• hallonsaft24

BF oktober 2017 Göteborg

Hej
    Jag funderade på om det var fler som precis har plussat med beräknad födelse i oktober som bor i Göteborg.
    Vore skoj att följas åt!

• Svar på tråden BF oktober 2017 Göteborg
  • yennie84
    Cfmilla skrev 2017-02-19 10:19:52 följande:

Ja spännande! Det är ju så lurigt med bf datum!

Då kommer dina barn fylla år nästan samtidigt? :)

I know inte riktigt planerat får se vad storebrorsan tycker om det. Storasyster är iaf född i juli
  • Cfmilla

Finns det någon Facebook gruppe eller så? :)

• Cfmilla
    yennie84 skrev 2017-02-19 12:06:23 följande:

I know inte riktigt planerat får se vad storebrorsan tycker om det. Storasyster är iaf född i juli

Hur gammal är storebror och storasyster? :)
  • Sommarlängtande
    yennie84 skrev 2017-02-18 22:16:25 följande:

Åh vad kul att det tog sig! Jag förstår att du är orolig men vi kan ju inte göra någonting åt utgången. Så länge jag mår bra, mår bebis bra, intalar jag mig själv.

Detta blir vårt tredje barn. Är i vecka 5+0 idag (tror jag)! Har bokat ett privat ul i vecka 9+5 och Gud vad jag längtar dit.

Är 32 och mina barn är 8 och 5 och tillsammans med min man bor vi i Majorna. Till vardags är jag gymnasielärare

Det verkar som om jag bara är en dag efter dig, kul! Jag mår bra men börjar känna av en väldig massa tecken. Jag gick in i V6 idag och i morse kom första kräkningen.

Jag har inte ringt till någon barnmorskemottagning än så tänker att jag ska göra det i veckan :)
  • Sommarlängtande
    Cfmilla skrev 2017-02-19 09:56:41 följande:

Hej!

Jag hoppar gärna in här. Jag plussade igår. Då har jag och min man försökt i 1,5 år och nu har vi gjort ett ivf försök. Jag har nog bf precis i skarven okt/nov. Vi bor i Torslanda och detta är första grav. :)

Grattis till ert pluss! När ska ni på er första kontroll?
  • yennie84
    Cfmilla skrev 2017-02-19 13:18:48 följande:

Hur gammal är storebror och storasyster? :)

Storebror 5, storasyster 8 längtar såååä till jag kan berätta för dem
  • yennie84
    Sommarlängtande skrev 2017-02-19 13:30:30 följande:

Det verkar som om jag bara är en dag efter dig, kul! Jag mår bra men börjar känna av en väldig massa tecken. Jag gick in i V6 idag och i morse kom första kräkningen.

Jag har inte ringt till någon barnmorskemottagning än så tänker att jag ska göra det i veckan :)

Åh spännande att vara så nära varandra i BF Yeay. Ska på ABC-samtal 28/2 om 1,5 vecka, känns som en evighet.

Nej ingen fb-grupp för den här, finns en för en mer nationell grupp tror jag
  • CarolineJL
    Cfmilla skrev 2017-02-19 09:56:41 följande:

Hej!

Jag hoppar gärna in här. Jag plussade igår. Då har jag och min man försökt i 1,5 år och nu har vi gjort ett ivf försök. Jag har nog bf precis i skarven okt/nov. Vi bor i Torslanda och detta är första grav. :)

Vad roligt, vi plussade samma dag! Vi har försökt i 1,5 år också och blev gravida genom ivf nu :) Bor i Majorna och är 25 år, min sambo 30. Hur gamla är ni? Första grav här också :)))
  • CarolineJL
    Sommarlängtande skrev 2017-02-18 00:52:51 följande:

Det är vårt första barn och första graviditeten.

Vi har försökt sedan i somras så det var skönt att få veta att allt funkar så här långt iaf. Däremot känner jag mig lite orolig när man läser om alla som fått mf och ma. Försöker tänka bort det men det är svårt.

Tänker också så men vi kan inte styra någonting alls. Undvika alkohol, tobak, droger såklart men ingenting annat är upp till oss. Slappna av och håll tummarna så ska allt säkert gå fint! Något annat kan man inte göra. Och sluta läs om mf, man blir bara orolig! Det gör inget gott alls. Jag förstår inte riktigt hur man räknar men i min app står det v 5 (4+0) ? Men vi ligger nog väldigt jämt i alla fall :)
  • CarolineJL

Hej alla! Hittade denna tråd idag, plussade svagt i torsdags och blev helt säker igår. Vi har försökt i 1,5 år och nu gjort ivf - så lycklig över att vi lyckades! Hoppas allt ska gå bra med oss allihopa <3

Bor i Göteborg, Majorna. 25 år och min sambo 30 år. Första grav och väldigt efterlängtat.

Imorgon ska vi ringa kliniken samt Mvc tänkte vi! Eller är mvc kanske för tidigt..? Hur har ni andra gjort? Känns roligt att följas åt med er. Kram!

Svar på tråden BF oktober 2017 Göteborg