• Emmie79

För oss med BIM i april 2017

Vaknade tidigt i morse och testade. Negativt... Eventuellt ett pyttepyttesvagt streck, men det syntes inte ens på bild. Har lite menskänningar i magen nu också så nu kommer nog mensen idag. :(

• Emmie79
    Hansson88 skrev 2017-04-06 07:30:15 följande:
    Jag ser ett streck. Grattis!
    Tror du det?!? Men jag har som mensvärk nu så det känns som att mensen är på väg när som helst. Kan man ha det? Minns inte riktigt.
  • Emmie79
    LifeOfBullshit skrev 2017-04-06 07:36:48 följande:
    Jo, visst är där ett streck! :) Gratulerar!
    Åh, tänk om det är det! Jag vågar inte riktigt tro. Titta på den här bilden utan kontrast, det syns ju inte!
  • Emmie79
    Milou3 skrev 2017-04-06 08:21:24 följande:
    Det va inget gott tecken :/ fick mensen i morse.

Men bara 12-13 dagar kvar till nästa ägglossning!
    Nej, vad tråkigt!! Håller tummarna för maj då!
  • Emmie79
    Mirs115 skrev 2017-04-06 20:04:25 följande:
    Tycker mig också se ett streck. Håller tummarna att det blir starkare
    Ska testa i morgon bitti med CB digital. Är så himla nervös!!
  • Emmie79

Orkade inte hålla på och tolka streck som knappt syntes så jag köpte ett digitalt test och det blev positivt! Står "Gravid 1-2" (men jag borde vara i vecka 5).

(Bim+5 eller Bim+1 beroende på hur man räknar.)

Kan knappt tro att det är sant. Testade ju negativt hos gyn i måndags och pyttepyttesvagt plus (som blev starkare efter några timmar) igår. Så ni som testar negativt, fortsätt testa om inte mensen kommer!

• Emmie79
    typ89 skrev 2017-04-07 08:16:22 följande:
    Va roligt!Grattis!!! Ger lite hopp, känns som jag har lite samma situation. Ingen mens och inget plus på cd 30. Känner mej verkligen inte gravid så skulle bli lika glad för mensen bara den kom. Kände du något innan du plussade?
    Det finns hopp!! Jag kände absolut ingenting. Bara att jag inte hade mensvärk eller huvudvärk vilket jag alltid har innan mens. Men egentligen inga gravidsymptom.
  • Emmie79

Ja detta satte ju allt i perspektiv. Var i korsningen Drottninggatan/Kungsgatan 10 min innan detta hände... Så otroligt skrämmande.

För er som trots detta vill ägna tid åt att tolka gravtest och som oroar er för negativa eller svaga test vill jag dela med mig av hur mitt test såg ut igår på morgonen (överst), 1 timme senare (mitten) och 24h senare (underst).

Dagen efter testade jag positivt med CB digital.

• Emmie79
    Emmie79 skrev 2017-04-07 18:05:18 följande:

Ja detta satte ju allt i perspektiv. Var i korsningen Drottninggatan/Kungsgatan 10 min innan detta hände... Så otroligt skrämmande.

För er som trots detta vill ägna tid åt att tolka gravtest och som oroar er för negativa eller svaga test vill jag dela med mig av hur mitt test såg ut igår på morgonen (överst), 1 timme senare (mitten) och 24h senare (underst).

Dagen efter testade jag positivt med CB digital.

Oj, de två andra bilderna kom inte med. Här är dem:

• Emmie79
    Jooosen skrev 2017-04-07 18:18:25 följande:
    Grattis! Va galet att gyn testade dig negativt! Vilken lycka!!!!
    Jag vet! Hon tittade på vul och såg ingenting, bara en extra tjock livmoderslemhinna. Sen tog hon vad hon sa var ett "jättekänsligt" gravtest (vet ej hur känsligt det faktiskt var) och det blev negativt. Tre dagar senare (på bim+3) blev det detta supersupersvaga streck som sedan växte i tydlighet under dagen.

Så det där med att man inte kan lita på gravtest efter 5 min tror jag är bluff. Strecket kommer ju av nånting, det kan ju inte bara dyka upp av sig självt!
  • Emmie79
    royce skrev 2017-04-07 23:10:16 följande:
    Men Gud så otäckt!! Skönt att det gick bra med dig/er!
    Grattis till plusset! Underbart att få lite glada nyheter också! :)
    Ja, det blev verkligen en reality check efter den här gravidbubblan jag befunnit mig i sedan i morse. Helt plötsligt är man bara glad att man lever och att alla man känner är ok. Men nu ska jag försöka glädjas lite också!

Men lita INTE på gynekologens/ barnmorskans gravtest! (Om det visar negativt alltså.)
  • Emmie79
    Annisens81 skrev 2017-04-07 19:48:12 följande:

Fick detta idag, äl+6-8! Kan de vara spök? Är ju rosa?

Det ser ut som ett riktigt streck! Grattis!!
  • Emmie79

Nä, nu tror jag det är kört för mig. Började blöda igår kväll och har fortsatt idag. Ringde Gynakuten men de säger bara att jag ska avvakta. Fan. Det blir missfall nr 2 i så fall. Kanske hänger kvar med er ändå, och hoppas på ny lycka i maj... Så ledsen nu.

• Emmie79
    orzia1 skrev 2017-04-10 11:11:40 följande:
    Stor kram. Har även fått tidiga mf o börja blöda med yngsta dottern. Men allt gick bra o de vet inte varför jag blödde. Kram
    Tack. Hur blödde du? Jag blöder som under en ordentlig mens, har även sett nu att det kommit lite klumpar. Samt har lite krampig mensvärk. 
  • Emmie79
    brennaV skrev 2017-04-11 20:34:33 följande:

Nu har det gått 2 veckor och en dag sen jag skrapades. Inga tecken på att ägglossning skulle vara på G. Kommer inte köra med ägglossningstickor denna månad utan låta kroppen få återhämta sig efter 3:e missfallet med skrapning på mindre än 11 månader. Bim kommer troligen vara i maj. Så hoppar nog dit direkt istället

Men stackare, vilket jobbigt år du haft. Jag har precis igår fått konstaterat missfall igen (vecka 4+6) efter mitt tidigare missfall i november (vecka 9+6).

Nu blöder jag inte så mycket längre så jag hoppas äl kommer igång om ca 2 veckor, i så fall har jag nästa bim 8 maj.

Hoppar nog över till maj-tråden då men nu tar jag ev en liten paus från FL. Måste försöka tänka lite på annat och försöka återgå till det normala igen. Kram och lycka till, till dig och alla ni andra tråden!
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017