Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten
I den här tråden tänkte jag att vi samlar tankar om moderatledningens beslut att inleda samarbete med Sverigedemokraterna, ett parti med rötter i nazism, rasism och främlingsfientlighet.
I den här tråden tänkte jag att vi samlar tankar om moderatledningens beslut att inleda samarbete med Sverigedemokraterna, ett parti med rötter i nazism, rasism och främlingsfientlighet.
Jag har förstått att du inte anser att någon har splittrat alliansen men den här typen av tweets finner man på Twitter (Robert Hannah är riksdagsman för Liberalerna) och jag tycker att det talar sitt tydliga språk.
En analys, och om 5 år kan du säga "vad var det jag sa, du hade fel".
Men det är tveksamt det sker, då jag inte tror SD kommer ingå i samarbete än.
Men denna är som ett lotteri och går inte förutspå vilket det blir.
Jag skiter i opinionsundersökningar, det är valresultat som är det viktiga.
Det har visat sig var gång att när det närmar sig, så kommer folk på vad som de vill prioritera.
De har 5 år på sig att få egen majoritet eller bra nära, och först då har vi det slutgiltiga svaret.
Men var analys jag gjort om innan och deras valsiffror åratal innan, så har jag missat varje gång och för lågt analys på valresultatet.
Men förstår, du vill inget annat än hata SD, men är inte intresserad att underminera SD och få dom att tappa sitt momentum.
Är det inte dax att ni seriöst tar reda på hur man gå vidare för minska SD, än bara blunda och kalla dom rasister.
För det är ju uppenbart detta inte funkar.
Och varför försöker du intala dig att SD opinionssiffror är bra, då de råkar ha en nedåt pendel i opinionsundersökningar förstår jag inte.
Detta är ju helt normala fluktuationer som alla partier får ta del av.
Det är först till val som folk till det dom vill ha, och det råder ingen som helst tvekan om att Sveriges befolkning vill ha en annan invandrarpolitik.
Desto snabbare du inser detta utan inbilla dig dom är rasister, är desto snabbare du kan påverka.
Än detta blinda hat som du har nu.
Finns ingen tankevurpa, det är bara valresultaten som betyder nått.
Problemet är att du inte får sagt som du vill, och den inbilla att SD verkligen sjunker.
Allt de behöver göra är at öka sitt valresultat ifrån 2014, vilket är extremt troligt.
Tankevurpan är den som inbillar sig dagens opinionssiffror har en betydelser för valresultatet nästa val.
Du får läsa upp dig vad kontraproduktivt är och funkar, för det är enda jag ser för er hardcore hatare av SD.
Jag som inte heller gillar SD, funderar på vad som man kan göra för minska deras framgångar.
Men meningslöst så länge vi har er PK-maffian som är så förblindande av hat att ni inbillar er att de som är i SD är alla rasister och högerextremister.
Det borde finnas goda förutsättningar för ett givande samarbete mellan M och SD.
Bägge partierna verkar ha representanter som anser att andras pengar ska vara deras egna.
www.dn.se/nyheter/sverige/sd-politiker-vagrar-betala-tillbaka-felaktig-ersattning/
En analys, och om 5 år kan du säga "vad var det jag sa, du hade fel".
Men det är tveksamt det sker, då jag inte tror SD kommer ingå i samarbete än.
Men denna är som ett lotteri och går inte förutspå vilket det blir.
Jag skiter i opinionsundersökningar, det är valresultat som är det viktiga.
Det har visat sig var gång att när det närmar sig, så kommer folk på vad som de vill prioritera.
De har 5 år på sig att få egen majoritet eller bra nära, och först då har vi det slutgiltiga svaret.
Men var analys jag gjort om innan och deras valsiffror åratal innan, så har jag missat varje gång och för lågt analys på valresultatet.
Men förstår, du vill inget annat än hata SD, men är inte intresserad att underminera SD och få dom att tappa sitt momentum.
Är det inte dax att ni seriöst tar reda på hur man gå vidare för minska SD, än bara blunda och kalla dom rasister.
För det är ju uppenbart detta inte funkar.
Och varför försöker du intala dig att SD opinionssiffror är bra, då de råkar ha en nedåt pendel i opinionsundersökningar förstår jag inte.
Detta är ju helt normala fluktuationer som alla partier får ta del av.
Det är först till val som folk till det dom vill ha, och det råder ingen som helst tvekan om att Sveriges befolkning vill ha en annan invandrarpolitik.
Desto snabbare du inser detta utan inbilla dig dom är rasister, är desto snabbare du kan påverka.
Än detta blinda hat som du har nu.