ÄL feb och BIM mars -2017
Om ägget släppte igår borde väl lutealfasen börja idag?
Att min cykel kommer alltså överskriva 34 dagar denna månad.
Om ägget släppte igår borde väl lutealfasen börja idag?
Då lutealfasen (tiden mellan äl och bim) är konstant, kanske med en diff på någon dag bara, så blir alltså denna cykel längre.
Negativt idag på Bim-2 och börjar få spottings. Så tackar för mig nu, 10mån utan plus. Blir att försöka några till och sedan söka för det. Men ska hålla mig härifrån nu. Försöka leva livet lite o inte tänka alls (lättare sagt än gjort).. men lycka till allihop! <3
Härligt! Då håller vi tummarna nu att det tar sig också.
Spännande! Då handlar det verkligen om att lära känna kroppen från grunden, so to speak, för dig.
Ja, skulle det inte ta sig får man fokusera på andra ljusglimtar i livet under tiden. Man får inte glömma att unna sig och njuta av livet även under bebisverkstaden.
tack :D
Detta är nr 4 för mig, jag har 3 pojkar här hemma på 4.5 6 och 11år.
Jag har bim 10-12 mars nånting. Tempar och använder äl-test, men de har inte riktigt varit överens så är lite osäker. Brukar har 27-29 dagars cykler så får se om denna blir 27, 29 eller 280 dagar.
Hur länge har ni försökt? Vi är på 10:nde försöket nu.
Okej. Trodde först att den var i torsdags men verkar som att kroppen vara gjorde ett försök då utan att lyckas, men i söndags verkar det äntligen ha släppt så nu är det nedräkning.
Brukar ha 13 dagar men senast var den bara 12 dagar. Men kommer smörja med progesteronkräm denna cykel. Sist jag använde det förlängdes lutealfasen med ca 2 dagar så återstår att se hur det blir denna gång.
Jag använder det för att jag få mindre pms och för kanske ge ett eventuellt befruktat ägg en större chans att få fästa och stanna. Min pms är annars extrem så tycker nästan synd om sambon ibland och han tycker att jag har varit betydligt lugnare när jag använt krämen.