• Milou3

ÄL feb och BIM mars -2017

Jilo skrev 2017-02-26 14:40:40 följande:

Nytt gravidsymptom i helgen; såg en skräckfilm på bio, något jag verkligen inte brukar klara av (fanns dock ingen annan film den tiden)! SOV hela filmen! Vaknade till då och då av att mannen ryckte till eller publiken flämtade/skrek till, men somnade om lika fort trots att jag kämpade emot :) Fast det är klart, det hade varit ännu mer ett graviditetstecken om jag hade suttit och grinat till filmen! :)

Haha :)

Verkligen ett graviditetstecken!
  • Milou3
    Anonym (förstaförsöket) skrev 2017-02-26 17:10:21 följande:

ÄL +3 hade jag 36,72

ÄL +4 - 36,78

ÄL +5 - 36,85

ÄL +6 - 36,79

ÄL +7 - 36,85

ÄL +8 - 36,90

ÄL +9 - 37,06

så man kan ju tycka att det är gradvis uppåt denna cykel.

Det låter/ser lovande ut :)

Gillar verkligen att tempa. Känns som man har mer koll och kontroll på nåt vänster :)
  • Milou3
    Livethänder skrev 2017-02-26 17:59:06 följande:

ÄL idag enligt appen, hade ett svagt streck i onsdags på äl stickan men noll utslag dagarna efter.

Ett supersvagt idag och inga känningar.

Är helt förvånad och vet inte om den redan varit eller är sen (första månaden med munkpeppar)

Hoppas mest på förlängd cykel eftersom den "bara" är 25-26 dagar just nu...

Munkpeppar sägs ju reglera cykeln till det "bättre", vad nu det är så hoppas på äl om några dagar då och en förlängd cykel :)
  • Milou3
    Isvattenis skrev 2017-02-26 21:54:10 följande:

Men de är ert jag inte fattar. Är de så alltså?

Att min cykel kommer alltså överskriva 34 dagar denna månad.

Ja jag tror att det är så. Mens påverkas av äl och inte tvärtom. De gånger jag haft tidigare äl har jag även haft tidigare mens. Och tvärtom. För mig har det dock inte skiftat mer än ex cykel på 26 ( tidig) till cykel på dag 30.

Lutealfasen brukar vara ungefär samma fast den kan skifta lite för mig. Mellan 14-16 dagar de senaste två månaderna, troligtvis pga progesteronkräm :)
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-02-27 08:48:47 följande:

PMS beror på den ökade mängden progesteron som infaller ca en vecka efter ÄL, samma har man om man är gravid så det är ingen skillnad. 

Här är jag på ÄL+5

Hur mår du Nykär15?

Är själv på äl+4 och känner noll förutom konstant molvärk som jag haft i 2 dygn. Iof vore det konstigt att redan känna nåt om det nu skulle ha tagit sig :)
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-02-27 09:54:00 följande:

Jag mår bra, känner väl inte av nåt speciellt  har börjat med Lutinus nu och då sticker ju progesteronet iväg så jag brukar inte kunna spekulera så mycket. Nån månad blev jag tokskengravid, förra kände jag ingenting...och inte fått nåt plus. Så vågar inte tro nåt alls. Skulle bli sjukt förvånad om jag får plus igen, tror jag aldrig nånsin kommer få se det igen....

Jo klart du kommer! Förstår att du inte vågar hoppas men du ska se att det blir ett plus snart!

När kommer du testa?
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-02-27 11:13:04 följande:

Jag kommer ta ett test på fredag och ett på söndag bara för att se så hcg försvinner ur kroppen, sen kommer jag köra test för att se på graviditet på tisdag nästa vecka. 

Hur kommer du testa?

Jag kommer nog ta ett test nästa måndag, då är jag på äl+11. Visar det neg så lär det nog bli ett varje dag till mens kommer. Jag kommer inte kunna hålla mig till bim, bara att inse :)

Men skulle jag mot förmodan känna av tokstarka symptom nu i veckan och främst då ömma bröstvårtor ( som är mitt signalement för graviditet) kanske jag slösar ett på lördag redan :)

Har du förresten känt när ägget fäst någon gång?
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-02-27 12:16:07 följande:

Nej aldrig känt när ägget fäst..däremot haft nidis innan, men även haft en rosa flytning rätt i tiden utan att ha varit gravid...så njae, är lite luttrad nu och har svårt ta nåt som händer mellan ÄL och BIM som gravidtecken...

Lördag låter nog lite tidigt, inte många som får plus på ÄL+9, så kan du vänta så hade jag gjort det iaf. Jag får snällt vänta till lite längre fram eftersom Ovitrelle annars ger falskt positivt, det är väl på ett sätt bra, då ger jag chans till ett mer tillförlitligt besked..men såååå segt att vänta! Jag brukar annars testa från ÄL+10, då har jag alltid kunnat se de gånger jag vart gravid (4 st)

Ja lördag blir nog i tidigaste laget kanske :)

Aldrig fått en nidis men tyckt mig ana stick den gången jag blev gravid nyss dock. Bara 4 dagar efter äl så kanske inte va det iof :)

Känner du av molvärk än?

Jag börjar noja över att äl fortfarande kanske inte skett eller annat fel för har rejäl molvärk konstant och haft i 2 dygn nu. Både fram, ländryggen och ibland en dragande känsla från livmodertappsområdet : /

Kanske bör kolla upp?
  • Milou3
    Mimipig skrev 2017-02-27 13:09:43 följande:

Hijackar in i ert gäng här - har också BIM i era krokar, är hux flux på ÄL +4 idag. Förra cykeln testade jag på +10 och blev så deppig fast jag visste att hoppet inte nödvändigtvis var ute, och på +14 gick jag konstant på toa för att kolla om det kommit nåt, och mycket riktigt, vid lunch kom mensen. Jag tror jag skiter i att testa före BIM, skulle nog ändå inte tro på de megasvaga streck jag sett andra visa upp som bevis på grav. Jag vill se ett mörkt streck. Och sen ett digitalt med veckor.

På tal om bröstvårtor - mina började bli ömma igår och är ömma idag med. Har aldrig fått så förr. Jag förstår att det inte lär hänga ihop med grav så här tidigt, men varför blir de så?

Det kan absolut hänga ihop med grav! :) det är mina klockrena första symptom men äl+4 är kanske väl tidigt för det?

Önskar jag också kunde hålla mig till bim med att testa : /
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-02-27 14:26:55 följande:

Nog inte för tidigt, de gånger jag vart gravid har jag känt av det redan på ÄL+4 genom att jag mått illa som att jag har influensa...har inte känt det denna gången men vet även att det kan vara annorlunda för varje gång, så försöker att inte tänka allt för mycket på hur det har varit...

Känner mer att det drar lite på sidorna om livmodern, spänner och gör ont om jag reser mig för fort. Svag molvärk bara, inget nämnvärt. Kan ibland ha ont hela vägen från ÄL till BIM, förra månaden kände jag typ ingenting, känns nog lite så denna gången med, att det inte känns så mycket. Inte än iaf. Och idag har jag ju börjat med progesteronet och då får jag ju ofta en hel del skensymtom vilket gör det svårt...

Har du nån gyn så kan de ju alltid ta prov på dag 21-23 för att se om ÄL faktiskt blev av? Just nu kan de nog inte säga exakt faktiskt

Kanske faktiskt ska ringa i morgon och be de kolla.

Mår illa i dag men det gör sonen med så inväntar ev kräksjuka tyvärr :(
Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017