgon och säger att vi har något fint ägg kvar!

Måste säga att jag är imponerad av alla kvinnor som får gå igenom allt det här efter år av besvikelse.

Håller alla tummar och tår för att det är bra och befruktade ägg de ringer om idag! :) Hur mår du idag?
  • kastrullen
    Rosenblad skrev 2017-05-27 15:05:31 följande:

Tack!! Mår väldigt bra, har knappt ont alls faktiskt. Fyra små ägg blev befruktade så imorgon får vi tillbaka ett :) Så hoppas jag att de andra går till frysen eller om de kommer vilja odla vidare först.

Va skönt för dig! När har du testdag då?
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017