• Charlizee

För oss med BIM i april 2017

Snultan skrev 2017-04-07 07:43:46 följande:

Då var den fertila perioden slut och vi har legat på så tror det finns goda chanser ÄVEN OM jag denna månad inte har tagit äl test men haft känningar plus att jag gått på tidigare uträkningar. Denna månad har vi således inte försökt aktivt dvs med test och dylikt och har dessutom inte tänkt så mkt på det vilket har varit så skönt. Man blir ju galen av sånt här. Nu börjar den långa resan till bim, tur man är så pass upptagen till dess att man kanske inte kommer tänka på det. Jag är försiktigt optimistisk men ändå rätt neutral.

Bim preliminärt 17/4.

Finns de fler från Mars-tråden här?

Jag är här från mars tråden BIM 18/4, har ätit Borago och använt ÄL tester men känner mig för första gången på månader "lugn"... Såklart kan tiden fram till BIM få gå liiite snabbare, men skönt att inte känna "om det inte tar sig nu är det kört" tankarna. Om det inte blir nåt får vi försöka igen i Maj och få en fantastisk start på 2018.

Ska du invänta BIM eller tänkte du testa innan?
  • Charlizee
    Snultan skrev 2017-04-07 08:55:26 följande:

Kul men samtidigt tråkigt att se er från mars tråden här :P men bättre lycka denna gång tycker jag! Vilken bra inställning du har, tror det är jätteviktigt. Kroppen känner såå av när man stressar med detta..

Faktiskt så ska jag inte testa alls. Jag åker till min familj i sthlm över påsk o veckan efter det när jag har bim o då tänker jag inte yttra ett knyst om detta för dem haha. Testar när jag kommer hem om jag inte fått mens innan dess :) rätt skönt ändå, ingen press.

Hur tänker du göra?

Jag har lovar mig själv att inte testa innan BIM-4 så ska försöka hålla stenhårt på det. Under påsken får vi gäster och även om det är struntsumma så vill jag veta om jag är gravid eller inte
  • Charlizee
    Milou3 skrev 2017-04-07 18:26:56 följande:

Jag har alltid känt av rejäla ägglossningar. Så att jag behövt ta Ipren. Men kämpar ändå med att bli gravid och få den att stanna. Strax på försök 4 efter tidigt mf.

Jag är ingen expert men har hört att Ipren kan försvåra chanserna att bli gravid, alvedon ska vara "bättre". Kanske värt att testa?
  • Charlizee

Någon med BIM runt 18/4 eller är runt ÄL+ 6-8 som har några symptom? Jag känner typ ingenting...

eller känner jag efter väldigt noga så har jag kanske lite dov molvärk, lite "tunga" bröst och lite mer trött än vanligt, sistnämnda kan dock bero på att jag jobbat mer än vanligt på sistone... de två första symptomen har jag känt senaste tre månaderna så räknar de knappt.

• Charlizee
    Starlights skrev 2017-04-10 19:17:25 följande:

Jag är på äl+8 och det enda jag känner är ömma bröst. Men det har jag alltid mellan äl och mens, så det kan lika gärna vara ett tecken på att mensen är påväg. Så vet inte vad jag ska tro. 

Samma här, suck!! När tänkte du testa? Förbereder mig för nya tag i Maj
  • Charlizee
    Starlights skrev 2017-04-10 20:22:20 följande:

Och bara för att jag nyss skrev att jag har noll symtom så fick jag nu ikväll lite stick och ilningar långt ner i magen. :O Men man kanske överanslyserar allt och letar efter symtom.

Jag hade tänkt vänta med att testa till fredag, då är jag på äl+12 och bim-2. Men vet inte om jag kan hålla mig till dess.

Själv då?

Jag ska verkligen försöka hålla mig till på onsdag men kanske blir ett test imorgon
  • Charlizee
    Hedblomster skrev 2017-04-12 08:18:08 följande:

Tog ett gravtest imorse, trots att jag bara är på äl+9/10 och det var såklart negativt. Fattar ju att jag inte blir mer gravid bara för att jag testar mer, men ville nog bekräfta för mig själv att det inte tog sig den här gången heller för det trodde jag inte... Visst, det är tidigt och plus syns väl sällan så tidigt men det känns i alla fall inte som att det blev något. Testar igen i helgen eller om mensen blir sen men troligtvis hoppas jag över till maj så småningom. 

Positivt är: ju längre tid det tar att bli gravid, desto längre hinner jag jobba på mitt nya jobb.

Negativt är: tänk om jag inte ens KAN bli gravid? 

Nåväl, nya tag!

Vad tråkigt!!

Samma här, testade imorse på ca ÄL+7 tokblankt

Jag hade molvärk inatt såpass att jag vaknade och sov dåligt men var troligtvis tidig mensvärk... Jag tänker att om man har molvärk så borde ju testen också vara positiva om det är pga en graviditet man får ont?

