• Det tar tid

Vi som älskar våra män ännu mer efter att ha läst inlägg här på FL

I skrivandets stund finns mängder av trådar här på FL av stackars "män" som uppenbarligen hatar kvinnor. Trådar där ord som slampor, horor, slynor upprepas hela tiden. Där "män" skriver att alla kvinnor är falska och ljuger. Eller att kvinnor aldrig borde ha fått rösträtt. Att de saknar all logik, förmåga till konsekventtänkande etc. Att de blir okvinnliga och bittra ju fler kukar de får i sig. Att alla feminister är si och så. Allt detta har jag svart på vitt läst de senaste dagarna.

Ja, you name it. En checklista på hur vedervärdiga en del varelser (kan knappast kalla dem för män) kan vara.  

Allt detta får mig bara att älska min man ännu mer!

Han är en man som är raka motsatsen till de stackare som man kan se här inne ibland. En man som aldrig använt några av de ord som nämns härovan. Som inte är bitter på kvinnor eller rädd för kvinnors sexualitet. Som inte lever med dubbelmoral eller fördömanden. Som aldrig har visat något annat än respekt. Som aldrig har tjatat sig till sex, eller surat om han inte fått det.

Med andra ord, en Riktig Man. Värd att älska och stötta och uppskatta. Som jag aldrig kommer att svika. Jag älskar dig, J!

Så ni kvinnor därute som haft turen att ha riktiga män vid er sida, skriv gärna ett par korta rader här som motvikt mot de hatiska stackare som annars riskerar att kapa FL=)

• Svar på tråden Vi som älskar våra män ännu mer efter att ha läst inlägg här på FL
  • Miliam

Hej!

Det är inte fel på kvinnor!

Bara för att kvinnor inte vill göra som vissa män vill betyder inte att de är xxxxxxxxmm. Jag vill bara säga att det inte är vi vanliga män som skriver dessa inlägg.

Jag håller min fru högt även att vi har små problem i vårat äktenskapet. Men efter 20år tillsammans kan det bli så. Tro inte att det är vi män i allmänhet som tycker så. Det är bara så att de hörs mycket tydligare på nätet.

Sluta gnälla gör något åt er otrygghet väx upp.

Mvh

• Anonym (underbar sambo)

Har det precis som TS, en underbar fantastisk sambo med så många bra egenskaper att det är svårt att räkna upp dem alla. Han skulle också säga detsamma om mig så jag tycker verkligen vi har det underbart tillsammans. 

Har hängt på forumet ett antal år och jag upplever att tonen har skruvats upp i de där konstiga trådarna som TS refererar till. Jag håller med Miliam att det givetvis inte är alla män som låter på det viset, jag tror snarare en del av de som skriker allra mest är det något "fel" på, och det är bara att beklaga för deras skull. Man skulle dock önska de inte tog ut sin frustration på oskyldiga människor på nätet. 

• blairw
    Anonym (migo) skrev 2017-02-26 15:32:39 följande:

Tror de män som startar hattrådar hatar sig själva mest dock.. men de vågar dom inte erkänna för sig själva.

Men vi bör också vara medvetna att all de här 'fina' och 'snälla' männen, sönerna, bekanta osv som finns i våran närhet kan vara just en av dessa som anonymt skriver en massa hat på nätet. 

Kan mycket väl tänka mig flera män i min närhet (släkt t.ex.) som lokalerna skulle kunna sitta här också skriva. Men känner du en person genuint, som man bör göra med sin partner, så vet man vad det skulle kunna tänkas göra och inte göra. Det är några fåtal människor som verkligen kan "luras" totalt på det sättet att man inte kunde ana vad de är kapabla till. För det allra mesta känner man sånt om man verkligen är ärlig med sig själv.
  • Anonym (migo)
    blairw skrev 2017-02-26 16:00:20 följande:
    Kan mycket väl tänka mig flera män i min närhet (släkt t.ex.) som lokalerna skulle kunna sitta här också skriva. Men känner du en person genuint, som man bör göra med sin partner, så vet man vad det skulle kunna tänkas göra och inte göra. Det är några fåtal människor som verkligen kan "luras" totalt på det sättet att man inte kunde ana vad de är kapabla till. För det allra mesta känner man sånt om man verkligen är ärlig med sig själv.
    Nja.. hur många är de inte som tvärsäkert vetat att just deras män inte skulle vara otrogna osv

Sanningen är ju att vi tror vi känner våra närmaste vare sig det gäller barn, partner osv men det är ju faktiskt så att man kanske inte alltid känner någon till 100% man vet ju bara vad den personen väljer att visa.

Tänk bara på alla män som går till prostituerade, eller har en affär på nätet, de som laddar ner barnporr osv osv, alla dessa är ju någons man,son, bror, vän osv.
    För att inte nämna de män som söker sig till yrken där de utnyttjar barn och ungdomar, utåt sett har dessa män varit välordnade och jättefina.

Men ja majoriteten av män är ju faktiskt fina, men vi ska inte vara naiva och tro att det alltid är någon annan och att det aldrig sker på våra egna bakgator så att säga för det händer tyvärr också. tror många skulle bli lite chockade eller förvånade om de visste vad deras partners, barn, familjer och bekanta sysslar med anonymt på nätet. Men visst måste man hoppas och utgå från att den man älskar inte är en av dem, men veta säkert det kan man inte
  • blairw
    Anonym (migo) skrev 2017-02-26 16:12:00 följande:

Nja.. hur många är de inte som tvärsäkert vetat att just deras män inte skulle vara otrogna osv

Sanningen är ju att vi tror vi känner våra närmaste vare sig det gäller barn, partner osv men det är ju faktiskt så att man kanske inte alltid känner någon till 100% man vet ju bara vad den personen väljer att visa.

