• Emmie79

För oss med BIM i april 2017

Essie32 skrev 2017-03-24 10:54:26 följande:
    Ok. Så dumt av dem att designa en sån miljöovänlig produkt och att inte kunna köpa till bara själva stickor. Känns dåligt att slänga en helt fungerande cb bara för att stickor är slut
    Eller hur?! Och det blir ju superdyrt att köpa dubbla uppsättningar ägglossningstester varje månad, de lila kostar ju närmare 400kr!
  • Emmie79

Flyttar mitt bim-datum från 2/4 till 6/4 eftersom jag fick så sen äl denna månad. Ännu längre väntan...

BIM LISTA

1/4: SWN 2a försöket 3dje barnet.

1/4: meijram 5:e försöket 1:a barnet

1/4: WendelaW 1:a försöket 3:e barnet

2/4: 

3/4: maxleon1011 detta blir 1:a försöket 3dje barnet

3/4: Nr3sladdis 1:a försöket 3:e barnet

3/4: Cheerful 5:e försöket 1:a barnet

4/4:

5/4:

6/4: Emmie79, 4:e försöket 1:a barnet  

7/4: Livethänder 11 försöket 1:a barnet

8/4: LifeOfBullshit 2:a försöket 1:a barnet

Vilgot o Lillpyret, 1:a försöket, 3:e barnet

9/4: Pasgetti 2a försöket, 1:a barnet

10/4: Cykeltjejen 2a försöket första barnet

11/4:

12/4: sajo25, försök 13, 2:a barnet

13/4: royce, försökt drygt 2 år, 1:a barnet

14/4:

15/4:

16/4: Maria25, 27:e försöket, 1:a barnet

Birdiz, 1:a barnet

17/4: Leiabus2010,försök 1 år, 3:e barnet.

18/4:

19:4:

20/4; Isathe, 2:a försöket, 1:a barnet

21/4:

22/4:

23/4:

24/4:

25/4:

26/4:

27/4:

28/4:

29/4:

30/4:

• Emmie79

Jag som inte ens vet om jag haft någon ägglossning denna månaden har nu plötsligt blivit otroligt luktkänslig (tycker att det osar gammal mat överallt), kvällstrött (har somnat framför tv:n två kvällar i rad vid kl 20:30), och får halsbränna på kvällen (vet inte ens om det är ett gravidsymptom!?). Hade ju bestämt mig för att vara cool och avslappnad denna månaden och sikta på nästa månad i stället, men det går ju inte när jag känner konstiga symptom hela tiden! Grrrr...

• Emmie79
    Milou3 skrev 2017-03-28 13:59:36 följande:
    Exakt de tre symptomen fick jag sist jag var gravid, runt äl+9 och bim-6
    Nej men gud, säg inte så! ;) Jag måste försöka vara beredd på att det inte går nu, vill inte bli besviken.

Men samtidigt, om jag hade äl förra lördagen (trots negativt äl-test) skulle jag vara på äl+10 idag... Kan man ens känna något så tidigt? När testade du?
  • Emmie79
    Milou3 skrev 2017-03-28 14:55:10 följande:
    Jag testade äl+10 först men negativt. Sen även äl+11 neg men på ä+12 em blev det positivt med cb+, dagen efter gravid 1-2 med digitala!
    Åh, jag har lovat mig själv att chilla med testerna och vänta till bim-dagen. Men jag vet ju inte när bim-dagen är...
  • Emmie79
    Sebbe skrev 2017-03-29 10:35:24 följande:
    Vi har försökt i 6 månader, börjar bli ledsen och frustrerad... vet att det inte är någon idé men vet inte riktigt hur jag ska hålla hoppet uppe. Kämpar med att sluta röka också. Känner att alla man vill vända sig till bara skriker MEN SLAPPNA AVVVVV!!! I ansiktet på en... vilket inte riktigt hjälper...
    Hur länge har ni försökt? Hur gör ni för att inte bli allt för frustrerade?
    "Slappna av" är verkligen det mest irriterande och minst hjälpsamma folk kan säga till en!

Mina bästa tips för att tänka på något annat och inte bli för frustrerad är 1) träna (om jag inte kan gå upp i vikt kan jag åtminstone gå ner i vikt!) 2) laga mat och baka (säger emot punkt 1 lite...) 3) tänk två månader framåt i stället för en, tex "jag vet att det inte kommer bli nåt denna gången men nästa!", så släpper pressen lite.

Men det är ett helsike att vänta månad efter månad, och då är detta bara vårt 4:e försök efter missfall i november.

Stort lycka till till dig!
  • Emmie79
    Sebbe skrev 2017-03-29 11:34:40 följande:
    Äntligen bra tips!! Ska absolut börja tänka två månader framåt grejen! Det var riktigt bra!
    De andra två också. Men tänker att jag måste sluta röka först! Lägga energi på rätt saker...om det nu går....
    Toppen! Förstår om det är svårt att sluta röka under stress, men testa att träna mer så kanske suget efter cigg minskar?
    (Behöver inte vara mycket, jag började med 30 min på crosstrainern på Friskis några ggr/veckan medan jag lyssnade på bra podcasts - kändes så skönt att få ut all frustration och alla spänningar)
  • Emmie79
    Anonym (Cc) skrev 2017-03-30 09:06:26 följande:

Har Bim om exakt 1v men inga symptom överhuvudtaget, har aldrig haft såå lite symptom så det blir nog inget denna gång heller:/

Hur känner ni er?

Jag har inte heller några symptom. Kände av lite trötthet och konstigt luktsinne i tisdags men sen dess har jag inte känt nånting. Brösten är som vanligt och jag känner inget illamående. Bim på söndag eller torsdag (blev nåt fel på äl-testerna denna månad så jag vet inte).
  • Emmie79
    Swn skrev 2017-04-01 07:03:06 följande:

BIM idag och mensen kom som en klocka! Så tråkigt :(

Nää, fan vad tråkigt... Skickar tröst och massor med kramar. Får hoppas på en påskbakad bebis då?
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017