Inlägg från: Anonym (myop) |Visa alla inlägg
  • Anonym (myop)

Egna barn andras ungar..

Trist beteende av pappan. Låter som om du tror att han har dåligt samvete för att hans barn bara bor där deltid. Om det nu är så, borde han inte se till att den tiden de är hos er är så bra som möjligt? Och hur blir den tiden bra om han ser till att du mår dåligt av deras närvaro? Naturligtvis mår du dåligt om han beter sig så där. Naturligtvis kommer du att känna oro över att den veckan de ska vara hemma hos er. Det här kommer bara att skapa en nedåtgående spiral där du mår sämre och sämre över deras närvaro. Har han dåligt samvete? Då måste han bearbeta det. Inte låta det gå ut över dig (och i slutändan sina egna barn).
    Hade jag varit du så hade jag slutat att anstränga mig med favoritmat och annat för hans barn. Det kanske låter kontraproduktivt men det där med att anstränga sig för att andra ska må bra när man själv bara får skit, det där tär på själen. Kan inte han sköta den biten?
    Och du, du får visst känna så där. Man får känna alla slags känslor, även dåliga känslor. Att känna en sak är inte samma sak som att agera på det. Om du inte tillåter dig själv att känna det du känner så kommer du bara att slå knut på dig själv och må ännu sämre, även det en nedåtgående spiral. Fundera mer på varför du känner som du känner och mindre på att du inte får känna.
    En konkret sak som jag tycker du ska göra: tala om för honom att det inte är okej att han skäller på dig på det sätt han gjorde, vad han sa, HUR han sa det, inför barnen osv. Tala också om för honom att du tycker att han verkar mer irriterad inför helgen när de ska komma. Fråga om det stämmer och om han isåfall kan förklara varför.

Svar på tråden Egna barn andras ungar..