• Det tar tid

Vi som älskar våra män ännu mer efter att ha läst inlägg här på FL

I skrivandets stund finns mängder av trådar här på FL av stackars "män" som uppenbarligen hatar kvinnor. Trådar där ord som slampor, horor, slynor upprepas hela tiden. Där "män" skriver att alla kvinnor är falska och ljuger. Eller att kvinnor aldrig borde ha fått rösträtt. Att de saknar all logik, förmåga till konsekventtänkande etc. Att de blir okvinnliga och bittra ju fler kukar de får i sig. Att alla feminister är si och så. Allt detta har jag svart på vitt läst de senaste dagarna.

Ja, you name it. En checklista på hur vedervärdiga en del varelser (kan knappast kalla dem för män) kan vara.  

Allt detta får mig bara att älska min man ännu mer!

Han är en man som är raka motsatsen till de stackare som man kan se här inne ibland. En man som aldrig använt några av de ord som nämns härovan. Som inte är bitter på kvinnor eller rädd för kvinnors sexualitet. Som inte lever med dubbelmoral eller fördömanden. Som aldrig har visat något annat än respekt. Som aldrig har tjatat sig till sex, eller surat om han inte fått det.

Med andra ord, en Riktig Man. Värd att älska och stötta och uppskatta. Som jag aldrig kommer att svika. Jag älskar dig, J!

Så ni kvinnor därute som haft turen att ha riktiga män vid er sida, skriv gärna ett par korta rader här som motvikt mot de hatiska stackare som annars riskerar att kapa FL=)

• Svar på tråden Vi som älskar våra män ännu mer efter att ha läst inlägg här på FL
  • Anonym (Tjipp)
    Anonym (grus i dojan) skrev 2017-02-27 08:30:00 följande:

En man ska vara stor, trygg, tyst och nöjd. Inte gnälla och ställa krav. Den här tråden är lika sexistisk som de trådar den gnäller på.

Ni skulle bara veta vilken skitstorm en man måste vara beredd på om han får för sig att visa känslor eller prata om sig och sina behov.

???

Min man pratar om sina känslor och sina behov hela tiden. Detta inbegriper inte att kalla kvinnor för horor, slampor, eller säga att vissa kvinnor borde våldtas till döds osv.

"Trådar där ord som slampor, horor, slynor upprepas hela tiden. Där "män" skriver att alla kvinnor är falska och ljuger. Eller att kvinnor aldrig borde ha fått rösträtt." Att hålla på på detta sätt som TS beskriver är alltså nödvändigt för alla män menar du? Att inte gilla att bli kallad hora eller att man inte borde ha rösträtt, är det något man ska acceptera eftersom män annars inte får visa sina känslor? Är detta de enda känslor män har? Inte de fina män jag har runt mig i alla fall.

• Anonym (Tjipp)
    Dr Nail skrev 2017-02-27 08:34:41 följande:

Och sen så sitter din Riktiga Man och våldtäktshotar tonårstjejer på internet. Du verkar inte ha bra koll på vad anonymitet gör med människor, annars hade du aldrig varit så tvärsäker.

:)

Tyvärr är det ju så. De flesta män (och kvinnor) är fina på ytan, men i en del fall döljer sig riktiga avskyvärdheter bakom. Den man tycker verkar trygg och pålitlig kanske köper traffickingoffer i 14-årsåldern flera gånger i månaden utan att ha det minsta dåligt samvete.
  • Anonym (håller med)
    Anonym (Tjipp) skrev 2017-02-27 08:23:26 följande:
    Därför skulle jag faktiskt önska att de kvinnor som får hot, dickpics osv outar de som skickar detta till dem. Om min man gjorde så skulle jag skilja mig.
  • Anonym (håller med)
    Dr Nail skrev 2017-02-27 08:34:41 följande:

Och sen så sitter din Riktiga Man och våldtäktshotar tonårstjejer på internet. Du verkar inte ha bra koll på vad anonymitet gör med människor, annars hade du aldrig varit så tvärsäker.

:)

En del är väldigt naiva, man vill inte tro ont om den man älskar speciellt om denne är snäll och fin utåt, men vissa män har likte psychotendenser och är väldigt bra på att föreställa sig och gör en massa bakom ryggen, allt från otrohet till vidriga övergrepp.

• sextiotalist
    Anonym (håller med) skrev 2017-02-27 15:29:21 följande:
    En del är väldigt naiva, man vill inte tro ont om den man älskar speciellt om denne är snäll och fin utåt, men vissa män har likte psychotendenser och är väldigt bra på att föreställa sig och gör en massa bakom ryggen, allt från otrohet till vidriga övergrepp.
    Det finns säkert de männen också, men jag har kanske den naiva inställningen, men jag är rätt säker på att den stora majoriteten män är justa, OK karlar, som inte ska dras ner i samma skit som den där minoriteten.

