• Anonym (Ann)

Egna barn andras ungar..

Jag har haft det ungefär som du ts, förutom det där att han sa åt dig att flytta.

Det slutade med skilsmässa efter ett antal år, innan det gick så långt lade jag alltid min semester före eller efter de sommarveckor hans ungar skulle bo hos oss för jag stod helt enkelt inte ut med att leva under samma tak som dem och deras far.

Vi hade också gemensamt barn och efter skilsmässan har det barnet bara kontakt med sitt syskon på min sida, hans jäkla ungar har inte hört av sig en enda gång. Inte ens när deras lillebror fyller år.

De kan skita på sig vad mig anbelangar.

• Anonym (Ann)
    Anonym (Prata) skrev 2017-02-26 13:26:07 följande:
    Fast de kanske inte hör av sig eftersom du inte ens tod ut med att leva under samma tak... Hade någon betett sig så mot mig när jag var barn så hade jag bog hållt mig så långt borta från den personen som möjligt...
    Det var inte direkt så från början, oj som jag försökte men det gick inte. Så då gav jag upp och slutade ställa mig själv i bakgrunden och slutade tillåta att min semester skulle vara en pina.

Oavsett vad de anser om mig så är det deras lillebror det handlar om, de kan höra av sig då han är hos sin pappa. Men gör de det´? Nix.

Som sagt, de kan skita på sig. Jag skulle inte stanna och hjälpa dem om de stod med punktering mitt på landsvägen. De har de inte gjort sig förtjänta av.
  • Anonym (Ann)
    Anonym (Prata) skrev 2017-02-26 14:13:01 följande:
    Jag förstår att det måste ha varit väldigt jobbigt! Och att du säkert kämpade för att det skulle bli bra.

Och visat borde de höra av sig till sin lillebror då och då.

Men jag tycker ändå det är obehagligt att du verkar hysa sådant hat för barn...
    Barn och barn... den yngsta är idag 28 år.
  • Anonym (Ann)
    slutatsnusa skrev 2017-02-26 14:25:42 följande:
    Jag kan tycka att det är pappans ansvar att visa dina barn hur de ska vara mot varandra. Förstår absolut att de inte hör av sig till sin lillebror när han är hos dig.
    De kan ringa honom hos mig också, de har nog hans nummer. Det handlar inte om ett småbarn utan vår gemensamma är idag 18 år.

De har inte hört av sig när han varit hos sin pappa, det var det jag hade åsikter om. Mig behöver de inte höra av sig till, vi har inget att säga varandra ändå.
  • Anonym (Ann)
    Ess skrev 2017-02-26 16:44:47 följande:
    Med tanke på en ev punktering så rör det sig knappast om några barn längre, och vuxna människor är helt själv ansvariga för hur de upplevs och bemöts av andra.
    Precis, idag är de 28, 32 och 37.
Svar på tråden Egna barn andras ungar..