• Emmie79

För oss med BIM i april 2017

Nu är jag på BIM+1 eller BIM-6 beroende på när jag hade ägglossning. Har tidigare i veckan känt av förändrat luktsinne, ont i ländryggen, halsbränna och kvällströtthet. Idag känner jag lite molvärk i livmodertrakten, men det kan lika gärna vara mensvärk. Fick även en liten vit mjölkig flytning idag.

Vill inte testa pga att om det är negativt kan jag ändå inte lita på det och kommer bara bli ledsen.

Men av mina symptom att döma, vad tror ni?

• Emmie79
    Milou3 skrev 2017-04-02 17:03:34 följande:
    Låter ju som klassiska gravidsymptom! Iaf allt utom flytningen, som kan komma närsomhelst i cykeln :)
    Åh, hoppas hoppas!
  • Emmie79
    orzia1 skrev 2017-04-02 17:44:32 följande:
    Om du kan vänta så hade jag testat på onsdag-torsdag nästa vecka
    Ja, jag vet. Jag ska försöka vänta...
  • Emmie79
    elinos01 skrev 2017-04-03 07:01:41 följande:

Hej gänget! Alltså jag plussade idag. Efter ett år och två missfall (senaste i februari) så plussade jag. Fattar inte riktigt vad som hände imorse alltså. Så sjukt att jag är gravid! Jag har hängt lite sporadiskt här och undrar om någon mer plussat än och om vi har någon Facebook grupp med BF December?

Åh grattis!! Vad roligt. Så kul med lite hopp och positiva resultat i den här tråden.
  • Emmie79

Sitter nu hos gynekologen pga svåra pms-symptom och kraftig mens förra månaden. Samtidigt så har jag fortfarande inte fått mens denna månad men vet ju inte om jag är på Bim+2 eller Bim-4... Så frustrerande! Kan jag testa? Ska jag be gyn ta blodprov?

• Emmie79
    Frekaj skrev 2017-04-03 10:18:52 följande:

Då va BIM-dagen här för min del men testade negativt i morse.. Har inga symptom kvar och heller inga känningar av att mensen skulle vara påväg. Suck!

Beklagar. Så himla trist. Vet hur det känns.
  • Emmie79
    Anonym (Cc) skrev 2017-04-03 10:23:41 följande:

Usch det är jobbigt nu:( Inga symptom o tror absolut mensen kommer på torsdag. Jag kan inte bli gravid helt enkelt, är för gammal o har inga bra ägg kvar. Får inte göra ivf o osäker om jag vill göra ÄD o runt omkring blir alla gravida känns det som, även de som inte vill...orättvist

Hur blir man glad?

Grattis till er som plussat

Usch vad jobbigt. Hur gammal är du? Alla runt mig är också gravida känns det som. Svårt att glädjas åt andra när man blir så himla avundsjuk... Jag vet inte hur man blir glad. Jag har bestämt mig för att köpa nåt fint till mig själv när mensen kommer, som tröst. Vet bara inte vad...
  • Emmie79
    Frekaj skrev 2017-04-03 10:45:19 följande:
    Tack! Ja de är så jobbigt att känna såhär. Många i min omgivning är gravida, på lördag ska vi ha babyshower för en av mina närmsta vänner. Är såklart glad för deras skull men de känns tungt! Hur går de för dig?
    Jag känner likadant. Det känns orättvist, ledsamt, slitsamt, tröttsamt. Jag håller dessutom på att planera min bästa väns baby shower (vi blev gravida samtidigt men min graviditet slutade i missfall) och det är verkligen en utmaning psykiskt.

Jag vill bara vara en del av den där härliga "gravid-gemenskapen" igen. Försöker tänka positivt och långsiktigt men just idag är det svårt. Kan bara önska dig bättre lycka nästa månad och att hålla ut!
  • Emmie79
    Jooosen skrev 2017-04-03 13:33:20 följande:

Var just hos gyn och gjorde ultraljud för o koll av ev cystor eller annat (mensbesvär). Har Bim 9/4. Borde hon kunnat se om ja va gravid haha?? Hon kollade iofs bara mina äggstockar antar jag... skulle frågat men glömde. Vad tror ni?

Jag var också hos gyn idag pga mensbesvär och då gjorde hon vaginalt ultraljud men sa direkt att det inte skulle gå att se en eventuell graviditet (har bim idag typ), bara livmoderslemhinnan. Den var ganska tjock och det kunde bero på graviditet men också på att mensen är på g så för att vara säker tog jag ett urinprov som hon testade men det var negativt. :(
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017