• Charlizee

För oss med BIM i april 2017

Solsidan17 skrev 2017-04-04 12:58:25 följande:

Jag och min sambo gav 110% i allt som heter försök i januari och februari efter att jag fick missfall i december. Och då åt jag både rosenrot och bisolvon, och det hände inte ett smack. Sen kom vi överens om en paus i bebisverlstaden, för jag ville gå ner i vikt plus att jag fyller i december, dagen innan min mamma och morfar, och ville inte planera barn till december. Och vilken månad blir jag gravid igen? Precis som förra graviditeten, så blev det månaden efter vi slutat "försöka". Och vi hade ingen stress över det heller, för under min ägglossning var vi bortresta och kunde inte mysa. Så vi passade på en gång, 4 dagar INNAN ägglossningen. Och tammefan så tog det sig. Och fast det eventuellt blir en decemberbebis, så kunde jag inte vara lyckligare. Bättre födelsedagspresent går inte att få <3

Vad skönt att höra och GRATTIS

Vill inte det ska sex bara för göra barn, hade jag inte haft ÄL test skulle jag ha gått på appens beräkningar, den brukar stämma... min man är fantastisk och lugnar ner mig när jag stressar över att "det inte tar sig". Förhoppningsvis får vi världens bästa julklapp och annars kanske en underbar present in i nya året

Grattis till alla er som plussat, hoppas tråden kommer fyllas på hela april med fina plus! <3
  • Charlizee
    Milou3 skrev 2017-04-05 09:34:40 följande:

Känner samma! Måste styra tankarna på annat.

Mellan äl och 6-7 dagar efter är det så pass tidigt att små minisymptom kan vara en graviditet. Men när man testat negativt på äl +10 och symptom har försvunnit helt blir man låg!! Har bim i dag och efter att knappt känt av molvärk senaste dagarna börjar jag känna svagt nu.

Mensen e på g. Fan!

Ska testa nåt HELT nytt denna cykel.

Inga äl-test, inge FL, inte tempa och inte testa gravtest innan nästa bim! Bara leva som vanligt och fokusera på allt annat i mitt liv och försöka ha sex varannan dag efter mensens slut!

Jag ska också försöka hålla mig iallafall från gravidtester alldeles för tidigt... lovat mig själv att inte testa före BIM -4. Jag har BIM den 18:e så vill gärna veta innan påsken om jag kan ta ett glas vin

Jag har börjat träna, löpning varje morgon för att få bort tankarna lite... besattheten tar lätt över och man glömmer bort att njuta av allt annat i livet. Hoppas din nya taktik kommer ge dig ett jätte fint plus!!
  • Charlizee
    Milou3 skrev 2017-04-05 09:57:08 följande:

Du kan ta ett glas vin eller 2 ändå! Ev grav tar inte skada av det så tidigt. Men förstår dig! :)

Ja träning är bra. Så fort förkylningen lagt sig ska jag ut och gå 45 min varje morgon. Slutat röka också så då borde jag fixa en löprunda när kondisen är bättre :)

Ja så är det säkert, men man bli ju nojjig något ska gå snett... vad duktig du är som slutat röka!!

När har du BIM?
  • Charlizee
    Skrutt 83 skrev 2017-04-05 12:08:40 följande:

Hoppar in här om jag får! Bim 19/4. Positivt äl test igår och idag så äl idag eller imorgon skulle jag tro. Vi har inte "försökt" denna månad, kör igång seriöst i maj och då blir det med borago. Men blev så att det blev ganska tajmat ändå med sex måndag och positivt äl-test tisdag å onsdag. Blir det något denna månad så känns det som meningen och då är det oerhört välkommet ändå trots lite dåliga tajmingen (bf blir i såfall 28/12) :)

Min Borago-kompis!! Kanske är den rätta metoden, råka träffa ÄL ;) Jag har BIM 18/4 enligt app... har du hoppat över Borago denna månad?
  • Charlizee
    Skrutt 83 skrev 2017-04-05 12:42:32 följande:

Vink vink!! Here I am! ;) ja vem vet, skulle inte förvåna mig om det tar sig just denna månad, eftersom tajmingen är så dålig haha!! :) kul att vi ligger så lika igen! Hur har äl varit denna månad med boragon?? Nej jag har inte ätit dem denna månad, var lite snål eftersom de kostar en slant så tänkte spara och äta dem nästa månad (hade kvar för en cykel) när vi körde igång eftersom sambon inte ville vi skulle försöka denna månad. Men men nu blev det inget försök men ändå en chans/risk att det skulle kunna bli något

Fick jätte starkt utslag igår, enligt app skulle jag haft ÄL i måndags så jag å mannen körde på lör-mån kommer inte ihåg om till och med fredag men så igår på positivt ÄL test blev det inget, haha så typiskt! Får ta igen det ikväll... om vi inte somnar igen Mannen vill helst inte ha december bebis, såklart spelar det egentligen ingen roll men om han får välja... vore nästan komiskt om det tog sig denna månad bara för det.

Ska försöka hålla mig och inte testa innan BIM-4!!!

Har du märkt skillnad denna månad när du inte ätit Borago?
  • Charlizee
    Milou3 skrev 2017-04-05 12:41:24 följande:

Ja men jag har fuskat lite med snus när det har krisat.

Jag har bim i dag!

Åh vad spännande, har du testat??
  • Charlizee
    Milou3 skrev 2017-04-05 16:03:22 följande:

Jag testade i söndags negativt, då på äl+10 så tänkte vänta in symptom eller mens.

Min mens kan hoppa 1-2 dagar och jag misstänker att min äl kom en dag senare denna gång.

Väntar in fredag. Har det inte kommit mens då så testar jag. Noll symptom! Verkligen noll. Känner mig mer gravid alla andra dagar utom just nu :)

Det kan ju vara ett gott tecken, när jag var gravid sist kände jag ingenting förutom att jag blev väldigt "flåsig" när jag tränade... trodde det var en förkylning
  • Charlizee
    Milou3 skrev 2017-04-06 08:21:24 följande:

Det va inget gott tecken :/ fick mensen i morse.

Men bara 12-13 dagar kvar till nästa ägglossning!

Åh nej Vad tråkigt!!

Känns som jag har testat alla taktiker sen vi började försöka på 3an: jäääätte mycket symptom, inga symptom eller sådär lagom spända bröst osv...men nada.

Precis man får se nästa månad som en ny start med ny möjlighet, hur mysigt vore det inte att få en bebis i början av det nya året

Min magkänsla säger att vi kommer ses i Maj-tråden... mina ÄL-test har varit jätte konstiga den här månaden.
  • Charlizee
    Lilja020710 skrev 2017-04-06 10:12:33 följande:

Fick oxå mens idag:( men olika kalender visar olika äl dagar allt från 15-21 april? Jobbigt att täcka så många dagar ;)

Vad tråkigt Vilka appar använder du? Jag använder "Life" och P-tracker och de synkar bra, kan skilja någon dag men inte mer än så
  • Charlizee
    Hedblomster skrev 2017-04-06 11:58:50 följande:

Äl+3/4 nånting idag... Hur långsamt kan tiden gå egentligen? 

Instämmer!!! Osäker om jag är på ÄL + 3 eller 2, mina test har ju levt sina egna liv.. Kan man vrida fram klockan en vecka? Denna gången har jag lovat mig själv att inte testa för tidigt... dagarna kryper fram! När tänkte du testa?
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017