Inlägg från: klyban |Visa alla inlägg
  • klyban

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

man och nöjd skrev 2017-05-20 10:22:46 följande:
    Det passar väl iof mp bra att släppa miljöpolitiken. Det enda mp står för idag är väl fri invandring till unga män. Dessutom gör man allt för att jävlas med svenskar som försöker ta sig till jobbet.

C, L och S får inte majoritet.

MP känns som de fyllt sitt syfte, och som du säger är nu kapat av andra krafter än de som är intresserade av miljön.
    Man hade ju tom en fåne som inte behöver hälsa på kvinnor.
    Och först reagerade man när det blev allmänt känt.

• klyban
    nihka skrev 2017-05-21 15:31:19 följande:
    Vilken stat tänkte du på?

?????????????????

Om det inte är det självklara svaret Sverige, vad menar du då att det är för stat du pratar om?

• klyban
    man och nöjd skrev 2017-05-21 17:36:07 följande:
    Och det frågar du mig om??????????
    Hur menar du att jag frågar dig?
  • klyban
    nihka skrev 2017-05-22 13:22:32 följande:
    Försöker du göra en grej av att ett främlingsfientligt parti eventuellt får ett par procent till?

Nä, han sa Åkesson statsminister, det är mer än bar få procent.
    Och h*n har inte fel, vilket du komemr få reda på en dag.
    Och jag kommer tacka dig att gett oss detta parti, genom ignorera demokratin.

Jag kan ju hoppas på att nått parti tar sitt förnuft till fånga, men det gör inte antirasister som alla andra partier utger sig att vara.
    Och då antirasist av den dåliga sorten, inte vi normala som är emot rasism då.

Så kanske vi kan begränsa SD, men det lär aldrig du hjälpa till med nihka, verkar som du har en annan agenda som involverar at SD ska få Åkesson som statsminister.
    Varje valanalys jag gjort på SD och flera år före valen, har uppfyllts och mer.
    Så om man fortsätter och arbeta som nu, så är det bara säga gratulera Statsminister Åkesson till valvinsten.

Sen har jag inte fortfarande förstått vad detta saknande "s" skulle vara, vilket land vi pratar om eller vad det är.

• klyban
    nihka skrev 2017-05-22 14:26:06 följande:
    Men tack för svar Anton. Jag har inte klagat på hur någon stavar. Det är bara du som har tagit upp stavning.

Åkesson har noll och ingen chans att bli statsminister i Sverige, men kanske statminister som någon nämnde någon annanstans. Du vet ju hur ofta dessa invandrarfientliga funderar på att flytta någonstans där man inte tar in några invandrare smile2.gif

Slitit ut spegelbilden än?

Om du och många andra fortsätter denna inslagna väg ni har, så att Åkesson är statsminister om 5 år mycket troligt.
    Det är lustigt att du är emot demokrati(ja, då när det kommer till SD i alla fall) , men demokratin kommer tillbaka och visar vem som bestämmer till slut.

Enda chansen är att något annat parti kommer till förnuftet att infrastrukturella problemen kräver att vi drar ned på invandrande en period så vi kan bygga ikapp oss.
    Så vi kan ta emot dom med respekt, och inte som nu bara skuffa undan dom i nått hörn.

• klyban
    FDFMGA skrev 2017-05-22 16:00:14 följande:
    Det är inte så lätt alla gånger när man är upptagen med att beundra den egna spegelbilden.

Men man behöver ju inte vara dyslektiker bara för att man inte kan stava till "Nihka"  smile2.gif

Kan vara så att man inte bryr sig heller.
    Men jag försöker i alla fall stava det rätt oftast.
    btw är det jag som råkat skriva namnet fel?

• klyban
    nihka skrev 2017-05-22 15:56:59 följande:
    Ho-ho. Ho-ho. Nu var det tomt här igen.
    NÄ, det är du, jag och FDFMGA. ???? Skål
  • klyban
    FDFMGA skrev 2017-05-22 16:20:36 följande:
    Nej, det var väl inte du som inte klarade av att stava Nihka rätt.

Mycket kan man säkert beskylla dig för, bland annat för en orealistisk syn på SD:s kommande inflytande, men inte är du väl som USA:s president Donald Trump kär i din egen spegelbild.

Sverige har för övrigt anpassat sin asylpolitik till EU - och så kommer det förmodligen att förbli en längre tid framöver.

SD har spelat ut sin eventuella roll - nu handlar det bara om att vänta tills luften har pyst ur missnöjesballongen.

Nä, tittar mig sällan i spegeln överhuvudtaget.
    Det är väl först när håret blivit för långt och man måste pilla lite för slippa gå till frisören igen

Min analys är tyvärr 5års leveranstid på, så svara på den får vi nog vänta på i 5år.
    Men det jag tar upp är ett problem, men inte det enda i området givetvis.
    Sen känner inte jag att några andra partier tar tag i invandrarfrågan och att det blivit för många för vår infrastruktur att ta hand om.
    ALLA partier ger mig känslan av att de vägrar ta i frågan överhuvudtaget.
    Om nu är så att man gjort saker för detta, varför känner jag som många andra att det inte existerar för?

Jag är helt okey med att vi är oense om denna delen, i övrigt så håller jag med dig i mycket, även om jag inte uttryck detta.
    Och du är definitivt bra och diskutera med, då du är ärlig, säger vad du tycker och har inga problem med att hålla med om saker som du är med på.

Trump gillar jag inte, mest för han är inte kvalificerad nog för vara president.
    Och hans fascistiska sida är inget som är speciellt attraktivt heller.
    Sen kan jag tycka att stoppa mer pengar i plånböcker på extrem rika på fattigast bekostnad är tokigt.
    Jag är rädd att det kommer skapa någon eller några extremt farliga situationer i USA i framtiden och om det blir en realitet och att det fortsätter.

• klyban
    nihka skrev 2017-05-22 17:07:24 följande:
    Attans! Nu blir ju <3 Jimmie president i Sverige i alla fall.

smile2.gif

Vi har monarki, president brukar inte existera då.
    Och det stämmer väl med Sverige, vi har ingen President som statsöverhuvud.
    Bara så du vet.

• klyban
    KillBill skrev 2017-05-22 18:35:54 följande:
    Ett parti som SD som vill begränsa kvinnans rätt till fri abort kommer inte bli mycket större än vad de är idag. När det dessutom går upp för folk att SD vill göra det tillåtet för vårdpersonal att vägra utföra arbetsmoment som ingår i yrkesutövningen så kommer folk att rösta bort detta parti.

Jag gillar i princip inget av deras politik, så du predikar för kören Flört
    Nu vet jag inte med dig, men märkt att många tycker invandrarfråga är så viktig, att de gör eftergifter på övrig politik.
    Jag kan inte förlika med någon politik de har, inte ens invandrarfrågan även om de har rätt i sak att nått behöver göras.
    Så är ju SD inget bra alternativ, dock det enda.
    Jag upplever att få bryr sig om denna med neka abort, det är ett marginellt problem i Sverige.
    Men är man abortmotståndare så har man inte i vård där abort utförs av en sådan personal, och bör vara orsak till uppsägning om det sker dvs arbetsvägran.

Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten