• Anonym (....)

Egna barn andras ungar..

Jag mår så himla dåligt över min mans barn. Jag har själv barn som bor hos oss så jag får inte känna så här!! Jag blir på dåligt humör redan dagen innan barnen kommer fast jag verkligen gör allt för att anstränga mig att tänka positivt. Jag fixar och grejar för barnen köper hem favoritmat, berömmer, frågar och pratar. Men innerst inne känner jag mig irriterad och sorgsen på nåt vis när dom är här. Saken är att inför helgerna när dom kommer är min sambo mer irriterad mot mig. Som om han stör sig på att han inte har sina barn hemma på heltid. Men det är ju inte mitt fel. Så fort jag tittar på nåt av barnen om tex nån gör nåt jobbigt ljud när vi ser på film eller vad som helst så säger min sambo direkt "vad är det??!" Till mig..jag får inte säga till barnen, inte bli irriterad eller nåt vilket gör att jag får ännu svårare att tycka om dom. Häromdagen blev jag arg för en gångs skull ordentligt och skrek till på ena barnet som gjorde en riktigt ful grej. Men då blev min sambo helt galen på mig och skrek jättehögt och bad mig flytta och massa saker inför alla barnen.. Jag är vuxen och borde inte känna så här men det är jättejobbigt... Vi har gemensamma barn också och har ju valt att leva ihop men jag nästan bara längtar tills hans blir stora eller inte vill komma. Hemskt! Vad ska jag göra ? :(

• Svar på tråden Egna barn andras ungar..
  • Miss Skywalker

Varför antog du inte hans uppmaning? Han är en idiot som behandlar dig som skit och sabbar barnens uppfostran och respekt för dig helt..

• slutatsnusa
    Anonym (Wildrat) skrev 2017-02-26 12:53:32 följande:

För det första behöver du lägga skulden där den hör hemma. Det är inte barnen du är irriterad på, det är mannen. Han förgiftar ditt förhållande med barnen och det är det du behöver ta tag i. Prova att prata med honom och om det inte går så familjeterapi. Fortsätter han så här kommer han ju snart ha ännu fler barn på halvtid...

• slutatsnusa
    Anonym (Ann) skrev 2017-02-26 13:09:15 följande:

Jag har haft det ungefär som du ts, förutom det där att han sa åt dig att flytta.

Det slutade med skilsmässa efter ett antal år, innan det gick så långt lade jag alltid min semester före eller efter de sommarveckor hans ungar skulle bo hos oss för jag stod helt enkelt inte ut med att leva under samma tak som dem och deras far.

Vi hade också gemensamt barn och efter skilsmässan har det barnet bara kontakt med sitt syskon på min sida, hans jäkla ungar har inte hört av sig en enda gång. Inte ens när deras lillebror fyller år.

De kan skita på sig vad mig anbelangar.

Jag kan tycka att det är pappans ansvar att visa dina barn hur de ska vara mot varandra. Förstår absolut att de inte hör av sig till sin lillebror när han är hos dig.
  • Anonym (oOO)

Jag tycker det är jättejobbigt att ha min sambos barn här. Men jag anstränger mig. Han kommer aldrig få veta om det.
    Tycker även att mina syskanbarn är jobbiga. Jag har verkligen bestämt mig för att aldrig skaffa barn. Tycker det är så påfrestande. 

• elyse

Hur var det när ni var särbos i början av relationen? Fick du inga hinter om detta då, hur han sopar mattan för sina barn?

• Anonym (Det riktiga problemet)
    Anonym (....) skrev 2017-02-26 12:21:48 följande:

Jag mår så himla dåligt över min mans barn. Jag har själv barn som bor hos oss så jag får inte känna så här!! Jag blir på dåligt humör redan dagen innan barnen kommer fast jag verkligen gör allt för att anstränga mig att tänka positivt. Jag fixar och grejar för barnen köper hem favoritmat, berömmer, frågar och pratar. Men innerst inne känner jag mig irriterad och sorgsen på nåt vis när dom är här. Saken är att inför helgerna när dom kommer är min sambo mer irriterad mot mig. Som om han stör sig på att han inte har sina barn hemma på heltid. Men det är ju inte mitt fel. Så fort jag tittar på nåt av barnen om tex nån gör nåt jobbigt ljud när vi ser på film eller vad som helst så säger min sambo direkt "vad är det??!" Till mig..jag får inte säga till barnen, inte bli irriterad eller nåt vilket gör att jag får ännu svårare att tycka om dom. Häromdagen blev jag arg för en gångs skull ordentligt och skrek till på ena barnet som gjorde en riktigt ful grej. Men då blev min sambo helt galen på mig och skrek jättehögt och bad mig flytta och massa saker inför alla barnen.. Jag är vuxen och borde inte känna så här men det är jättejobbigt... Vi har gemensamma barn också och har ju valt att leva ihop men jag nästan bara längtar tills hans blir stora eller inte vill komma. Hemskt! Vad ska jag göra ? :(

Det är ju inte hans barn som är problemet Ts det är ju han.

Det är ju han som beter sig dåligt och får dig att må dåligt, jag hade tagit ett rejält snack med honom och sagt att han får bearbeta sina problem och skärpa till sig, det är ju hans posäkerhet och dåliga beteende som är problemet inte ditt för du är ju vuxen nog att hålla din känslor inom dig något som han tydligen inte gör.

Att barn kan bete sig dåligt är en sak barn kan man uppfostra men att en vuxen människa beter sig dåligt nädet ska man inte behöva uppfostra och inte vill man det heller, så ta ett rejält snack ts för så där kan ni ju inte ha det, det kommer ju stressa livet ur dig till slut om det inte redan gjort det och sen går det ut över barnen som ser sin pappa behandla mamman som ett barn plus att barnen kan komma att köra över dig totalt för hur ska dom kunna ha respekt för dig när inte deras pappa har det.
  • Ess
    Anonym (Prata) skrev 2017-02-26 14:13:01 följande:

Jag förstår att det måste ha varit väldigt jobbigt! Och att du säkert kämpade för att det skulle bli bra.

Och visat borde de höra av sig till sin lillebror då och då.

Men jag tycker ändå det är obehagligt att du verkar hysa sådant hat för barn...

Med tanke på en ev punktering så rör det sig knappast om några barn längre, och vuxna människor är helt själv ansvariga för hur de upplevs och bemöts av andra.
  • Anonym (Ann)
    Anonym (Prata) skrev 2017-02-26 14:13:01 följande:
    Jag förstår att det måste ha varit väldigt jobbigt! Och att du säkert kämpade för att det skulle bli bra.

Och visat borde de höra av sig till sin lillebror då och då.

Men jag tycker ändå det är obehagligt att du verkar hysa sådant hat för barn...
    Barn och barn... den yngsta är idag 28 år.
  • Anonym (Ann)
    slutatsnusa skrev 2017-02-26 14:25:42 följande:
    Jag kan tycka att det är pappans ansvar att visa dina barn hur de ska vara mot varandra. Förstår absolut att de inte hör av sig till sin lillebror när han är hos dig.
    De kan ringa honom hos mig också, de har nog hans nummer. Det handlar inte om ett småbarn utan vår gemensamma är idag 18 år.

De har inte hört av sig när han varit hos sin pappa, det var det jag hade åsikter om. Mig behöver de inte höra av sig till, vi har inget att säga varandra ändå.
  • Anonym (Ann)
    Ess skrev 2017-02-26 16:44:47 följande:
    Med tanke på en ev punktering så rör det sig knappast om några barn längre, och vuxna människor är helt själv ansvariga för hur de upplevs och bemöts av andra.
    Precis, idag är de 28, 32 och 37.
  • Anonym (myop)

Trist beteende av pappan. Låter som om du tror att han har dåligt samvete för att hans barn bara bor där deltid. Om det nu är så, borde han inte se till att den tiden de är hos er är så bra som möjligt? Och hur blir den tiden bra om han ser till att du mår dåligt av deras närvaro? Naturligtvis mår du dåligt om han beter sig så där. Naturligtvis kommer du att känna oro över att den veckan de ska vara hemma hos er. Det här kommer bara att skapa en nedåtgående spiral där du mår sämre och sämre över deras närvaro. Har han dåligt samvete? Då måste han bearbeta det. Inte låta det gå ut över dig (och i slutändan sina egna barn).
    Hade jag varit du så hade jag slutat att anstränga mig med favoritmat och annat för hans barn. Det kanske låter kontraproduktivt men det där med att anstränga sig för att andra ska må bra när man själv bara får skit, det där tär på själen. Kan inte han sköta den biten?
    Och du, du får visst känna så där. Man får känna alla slags känslor, även dåliga känslor. Att känna en sak är inte samma sak som att agera på det. Om du inte tillåter dig själv att känna det du känner så kommer du bara att slå knut på dig själv och må ännu sämre, även det en nedåtgående spiral. Fundera mer på varför du känner som du känner och mindre på att du inte får känna.
    En konkret sak som jag tycker du ska göra: tala om för honom att det inte är okej att han skäller på dig på det sätt han gjorde, vad han sa, HUR han sa det, inför barnen osv. Tala också om för honom att du tycker att han verkar mer irriterad inför helgen när de ska komma. Fråga om det stämmer och om han isåfall kan förklara varför.

• Anonym (....)

Tack snälla för era svar!! Ni har ju rätt i att det egentligen är han som förstör relationen mellan mig och hans barn när han är så taggig mot mig så fort dom är här. Jag har bestämt mig flera gånger för att skita i det där extra, låta honom fixa, men han gör inte det där extra och jag vill ju att barnen ska ha det bra så då gör jag ju sånt automatiskt. Det ligger liksom i min natur. Vilket jag oftast ångrar efteråt eftersom det knappt uppskattas...Jag tog upp me honom att han förstör när han håller på så här, som jag fick råd om här, han förstod inte alls hur jag kunde tycka så för så är det ju inte men till slut sa han tt han ska tänka på det. Så jag hoppas han kan göra det. Att lämna honom för det här nu känns inte rätt. Vi har det så bra annars och jag vill inte separera från min barns pappa men det är otroligt påfrestande och inte nån positiv spiral..

• Miss Skywalker
    Anonym (....) skrev 2017-03-02 22:34:11 följande:

Tack snälla för era svar!! Ni har ju rätt i att det egentligen är han som förstör relationen mellan mig och hans barn när han är så taggig mot mig så fort dom är här. Jag har bestämt mig flera gånger för att skita i det där extra, låta honom fixa, men han gör inte det där extra och jag vill ju att barnen ska ha det bra så då gör jag ju sånt automatiskt. Det ligger liksom i min natur. Vilket jag oftast ångrar efteråt eftersom det knappt uppskattas...Jag tog upp me honom att han förstör när han håller på så här, som jag fick råd om här, han förstod inte alls hur jag kunde tycka så för så är det ju inte men till slut sa han tt han ska tänka på det. Så jag hoppas han kan göra det. Att lämna honom för det här nu känns inte rätt. Vi har det så bra annars och jag vill inte separera från min barns pappa men det är otroligt påfrestande och inte nån positiv spiral..

Lämna behöver du inte, han har ju dumpat dig redan, framför barnen dessutom. Har du ingen stolthet?!
  • Anonym (....)
    Miss Skywalker skrev 2017-03-02 23:12:40 följande:

Lämna behöver du inte, han har ju dumpat dig redan, framför barnen dessutom. Har du ingen stolthet?!

Öö jo verkligen men allt är inte svart eller vitt kära du...suck..
  • Miss Skywalker
    Anonym (....) skrev 2017-03-03 04:31:40 följande:
    Öö jo verkligen men allt är inte svart eller vitt kära du...suck..
    Nej men det finns gränser för vad man bör acceptera. Jag hoppas han bad om ursäkt och förklarade att det bara var något dumt han sa i vredesmod?
  • Anonym (Män alltså)

Ta ett snack med mannen din,i lugn och ro.Försök prata igenom detta.Hjälper inte det,kan du begära skilsmässa.

Svar på tråden Egna barn andras ungar..