• Milou3

ÄL feb och BIM mars -2017

FyrAAAA skrev 2017-03-01 23:51:40 följande:

Grattis ni som plussat!!!

Upplevde ni någon markant skillnad på flytningarna när ni plussade/dagarna före bim? Är själv på äl+9, funderar på att testa tidigast fredag äl+11, kanske för tidigt?! Flytningarna är dock som de brukar före bim så hoppet är minimalt... :-/

Sist jag var gravid så märkte jag på äl+7 en enorm megaflytning. Efter den dagen snustorrt varje dag tills jag plussade på äl+12.
  • Milou3
    nanoo skrev 2017-03-02 09:25:30 följande:

Är det någon som gjort tidigt gravtest, fått negativt resultat men att det sen gått över till positivt några dagar senare? Jag har mina två tidigare graviditeter inte testat tidigt så vet inte hur det brukar vara. Famlar kanske efter ett halmstrå här men vill så himla gärna vara gravid och fick ett neg gravtest idag på bim - 4, äl + 8-9. :)

Det är ju snarare äl du ska räkna från och inte BIM.

Senast testade jag positivt men väldigt svagt på äl+12 först. Testade äl+10 men negativt.

Vänta 2-3 dagar till iaf :)
  • Milou3
    mickipicki skrev 2017-03-02 10:41:37 följande:

Bim idag . Negativt test. Inväntar mensen nu :(

:(

Du kanske är låghormonare och behöver några dagar till?
  • Milou3
    Anonym (Symtom) skrev 2017-03-02 16:22:50 följande:

Känns nästan pinsamt att fråga, men det är bara jag som ser det här strecket va?

??

Ser nåt väldigt svagt men hört om spökstreck på cb så skulle nog vänta någon dag och testa igen och även testa med annat märke. Hur många dagar efter äl är du?
  • Milou3
    Provence1 skrev 2017-03-02 18:29:52 följande:

Bim 9 mars

Har haft spottings o tror nidblödning den här veckan...lite bruna flygningar Hade värk i 2 dgr i samband med det o lite ömma bröst o lite molvärk som kommer och går

Vad tror ni? Vad har ni för symtom?

Vilken dag efter äl hade du nidblödning tror du?

Jag har haft molvärk varje dag sedan dagen efter äl. Mest på kvällar men även under dagen och i bland rejält så nästan så jag blir orolig och tror att nåt borde kollas upp :/

Har fortfarande ett bröst som är ömt och ådrigt. Det andra heeelt som vanligt. Är sjukt trött men har ju b12 brist så det har sin förklaring. Annars mår jag oförskämt bra :) äl+7 och bim-8
  • Milou3
    Sara 7 skrev 2017-03-03 06:37:58 följande:

Har mått pissigt sen igår och illamående när jag vaknade, tänkte att det var pga att jag fick något dåligt på pizzerian. Men tog det här testet imorse... BIM-3, kanske BIM-4 :O

Grattis!!
  • Milou3
    26anonym2326 skrev 2017-03-03 12:26:40 följande:

Behöver lite tips!

Är på bim +4, men ÄL +13 bara. Min ÄL var sen.brukar ha 14 dagar mellan ÄL och mens. Ska jag gå efter 14 dagar? Eller att jag faktiskt gått 4 dagar över cykeln?

Någon som vet? Jag tänker testa på söndag tidigast, väntar för att se om mensen kommer imorgon. Jag har hög temp, och de senaste 3 dagarna har tempen höjts ytterligare.

Vad tror vi? :)

En ytterligare temphöjning bådar ju verkligen gott!

Gå du på tidigare lutealfas, det är efter äl som mensen styrs av, inte tvärtom.
  • Milou3
    26anonym2326 skrev 2017-03-03 14:09:11 följande:

Tack för svar :) jag får se imorgon om mensen kommer. Har väldigt mycket flytningar, ända sedan ÄL,,. "Rinner" ut.. får ni det innan mens i vanliga fall, tjejer? :)

Varken vid gravid eller ogravid men det är nog olika! :)
  • Milou3
    mickipicki skrev 2017-03-04 17:49:40 följande:

Jag börjar bli orolig att jag har en cysta på höger äggstock? Då den gör ont till o från hela cykeln (mest vid ÄL) och idag (mensdag nr 2) har den gjort ont (molvärk) när jag promenerat o strålat till ländrygg. Någon som haft en cysta? Påverkar det fertilitet?

Japp, stor som en pingisboll!

Opererades bort med titthålskirurgi via naveln.

Har blivit gravid efter det. Och innan, men vet inte status undertiden.

Det kan man kolla enkelt via vul. Ring och boka tid!
  • Milou3
    Jooosen skrev 2017-03-05 17:01:15 följande:

Här är en till! Är 28 år killen 26. Första barnet. Hade äl 24/2 men hade dock endast sex två dagar innan pga olika saker... bim 10/3. Har beställt äl test nu så kommer satsa på riktigt nästa äl!! Är så taggad men vet att det kan ta lång tid. Har man tur tog det sig trots två dgr innan äl men det tror jag inte! Kul att följas åt!!

Det kan absolut ta sig ändå :)

Snart Bim! Känner du något utöver det vanliga?
Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017