Inlägg från: Isvattenis |Visa alla inlägg
  • Isvattenis

ÄL feb och BIM mars -2017

mickipicki skrev 2017-03-03 20:17:21 följande:

Tack!

Lycka till nu!

Nu har jag gått all in o köpt folsyra, zink (folsyra o zink till oss båda), 21 ÄL stickor, spermievänligt glidmedel (använder aldrig det annars men hey! Haha) och progesteronkräm (jag kommer inte ihåg vad det skulle vara bra för men läste nån här som hade det. Haha). Nu JÄVLAR!

Hysterisk much?

I övrigt är jag heldepp. Trodde inte det skulle vara så svårt o har duagnotiserat mig själv med det ena o det andra... istället för att tänka "7 månader är genomsnittet".

Mitt svar verkar inte ha kommit med så jag skriver om det :)

Haha jag älskar att du går all in :))

Själv så kommer vi ta en "paus" om det inte tagit sig denna gång. Då åker jag till Thailand, dricker drinkar, tar massage varje dag och njuter av livet. Så tar vi nya tag i vår. Jag känner ingen jätte panik, är 27 och sonen är 3 Så jag skulle ju vilja vara gravid till i höst iaf.
  • Isvattenis

Update.

Dag 35 i cykeln imorgon.

Positivt på ÄL 18/2 och 25/2 alltså med en veckad mellanrum. Aldrig haft längre än 36 dagars cykel så detta blir en spännande vecka.

Hade jag ÄL 25/2 och ett ägg släppte så har jag BIM på fredag eller lördag på dag 39 eller 40 Galet va lång cykel isf..

inga symtom är på varken mens eller graviditet så..

• Isvattenis
    Mimipig skrev 2017-03-05 23:00:46 följande:

Spännande. Jag läste någonstans att det inte är heeeelt ovanligt att man kan ha mer än en ÄL i en cykel. Kanske var det vad som hände..? tvillingchans?!? faktum är att jag också fått två starkare tillfällen på ÄL-stickorna med ca en v mellanrum denna cykel. Dock inget fullstarkt utslag - det har jag aldrig fått, verkar inte hända mig. eller så har jag aldrig ÄL, fast alla andra tecken tyder på det.

Haha ja tvilling grejen har faktiskt slagit mig. När jag väntade sonen så va jag livrädd att de skulle bara två. Nu tycker jag bara att de skulle va lite kul :P tycker dock att de räcker med en till men de skulle så klart vara väljommet
  • Isvattenis
    Emmie79 skrev 2017-03-06 11:30:17 följande:

Är så deppig nu. Mensen kom i lördags och har haft mensvärk och pms-känslor hela helgen och varit allmänt deppig. Tvivlar till och med på mitt förhållande just nu men vet att det bara är pms-hormonerna som spökar. Hur klarar ni er igenom besvikelsen när mensen kommer?

Förstår att de är jätte deppigt men jag tror de är viktigt att ni är två egenom hela väntan längtan o processen. Så ni kan stötta varandra genom negativa resultat och mens som kommer.
  • Isvattenis
    Isvattenis skrev 2017-03-05 22:50:00 följande:

Update.

Dag 35 i cykeln imorgon.

Positivt på ÄL 18/2 och 25/2 alltså med en veckad mellanrum. Aldrig haft längre än 36 dagars cykel så detta blir en spännande vecka.

Hade jag ÄL 25/2 och ett ägg släppte så har jag BIM på fredag eller lördag på dag 39 eller 40 Galet va lång cykel isf..

inga symtom är på varken mens eller graviditet så..

Snusk varning : Känner fortfarande ingenting förutom att jag haft mycket flytning. Varje dag kommer de en tjock vit i trosan. När jag kom hem från jobbet va jag o kissade o när jag torkade mig va de en hög på pappret. Klibbig vit

Och känner jag på tappen så är fingret alldeles fullt med tjock flytning. Nån mer.