Tänk bara på alla män som går till prostituerade, eller har en affär på nätet, de som laddar ner barnporr osv osv, alla dessa är ju någons man,son, bror, vän osv.

För att inte nämna de män som söker sig till yrken där de utnyttjar barn och ungdomar, utåt sett har dessa män varit välordnade och jättefina.

Men ja majoriteten av män är ju faktiskt fina, men vi ska inte vara naiva och tro att det alltid är någon annan och att det aldrig sker på våra egna bakgator så att säga för det händer tyvärr också. tror många skulle bli lite chockade eller förvånade om de visste vad deras partners, barn, familjer och bekanta sysslar med anonymt på nätet. Men visst måste man hoppas och utgå från att den man älskar inte är en av dem, men veta säkert det kan man inte

Men nu pratar jag inte om otrohet. Sådana saker där det handlar om att man sviker någon man står nära tror jag alla människor potentiellt är kapabla till. Däremot är inte alla kapabla till att ösa ur sig den skit som TS syftar på vare sig online eller i verkligheten. Att göra något sådant är inte att begå ett misstag på det sättet som någon skulle kunna vara otrogen, ljuga någon gång och dyl. Sådana saker tror jag är svårare, för det har inte så mycket med ens människosyn att göra som att alla kan hamna i situationer som är knepiga. Men att köpa sex, kalla kvinnor horor, eller allt som TS nämner - det är något annat.

Men det exakt det jag håller med om, att bara för att någon tillhör ens familj, släkt eller bekantskapskrets så kan man inte per automatik akta att de aldrig skulle bete sig såsom ts beskriver, eller köpa sex, eller kolla på barnporr. Vad jag menar är att oftast så är det faktiskt sådana saker man kan egentligen misstänka att någon är kapabel till om man känner personen och är helt ärlig med sig själv. Jag tror inte på den chock närstående uttrycker när de får reda på att någon de trodde bättre om var gjort något sådant förkastligt. Inte så att de ljuger, men de ljög nog för sig själv ända tills sanning kom fram. För sådana saker handlar om hur någon ser på kvinnor och män - rättigheter, friheter, skyldigheter.

Min pappa är min pappa, så jag kommer nog alltid älska honom för att han är en förälder. Men om jag är ärlig med mig själv hyser jag inga föreställningar om att han aldrig skulle kunna tänkas (eller kanske tom har) köpt sex, skriva sådant här skit online (om han fattade hur man använder en dator haha..) mm. Min morfar skulle också likväl säkert kunna slänga ur sig sådan skiter. En av mina morbröder med. Flera manliga släktingar. Flera manliga jag växte upp med i skolan. Alltihop väldigt trevliga, hjälpsamma, kärleksfulla människor som inte agerat så framför mig någon gång - men ändå skulle jag inte förvånas (om än bli besviken) om det deltog i det ts pratar om. Det ligger i små detaljer hur man för sig, pratar om annat m.m. - små indikationer som skvallrar om vad man har för syn på olika saker (männisnosyn) och vilka gränser man har. Magkänsla kan man väl kalla det. Däremot är jag 100% bombsäker på att min sambo och en annan nära manlig vän aldrig någonsin skulle göra så. Och det är det jag menar. Att i de allra allra flesta fall så vet man egentligen (inte "vet" då, men kan ana) vad någon är kapabel till, på ett ungefär.
  • nernu

Jag har svårt att få en negativ bild av män generellt eftersol jag har haft så bra manliga förebilder i mitt liv. Farfar pappa och man. Om man överhuvudtaget ska generalisera så har jag mycket svårare för kvinnor som grupp.

• Anonym (Tjipp)
    Anonym (migo) skrev 2017-02-26 15:32:39 följande:

Tror de män som startar hattrådar hatar sig själva mest dock.. men de vågar dom inte erkänna för sig själva.

Men vi bör också vara medvetna att all de här 'fina' och 'snälla' männen, sönerna, bekanta osv som finns i våran närhet kan vara just en av dessa som anonymt skriver en massa hat på nätet. 

Självklart är döljer sig dessa svin bakom vanliga "sjyssta" män. Precis som man inte alltid kan se vem som är pedofil, våldtäktsman eller hustrumisshandlare.

Det man vet är hur de behandlar kvinnor i sin närhet.
  • Anonym (Tjipp)
    Anonym (migo) skrev 2017-02-26 16:12:00 följande:

Därför skulle jag faktiskt önska att de kvinnor som får hot, dickpics osv outar de som skickar detta till dem. Om min man gjorde så skulle jag skilja mig.
  • Anonym (grus i dojan)

En man ska vara stor, trygg, tyst och nöjd. Inte gnälla och ställa krav. Den här tråden är lika sexistisk som de trådar den gnäller på.

Ni skulle bara veta vilken skitstorm en man måste vara beredd på om han får för sig att visa känslor eller prata om sig och sina behov.

• Dr Nail

Och sen så sitter din Riktiga Man och våldtäktshotar tonårstjejer på internet. Du verkar inte ha bra koll på vad anonymitet gör med människor, annars hade du aldrig varit så tvärsäker.

:)

Svar på tråden Vi som älskar våra män ännu mer efter att ha läst inlägg här på FL