När det gäller min egen sambo, så tvivlar jag starkt på att han hittar på sådant, han är en riktig hemmaman när han inte utöver sitt intresse och där kan jag hälsa på honom precis och hur mycket jag vill.
  • Anonym (håller med)
    sextiotalist skrev 2017-02-27 15:39:13 följande:
    Det finns säkert de männen också, men jag har kanske den naiva inställningen, men jag är rätt säker på att den stora majoriteten män är justa, OK karlar, som inte ska dras ner i samma skit som den där minoriteten.

När det gäller min egen sambo, så tvivlar jag starkt på att han hittar på sådant, han är en riktig hemmaman när han inte utöver sitt intresse och där kan jag hälsa på honom precis och hur mycket jag vill.
    Den stora majoriteten är ju bra människor men det syns inte utanpå vilka som har de mörka sidorna, chocken för de kvinnor som upptäckt att deras män är otrogna, pedofiler eller våldtäktsmän etc har varit stora.
    Det är ju just de jättefina och snälla som visat sig vara just de här mörka männen.

Men självklart ska man inte utgå från att den man älskar är en vidrig människa, men dessa män som gör vidriga saker eller skriver vidriga saker på nätet är ju faktiskt någons fina man eller son eller vän osv.

sen behövs det kanske att denna stora majoritet av fina män börjar protestera både på nätet och utanför över de vidrigheter som vissa öser över kvinnor osv, det är väldigt många som inte gör något men som heller inte säger emot och protesterar när andra gör något.
    Om den stora majoriteten män hade sagt ifrån mer så hade j uproblemet inte varit lika stort tror jag. Det är ju mest unga tjejer och kvinnor som står för protesterna, något att tänka på
  • sextiotalist
    Anonym (håller med) skrev 2017-02-27 15:46:12 följande:
    Den stora majoriteten är ju bra människor men det syns inte utanpå vilka som har de mörka sidorna, chocken för de kvinnor som upptäckt att deras män är otrogna, pedofiler eller våldtäktsmän etc har varit stora.
    Det är ju just de jättefina och snälla som visat sig vara just de här mörka männen.

Men självklart ska man inte utgå från att den man älskar är en vidrig människa, men dessa män som gör vidriga saker eller skriver vidriga saker på nätet är ju faktiskt någons fina man eller son eller vän osv.

sen behövs det kanske att denna stora majoritet av fina män börjar protestera både på nätet och utanför över de vidrigheter som vissa öser över kvinnor osv, det är väldigt många som inte gör något men som heller inte säger emot och protesterar när andra gör något.
    Om den stora majoriteten män hade sagt ifrån mer så hade j uproblemet inte varit lika stort tror jag. Det är ju mest unga tjejer och kvinnor som står för protesterna, något att tänka på
    Nu är min sambo ingen "snäll" man, han är juste, reko och inte "präktig" utan har massor av fel och brister. Jag tror att de som tillhör den gruppen som är vidriga, har nog en väldigt trevlig sida, övertrevlig sida annars.
  • Anonym (grus i dojan)
    Anonym (håller med) skrev 2017-02-27 15:46:12 följande:

Det är mest unga tjejer som köper idén om kollektiv skuld. Om jag skulle kräva av en kvinna att protestera mot andra kvinnors misskötsel skulle det bli rydligr hur absurdt resonemanget är. Det är som att dyka på en jude på stan och kräva att han tar avstånd från bosättningarna i gaza.
  • Velouria
    nernu skrev 2017-02-27 07:38:34 följande:

Jag har svårt att få en negativ bild av män generellt eftersol jag har haft så bra manliga förebilder i mitt liv. Farfar pappa och man. Om man överhuvudtaget ska generalisera så har jag mycket svårare för kvinnor som grupp.

Tycker precis som du!
    Integrerbart DNA
  • NomenNescio
    Anonym (migo) skrev 2017-02-26 15:32:39 följande:

Tror de män som startar hattrådar hatar sig själva mest dock.. men de vågar dom inte erkänna för sig själva.

Men vi bör också vara medvetna att all de här 'fina' och 'snälla' männen, sönerna, bekanta osv som finns i våran närhet kan vara just en av dessa som anonymt skriver en massa hat på nätet. 

Det har du faktiskt helt rätt i, även om tanken att de söner och bröder man älskar och alltid har stöttat i grund och botten har sådana åsikter gör ont.

Jag älskar min partner fantastiskt mycket, just för att han är fin. Skulle jag få reda på att han hade sådana åsikter och uttryckte dem anonymt skulle det krossa både mitt hjärta och vårt förhållande - inte bara för åsikternas skull, utan för den sanslösa falskheten.
    För hur kan man se en moder, dotter, flickvän i ögonen om man uttrycker sådana saker?
Svar på tråden Vi som älskar våra män ännu mer efter att ha läst inlägg här på FL