Inlägg från: klyban |Visa alla inlägg
  • klyban

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

Flash Gordon skrev 2017-04-14 13:04:51 följande:
    Konsensukultur är ju typiskt svenskt. Om vi nu ska vara där och tassa i rasismens kanter igen.

Det var någon som i alal fall nöjde sig med att kalla mig djävulens advikat när jag förklarade att Jimmie Åkesson inte alls hade sagt det som höhö-gänget påståd att han hade sagt.

(Alltså ganska prick samma som jag gör med Trump nu)

Men det är nog det närmaste att få "förståelse" jag kommit där.

Mig kallar dom rasist när jag ifrågasätter en lögn som kommer.
    Själv vill jag inte ha med SD och göra, men att folk börjar ljuga ska inte accepteras.
    Vilket givetvis gäller åt andra hållet också.
    Då man även ser detta tyvärr.

• klyban
    Flash Gordon skrev 2017-04-14 13:13:01 följande:
    Schyffert är ju ett paradexempel på vad som gick snett.

Mannen som 47 år gammal alltså öppet på twitter skriver om hur han "runk-bajsar" sin meningsmotsåndares mamma i munnen och hur meningsmotståndaren suger hans kuk.

Det är nivå på debatten det ...

Men än så länge omhuldad av eliten.

Säger han sånt?
    Det är verkligen makabert, och han uppnår inget mer än predikar för likasinnade.
    Ingen annan bryr sig egentligen, mer än ett par som rättar till felaktigheterna då.

• klyban
    oOOo oOOo skrev 2017-04-14 13:09:14 följande:
    Det som är mest skrämmande är att den befintliga politiken är så reaktiv istället för proaktiv. Det är som de saknar förmåga att se konsekvenser av beslut. Lite som Schyffert som helt plötsligt blir rädd när det sker ett terrordåd och innan dess verkar helt oförmögen att inse att det finns anledning till oro. Men vem vet, han kanske likt politikerna bara skojar och spelar med folks liv så länge deras position vidmakthålls.
    Och det är därför det är även är så extremt viktigt och säga detta inte har med islam att göra, då det ska försvaras som besatta.
    Det är att skjuta sig i foten, men förväntar mig inte att man ska ens fatta detta.
  • klyban
    oOOo oOOo skrev 2017-04-14 13:21:04 följande:
    Ja, ett paradexempel. Lite kortsiktig planering, lite snabba cash från den naiva ryggdunkarflocken men i längden har han förstört en komikerkarriär som började ganska lovande. Tänk om kändisar hade förnuft att bara pyssla med det de förstår sig på.

Men visst, retoriken är som ett destillat av elitens floskler.

Det är ju inget fel att han motarbetar och känner en obekvämhet med SD.
    Men den retoriken som används är på bäbis nivå.

Vi har få kändisar som använder ett sådant språkbruk som annars inte gör det.
    Så det är nog möjligt att han har alienerat sig mot vissa, och det komemr ju knappast främja hans karriär.
    och han säger säkert att jag behöver inga såna fans, men då är frågan hur inbillar sig han ska nå dessa då?
    För ha tantrum på nätet kommer inte hjälpa mycket, utan här är det väl grundande argument som gäller.

• klyban
    oOOo oOOo skrev 2017-04-14 13:40:58 följande:
    Verkligen inte. En duktig opportunist cashar såklart in på den öppna dörren. Som opinionsbildare tror jag han väger ganska lätt, vilket han är medveten om, därav hans retorik.

Visst är det så. Det kan vara kul ibland tycker jag Drömmer , som komiker vet han nog vad som går hem, det sorgliga är skocken som väljer komiker först efter de vet var hen står politiskt.

Det är ju här han blir patetisk smile2.gif like Gardell och övriga "pk-eliten" haha
    Men fårskocken diggar smile2.gif

Normalt struntar jag i vad för politiskt tillhörighet man har som komiker.
    Men har man nått till denna nivå, så har jag svårt och respektera detta.
    Och det är inte heller tänkt som någon humor.

Måste vara ärlig, visste inte ens om att han var så havererad.
    Och en av de första sakerna jag lärde mig i diskussioner, och det är att ad hominem funkar inte.
    Enda är väl om den man diskuterar med går på det.

• klyban
    Lightdamp skrev 2017-04-14 16:04:09 följande:
    Har aldrig förnekat att att det kan finnas nazister inom SD. Jag har inte skrivit något om judar så för all del. Om nu nazister skulle vara intresserade av SD så tror jag judarna som sitter rätt högt upp i partiet kan bli ett problem. 

Aldrig förstått allt detta jävla tjat om judar hit och dit.
    Och här har vi en grupp som är än mer lätt kränkta, och direkt sätter på sig offerkoftan om det ifrågasätts något.
    Därför undviker jag helt och hållet denna tro, men och andra sidan så gäller det all religion för min del då.
    Då jag har andra hobbys än religion.

• klyban
    FDFMGA skrev 2017-04-14 16:20:00 följande:
    Betvivlar att judar skulle vara mer lättkränkta än andra.

Ett mycket märkligt påstående, anser jag.

De är så extremt snabba på ropa semitist.
    Även vid normalt gnäll, som vi andra inte blir upphetsade över.
    Men när jag tänker på det, så har det minskat med åren.

• klyban
    Flash Gordon skrev 2017-04-14 16:59:28 följande:
    Finns ju rätt många som håller den nivån.

Kändisar, journalister, politiker ...

Antingen skriver själva eller lajkar och sprider.

Och sedan hyllas dessa individer och får de mothugg får de en helsida i kvällspressen om "näthatet" som de utsätts för.

Ett totalt haveri är vad det är.

Tur jag inte läser sånt trams då.
    Hade varit roliga om man gjorde komedi av SD och deras anhängare, så hade antagligen någon skrattat i alla fall.

• klyban
    oOOo oOOo skrev 2017-04-14 16:54:59 följande:
    Jag har ingen aning om det är tänkt som humor eller inte. Hans politiska utspel är ju dock naiva och ligger helt i nivå med vad du verkar anse om hans humor smile2.gif

Haveri av Schyfferts typ verkar tyvärr förekomma lite varstans inom media som flash mycket riktigt påpekade smile2.gif

Kan inte vara humor, då det är inte möjligt att avgöra.
    Är det sarkasm eller nått sånt, så är ju det uppenbart den flyger överhuvudet på de flesta.
    Alltid funderat på varför nöjesindustri tenderar vara mer åt Demokrat hållet.
    Funderat på om det beror på om de har en bredare erfarenhet av hur samhället ser ut, både bra och dåligt.
    Jag vet ärligt talat inte, men en intressant undring.

• klyban
    FDFMGA skrev 2017-04-14 17:18:14 följande:
    Antisemit menar du väl.

Nej, jag tycker inte det.

Tycker tvärtom det var tråkigt att Judiska föreningen i Umeå häromveckan beslöt att lägga ner verksamheten efter att de utsatts för hot.

Till skillnad från Björn Söder anser jag att man mycket väl kan vara jude och svensk samtidigt, eller same och svensk eller kurd och svensk.

LoL, jag åker och fiskar med barnen nu, kan inte ens skriva rätt ord längre Flört
    Givetvis antisemitism och lättkränkta.

Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten