• Milou3

ÄL feb och BIM mars -2017

Nykär15 skrev 2017-02-20 12:38:37 följande:

Ja det hjälper ju säkert till! Blev ju gravid förra året ändå, det räcker det finns lite vid livmodertappen och har man inte så mycket så kommer det liksom inte ut. Nu rinner det typ ut så de ska nog ha god hjälp att simma rätt denna månaden. Så hoppas hoppas nu bara det är ett fint ägg som sitter därinne och mognar!

Jag tror det kommer ta sig!

Är själv på ett strålande humör i dag. Har bestämt mig för att det bara måste ta sig denna månad. Hur länge känner du av molvärk innan äl och hur känns det när ägget verkligen håller på att släppa, mattas molvärken av direkt när du haft äl? Iom att du tar sprutor för att lossa har du ju bättre koll på förloppet :) ska enligt min app ha äl fram mot ons, torsdag denna vecka. Men känt av kraftig molvärk i 3-4 dagar nu. I dag lite lugnare dock.
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-02-20 15:18:57 följande:

Hade extrem molvärk för ett par dagar sen, nu lugnare. Sist hade jag sjukt ont ca 30 h efter sprutan så ägget bör ha släppt då, mycket bättre redan dagen efter. Kommer med släppa framåt torsdag, kul följas till BIM :)

Det måste vara vår tur nu!

Klart det är vår tur nu.

Kanske kommer min äl att flyttas fram något för äl-testerna visade negativt i dag, visserligen bara på CD10 i dag men brukar ju ha äl häromkring.

Även börjat tempa "på riktigt" :) dvs direkt när jag vaknar, och i morse låg tempen på 36.3.

Att man är så otålig!! Vill ha äl NU och sen vill jag kraftiga gravsymptom och plussa i morgon typ :)

Ska sätta mig vid datorn nu och försöka koncentrera mig på jobb, maken känner sig febrig dock :( hoppas nu bara att han håller sig hyfsat frisk denna ägglossningsvecka : /
  • Milou3
    mickipicki skrev 2017-02-21 12:13:17 följande:

Asså jag pallar inte med denna väntan till bim! Alla mina positiva tankar är som bortblåsta, nu är jag helt sjukt negativ och tänker att det inte blev något nu heller. Börjar redan planera nästa ÄL... åh vad detta är jobbigt! Jag är så dålig på att vara "cool"

Vet inte alls vad jag vill med detta inlägg än att bara spy galla över allt... sorry.

Haha jag är likadan!!

Har inte ens haft äl och va galet taggad och positiv i går men nu börjar tankar som "tänk om mitt ägg inte ens kommer släppa denna gång" :(

Och borde inte brösten börja bli mer ömma nu när äl är runt kröken?

Är världssämst på att vara cool jag med!!

Knappt molvärk i dag heller.

Hur mår ni andra med äl runt hörnet?
  • Milou3
    mickipicki skrev 2017-02-21 14:52:57 följande:

Milou3:

Jag får inte ömma bröst vid ÄL utan bara vid mens. Enda symptom på ÄL är att jag får ont i äggstockarna (känns som håll).

Nä det kanske man inte får! Har inte ens tänkt på det tidigare. Men strax efter äl, typ 4-5 dagar efter brukar nog mina börja svullna lite oavsett gravid eller inte. Just vid graviditet blir mina bröstvårtor sjukt ömma dock. Mitt klockrena symptom som alltid stämt (8 graviditeter i bagaget)

Vid äl får jag oftast galet ont i ländryggen men inte haft så ont senaste cyklerna. Om det beror på svag äl eller ingen äl eller progesteronkrämen vet jag ej.

Haft så ont tidigare att jag behövt alvedon.
  • Milou3
    Emmie79 skrev 2017-02-22 11:02:59 följande:

Jag skulle vilja fråga er andra om macapulver, är det någon som testat det?

Sägs öka både lusten och fertiliteten hos både män och kvinnor (=höja spermiekvaliteten och göra ägglossningen mer regelbunden), så nu tvingar jag i min sambo (och mig själv) detta väldigt äckliga pulver dagligen och hoppas på resultat. Det är säkert bara båg men jag kände att jag ville GÖRA nånting, även om det bara är hittepå.

Någon som testat?

Vi äter även zink och folsyra båda två men där finns det mer medicinska belägg så vitt jag förstår.

Inte testat men avundsjuk på att du får i din man pulvret :)

Min man vägrar tom zinktabletterna jag köpt till honom.

Och fortsätter pimpla Coca-Cola :/

Önskar det fanns en kräm med zink så hade jag kunnat smörja på i smyg :)
  • Milou3
    Livethänder skrev 2017-02-22 12:43:36 följande:

Spännande hur olika det kan vara, min kära sambo är den som påminner mig om tabletterna :)

Förresten hur har ni gjort med sexandet?

Vi har tidigare månader kört varje dag under äl-veckan men testar nu med varannan dag.

Någon erfarenhet? :)

Här är det jag som är mest kåt ;)

För mig är sex som mat. Något jag helst har varje dag. För min sambo verkar det mer vara något man har 2-3 ggr i veckan när man känner sig extra kär/gosig.

Men han säger inte emot om jag är lite extra på någon vecka :) tror han behöver mer zink! Sägs öka lusten.

Fick nyss fett positivt på en äl-sticka så blir ligga av i kväll! Hinner man om det skulle bli i kväll vid 23-24?

Hade senast sex i söndags kväll bara.

Väldig molvärk nu som accelererar.
  • Milou3
    Livethänder skrev 2017-02-22 14:01:51 följande:

Samma lika här, jag som är mest på :) haha

Ja lätt, efter positivt test har man ju minst 24h på sig så sexa loss ;)

Det skulle vara intressant att veta vart folk bor och så!

Själv bor vi i Stockholm :)

Bra! Denna gång ska jag testa att ligga kvar en stund efter, kanske med en kudde under rumpan :)

Bor också i Stockholm.
  • Milou3
    Livethänder skrev 2017-02-22 14:22:39 följande:

Ja gör det, mars ska ju bli vår månad :)

Hade vart kul att bli gravida samtidigt så att man kan följas åt även irl :)

Ja nu blir alla här gravida denna månad!!
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-02-22 14:27:33 följande:

Nej privat kan du söka när du vill eftersom du betalar. Dock vill de nog att man försökt några månader ändå och känner sin cykel. 

Hur länge har ni försökt? 

Jag brukar ligga kvar och somna, vaknar oftast efter en timme och går då upp och kissar och tvättar av mig. Så har ställt om mina rutiner lite från att tidigare gå upp direkt och tvätta av mig...jobbiga är att jag nästan alltid är kissnödig efteråt men brukar gå bra om jag bara ser till att kissa innan vi sätter igång. hahaha vad man håller på!

Grejen är att det är ju KUL att hålla på :) planera och så.

Ska nog sätta på mig nåt mer sexigt i kväll, ränt runt i mysbyxor i flera kvällar här.

Kanske ta ett glas vin och laga nåt extra gott.

Duschade nyss med öppen dörr men när sambon gick förbi så sa han "stänger till här så slipper det bli kallt när du e klar" ... blyg blev jag. Hade ju lätt kunnat bjuda in honom i stället. Fast inte så smart å pippa i duschen om man planerar barn. Vill ju inte att de ska spolas bort :)
  • Milou3

Känner mig som en slug räv här :)

Iom att min sambo har bett om att inte veta när jag har äl, då han får prestationsångest, så sitter jag här i soffan med nyligen positivt äl-test och vet att vi förhoppningsvis kommer ligga om några timmar ( ta i trä om ingen åker på akut magsjuka eller nåt) hehe.

Kanske att han känner på sig nåt för han står och fixar en ljuvligt doftande fiskgryta här och hällde nyss upp ett glas vin till mig.

I kväll blir det bebis ( fan gud, hjälp till lite nurå!!) hoppas jag :)

Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017