Hade jag ÄL på sista positivt testet så är de ÄL + 8 idag
  • Isvattenis
    carrolinea skrev 2017-03-06 21:19:43 följande:

Samma här! Och såhär var det sist jag var gravid innan jul. Så håller tummarna att det blir ngt nu och att vi slipper mf igen.

Okej då håller vi tummarna för de.

Har du några andra symtom?

Jag känner absolut ingenting så... :((
  • Isvattenis

Dag 37 och ÄL + 11 idag. Känner ingenting alls varken att mensen är på g eller några symtom. Inget i brösten ingenting.

Jag tänker testa på måndag om mensen inte kommit.

Kan jag hålla mig :P

På tal om tidsfördriv. Jag har börjat renovera för att tänka på annat. Funkar toppen :))

• Isvattenis
    Anonym (M) skrev 2017-03-09 09:54:07 följande:

Erfarenheter mottages gärna...

Då jag fick glad gubbe igår igen på Clearblue ägglossningstest så hade vi sex.. Men det gjorde väldigt ont vid stötarna (kan inte förklara bättre) Och jag är fortfarande öm i nedre delen av magen..

Jag trodde att min ÄL var i lördags, men kan ju ha fel.. Någon annan som haft ont som jag beskriver ovan efter ägglossningen?

Har samma ömhet. Vissa ställningar funkar inte..
  • Isvattenis

Insåg igår när jag lagt mig att jag har BIM imorgon ! Spänningen är olidlig. Trodde de va på söndag :P

Känner varken symtom eller mensvärk. Minns inte hur de kändes med sonen. Men jag hade iaf den där självklara känslan att jag va gravid. Jag va även gravid för ett år sen o då hade jag samma känsla redan ÄL+7 så jag ställer in mig på mens.

Nån mer med BIM imorgon? Hur känner ni ?

• Isvattenis
    Milou3 skrev 2017-03-09 12:46:29 följande:

Har också BIM i morgon och varken rätta känslan eller positivt gravtest än så länge.

Så räknar med en blodig helg : /

Åh samma här !! :((
  • Isvattenis
    Anonym (M) skrev 2017-03-08 19:28:41 följande:

God kväll på er! 

Jag känner mig så fundersam nu... Jag testade med Clearblue ägglossningstest för första gången i lördags och fick glad gubbe. Kände även av känningar i äggstocken under måndagen (tror jag att det var, minns inte hundra..)

Nu ikväll bad mannen mig att testa med ägglossningstestet igen, för att kolla så att det "fungerar".. sagt och gjort och jag förväntade mig då en rund ring då ÄL bör vara passerat.. Men nej då.. Även denna gång kom en smiley upp.. 

Vad menas med detta? Jag kan väl inte fortfarande ha ÄL...?

Känner mig så besviken och att man inte kan lita på detta test..?!

Jag började med vanliga ÄL stickor på dag 11 efter att ha känt lite obehag.( brukar ha ÄL dag 20) fick direkt positivt direkt. Fortsatte sen testa varje dag två ggr om dagen o de vart näst intill lika starkt varje dag.. Så då slutade jag. Sen fick jag tydlig ÄL känning dag 18 o fick då starkare än kontroll streck igen. Sen sjönk de lite lite o veckan och sen positivt igen en vecka senare med tydliga ÄL känningar. Så ÄL sköt på sig en vecka men fattar inte varför jag hade positivt den 11. Både och de där med ÄL test :/

BIM imorgon så de blir spännande
  • Isvattenis

Där kom mensen. Har inte haft nån mensvärk alls men så högg de till o då gick jag på toa.. blod på pappret så.

Klart man tar EB suck o känner sig deppig men men..

nu kommer jag åka till Thailand, drick drinkar och ha de gott. Vi kommer göra ett uppehåll nu så jag hoppas att jag inte träffar er i maj tråden.. ni ska få plus ju :))

Ha de gott så länge

Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017