För oss med BIM i april 2017
Skulle försöka få till sex i övermorgon med. Sen kan ni chilla ett tag ;)
Skulle försöka få till sex i övermorgon med. Sen kan ni chilla ett tag ;)
Hur snabbt ägglossning sker efter positivt äl-test är säkert lite olika men i mitt fall så släppte ägget mest troligt hela 3 dagar efter första positiva äl-testet ( tempar och min temp sjönk 3 dagar efter för att sen öka kraftigt på 4: e dagen) och mest troligt lever inte spermierna så länge, vanligtvis. De KAN göra det om de är superspermier, pH värdet i snippan är ultimat osv. Läst ganska mycket om detta nyligen då jag själv räknar bort detta försök till bebis då vi också bara fick till sex samma dag som första dagen med positivt äl-test.
Men det är inte helt omöjligt att det blir bebis :)
Det här kanske är en väldigt mörk och onödig tanke.. men ibland börjar jag fundera på om vi verkligen kan få barn ihop, jag och min sambo.
Jag varit gravid 1 gång innan, men med en annan partner. Och mycket kan ju hända på 8 år. Sedan måste det ju inte vara fel på någon av oss.. bara är så att vi inte kan få barn ihop.
Sen tänker jag, snälla nån. Det det är vårt 3:e försök.. det är ju ingenting... Men ibland kommer dom där tankarna. Kanske för att jag naivt trodde att jag bergis skulle bli gravid på första försöket. Verkar ju gå så lätt för alla i min närhet dessutom.
Riktigt dumma tankar som kommer, speciellt nu såhär på kvällen. Alltså är jag ensam om dom här tankarna? Tänker alla bara att det kommer gå för eller senare och jag är en superpessimist?
Världens äl smärta imorse! Fick till sex igår morse endast, hoppas!!!!!! Pia på äl test
Inser att jag blir glad för någonting många tar för givet, haha!
Har som tidigare nämnt försökt bli gravida en evighet här hemma och min cykel är lång (38 dagar) och ganska opålitlig då den kan hoppa över någon månad.
Har aldrig haft någon äl-flytning, vilket därför har blivit en grej. Nu ikväll (CD 19) har jag för första gången äl-flytningar. på riktigt. så sjukt. Vet att det inte behöver spela någon roll, men jag blev glad och ville dela med mig av denna intressanta fakta (förlåt) till alla som följs åt, haha!
Denna cykel är första gången jag äter bidrottninggelé, kan få inbilla mig att det gör skillnad. Om inte annat så är jag helt stabil i humöret sedan snart 3 veckor tillbaka (aldrig hänt innan, stackars sambo, haha)
la la la, nu ska jag sluta babbla.
Jag lider med dig verkligen! Och det är sant det du skriver, att många får missfall utan att ens veta om det. Många tror att det är en sen mens bara. :/
Jag har varit gravid två gånger. Den första fick tyvärr sluta i en abort (drygt två år sedan). Jag och min sambo hade inte varit tillsammans så länge. Det passade helt enkelt inte då och han var inte redo. Inte jag heller nu när jag kan se tillbaka på det.
Men det gjorde ändå så att min "mammaklocka" började ticka ordentligt och jag gick runt och tänkte på barn, graviditet och familjelivet. Detta ledde till att mitt och min sambos sex blev väldigt ansträngt eller vad jag ska säga.
Jag försökte hålla koll på min menscykel, ägglossning osv. Det blev för stelt och min sambo kunde inte prestera under sex, han kom inte med andra ord. Allt blev en ond cirkel.
En dag sa vi att vi skulle försöka slappna av. Jag skulle sluta räkna dagarna och min sambo skulle försöka slappna av under sex. "Händer det, så händer det".
En månad efter var vi med barn. SÅ LYCKLIGA! Men i vecka 9 började jag få så himla ont .. Missfall ...
2015, på våren - abort
2016, på sommaren - missfall
Och här är vi nu. Har inte lyckats bli gravid sedan dess.
Men i förrgår kände jag den kraftigaste ägglossningssmärtan någonsin (tror iallafall att det var det som jag kände), och vi har haft fullbordat sex varje kväll under helgen och igår. Det kanske bådar gott.
Någon annan som känt en riktigt stark ägglossningssmärta?
Har grymt ont i bröstvårtorna idag efter äl. Brukar inte ha det. Man vill typ att det ska vara symptom hahaha. Gud vad man letar :p
Tog ett äl-test vid 12 idag som var negativt som ni ser på bilden men så fick jag världens äl-känningar när vi var på stan och tog ett nytt nu när jag kom hem, visst är det positivt?
Tack ni som svarade på inlägget om mina efterlängtade äl-flytningar! Nu kommer nästa fråga;
Jag hade ju som sagt dessa trådar för 2 dagar sedan, och har haft negativa äl-tester hela veckan. Idag var det en helt klar stegring (ej positivt dock) så tror äl sker inom några dagar.
Låter det sammanhängande med att äl-flytningarna var häromdagen?
Hade samlag söndagsmorgon kl 09. Hade positivt äl test då och även på måndagen då jag hade världens äl värk. Sperimerna lär ju kunnat överlevts till ägget släppte på måndagen?! Är så ny i detta ..