Kommer ihåg att senaste graviditeten blev jag jätte flåsig när jag tränade och imorse när jag var ute och sprang gick det hur lätt som helst...ville nästan känna mig flåsig, haha!!

Suck!! Nya tag i Maj och hoppas på en fin start på 2018 <3
  • Charlizee
    Skrutt 83 skrev 2017-04-12 12:13:04 följande:

Är på äl+6 idag och tiden sniglar sig fram verkligen.. Dock inte alls hoppfull för denna månad då vi endast fick till det 3 dagar innan äl.. Har blivit gravid tidigare också genom sex några dagar innan äl men ändå känns chansen så liten.. Inga direkta symtom heller (ömma bröst och lite lotionflytningar men det är som vanligt innan mens). Det enda "symtomet" som sticker ut är att jag drömmer väldigt mkt och sover dåligt. Tyckte mig känna lite stick på morgonen igår på äl+5 som jag tror mig känt de andra graviditeterna också men kan ha varit inbillning också,

Fler som ligger kring samma dag efter äl, har ni några symtom?

Jag är på ca ÄL +7 och har molvärk, men tror tyvärr det är tidig mensvärk annars känner jag inget speciellt... testade tokblankt imorse också, så ställer mig in på maj tråden.
  • Charlizee
    LeiaBus2010 skrev 2017-04-12 14:41:17 följande:

Jag ÄR GRAVID!

Hade bara hållt mig i lite drygt 2 h.

Det är blått i verkligheten. Ljus fin blå!

Grattis vad underbart
  • Charlizee
    Skrutt 83 skrev 2017-04-14 08:21:08 följande:

Äl+8 och testade helt blankt på PE imorse :( med dottern var det också blankt på äl+8 men positivt på äl+9 så borde väl inte ge upp hoppet men känns ändå kört. Denna gång var det ju PE som visar vis lägre hcg så borde visat om det var ngt.. så känner redan att det blir att ta nya tag i maj.. då kommer dessutom sambon åka bort vid äl så vi kommer bara kunna försöka typ 2-3 dagar innan den månaden också.. börjar ge upp hoppet att jag kommer få vara gravid igen..

Jag känner detsamma...mitt hopp börjar sina Har haft molvärk och väldigt ömma bröst men testade så blankt man kan imorse... försöker hålla humöret uppe men Gud vad svårt det är, snart får vi gäster så bara le och låtsas om som ingenting. Det positiva är att jag utan dåligt samvete kan ta ett glas vin eller två ikväll

Vilken försök är ni på? Tror vi följt varandra i de senaste trådarna...

GLAD PÅSK till er alla!!
  • Charlizee
    Skrutt 83 skrev 2017-04-15 08:10:12 följande:

Verkar bara ha varit skåran som skuggar på testet, fick lika nu på morgonen men negativt på cb. Ger upp och laddar om för maj. Känner mig lite depp då sambon åker bort nästa äl så vi kommer bara hinna försöka dagarna innan... det blir försök nr 4 efter mf/utomkveds..

Stort lycka till alla ni som fortfarande har chansen!

Vad tråkigt!! Samma här Testade imorse tyckte mig först ana något men insåg sen det var skuggor/hjärnspöken. Vår första son blev till på försök 5 så får hoppas det blir så även denna gång... har redan lagt till mig i Maj-tråden för en 2018 bebis.

Hoppas ni får till det bra ändå även om mannen är bortrest. Stor kram till dig!!
  • Charlizee
    Skrutt 83 skrev 2017-04-15 08:43:27 följande:

Åh vad trist att höra att det blev minus för dig också imorse :( ska också lägga till mig i den gruppen. När ska du ha äl i maj? här verkar det bli kring 4/5 sambon åker den 2/5 :( så skulle bli överlycklig om den kunde tänka sig att komma lite tidigare och verkligen inte senare. Vi får köra den 2/5 innan han åker och hoppas att det kan räcka. Nästa månad ska jag köra boragon igen och hålla tummarna att den hjälper. Ska du köra den igen? Stor kram tillbaka!!

Min ÄL är beräknad till 2/5 men den kom ju 1-2 dagar senare denna månad så får beställa fler ÄL-test. Vad roligt vi fortfarande ligger så lika i cykeln. Har ätit Borago i 2 månader nu men utan resultat, så äter klart de jag har hemma sen tar jag en paus från de Har fyllt på med folsyra/järntabletter hemma så de fortsätter jag att äta nästa månad också! Hoppas hoppas det tar sig nästa månad...börjar bli olidligt detta

Då ses vi i majtråden
  • Charlizee
    Hedblomster skrev 2017-04-15 11:05:16 följande:

Usch, jag förstår dig :( sitter själv och gråter lite på en toalett just nu. Trodde aldrig att det skulle vara såhär jobbigt att försöka bli gravid....

Åh stackare!! Känner lite detsamma. Biter ihop för vi har gäster nu men vill egentligen grina... Brösten ömmar och sticker och molvärken fortsätter, testat negativt imorse så nu kan mensen lika gärna komma.
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017