• celz

BF november 2017

Hej alla! Förmodligen är jag en av de första som plussat och räknat ut BF i november i år. Min app säger BF 1/11. :)

Jag plussade idag, 20/2 på BIM-3.

Mycket spännande det här! Ser fram emot att få sällskap i tråden. :)

• Svar på tråden BF november 2017
  • Frökenolson
    jhk88 skrev 2017-04-04 00:17:36 följande:

Det är med stor sorg jag måste säga hejdå till er i denna tråd :( Fick missfall i fredags och även Inte gravid på digitalt test samma dag. Jag önskar er all lycka med era skatter! <3 Kram till er alla!

Jag beklagar, vet hur jobbigt det är. Ta hand om dig! Kram
  • Zindel
    Sambo1987 skrev 2017-04-03 20:29:18 följande:
    jag slutade för två veckor sen när jag plussade. svårt som tusan men onico original (fri från tobak och nikotin) har verkligen hjälpt! Jag har inte fuskat en enda gång :)

En fråga till alla, hur är era magar? Min är uppsvälld och degig på ett sätt den aldrig varit. Är ju hemskt det här :S
    Super uppblåst och svälld! Redan gått upp 2 kg för att den är så svälld! Jag hade lyckats fått helt platt mage innan (har 2 pojkar sen tidigare) så går bara och väntar på att alla ska börja fråga redan! :/
    Fulltidsmamma till pojkar -11, -14
  • Zindel
    Myysan skrev 2017-04-03 11:43:19 följande:
    Tycker du ska ta kontakt med gyn akut jag hade det och det visade sig vara utomhavandeskap. Fick operera bort min ena äggledare för dom upptäckte det för sent.

Myysan: Kan du beskriva mer? Hur ihållande var värken i början? kom den och gick? hur långt tid innan du sökte hjälp osv?

Idag har jag nästan inte känt av vänster sidan alls så jag hoppas på ligament/växtvärk. Har tom känt lite svart ont på högersidan så det gjorde mig lugnare för det inte bara har varit på en sida... 

• Litenflicka

Är det någon här inne som kan hjälpa en in i fb gruppen? Ni som frågat om ni får vara med har ni fått komma in? Vem är ansvarig för den? Någon som kan komma med någon info kring detta? Snälla ?

• Jadu

Är det någon som vet om man kan göra något åt tröttheten eller är det bara att vänta ut?

• Skata
    Humlan88 skrev 2017-04-03 14:13:45 följande:

Tänkte ringa å skriva in mig på vc, jag har privat vc så vet inte riktigt vart jag ska ringa. Hittar ingen specifikt nummer till MVC utan bara nummer till barnmorske.mottagning och bvv, vart ringer jag?

Jag antar att du ska ringa till barnmorskemottagningen. Dit ringde jag och jag ska på första besöket idag Glad
  • Skata
    Sambo1987 skrev 2017-04-03 20:29:18 följande:
    jag slutade för två veckor sen när jag plussade. svårt som tusan men onico original (fri från tobak och nikotin) har verkligen hjälpt! Jag har inte fuskat en enda gång :)

En fråga till alla, hur är era magar? Min är uppsvälld och degig på ett sätt den aldrig varit. Är ju hemskt det här :S
    Jag har inte märkt någonting på min mage än. Har precis gått in i vecka sju. Däremot kom illamåendet med besked idag. På ett sätt känns det bra att ha tydliga symptom men jag hoppas jag slipper spy upp frukosten varje morgon
  • Myysan
    Zindel skrev 2017-04-04 06:39:14 följande:

Myysan: Kan du beskriva mer? Hur ihållande var värken i början? kom den och gick? hur långt tid innan du sökte hjälp osv?

Idag har jag nästan inte känt av vänster sidan alls så jag hoppas på ligament/växtvärk. Har tom känt lite svart ont på högersidan så det gjorde mig lugnare för det inte bara har varit på en sida... 

Jag hade ont mest på vänster sida. Det kom och gick och jag trodde att det kunde vara så att man bara hade mer ont på ena sidan. Sen fick jag missfall åkte in på gynakut och kollade mig och dom sa att allt var ute. 1v efter fick jag så ont att jag inte kunde gå så då var det in på akuten igen. Efter 3 undersökningar såg dom att att min äggledare brustit och jag blev akut opererad. På första undersökningen såg dom bara att jag hade blod i buken. Jag tycker du ska åka in och kolla dig så att det inte sitter något på äggledaren. Nu är jag gravid igen trots en äggledare. Och väldigt nervös för MF. Jag hoppas verkligen att det går bra för dig men stå på dig och ta det säkra före det osäkra. Lycka till :)
  • Tiinuli

Här en till uppsvullen och redan gått upp 3kg, inte kul när barnet väger inget än så länge! Är i vecka 9 nu :)

• Sambo1987
    Skata skrev 2017-04-04 10:37:18 följande:
    Jag har inte märkt någonting på min mage än. Har precis gått in i vecka sju. Däremot kom illamåendet med besked idag. På ett sätt känns det bra att ha tydliga symptom men jag hoppas jag slipper spy upp frukosten varje morgon
    Jag går in i v 8 imorgon och min fina platta mage är helt oigenkännlig Obestämd

Illamåendet har jag dragits med ett tag tyvärr men lergigan comp funkar faktiskt för mig så det har blivit liite bättre. Jag spydde ju upp det mesta innan.
Svar på tråden BF november 2017