Abegayle70 skrev 2017-10-12 12:29:51 följande:
Jag syftade inte på dig i detta fallet. Jag har inte sett dig skriva diagnoser på folk på forumet och tror heller inte att du skulle syssla med sånt. De som ställer diagnoser vet nog själva vilka de är och borde skämmas ögonen ur sig. Däremot har jag tröttnat på begreppet "skrikhöger" (och andra uttryck) som börjat användas frekvent av många. Jag vet, jag är inte bättre själv, jag har både smålett och skrattat åt uttrycket och även använt det enstaka gånger men nu har det faktidskt gått för långt. Jag har börjat undvika politiktrådar för jag vet att jag lätt kan lockas med ner i detta träsk med förklenande uttryck och jag vill inte vara en sån människa, jag försöker vara bättre än så, (även om jag ofta misslyckas). Min älskade fru som också skriver på sociala medier har som pricip att fråga sig innan hon postar inlägg "blir jag en bättre mench av skriva detta"? "Skulle G-d uppskatta att jag skriver så här"? (hon är troende, inte ortodox, mer som en svensk statskyrkomedlem).
Slutligen - Jag uppskattar, Alice Teodorescu m.fl på GP's "skrikhögerredaktion", Ivar Arpi, Hanif Bali, Ann Heberlein, Rebecka W. U. m.fl. ur den så kallade "skrikhögern", Jag är liberalkonservativ, men tycker att samhället har ett socvialt ansvar för sina medborgare. Det är alltså fritt fram att klistra den etiketten på mig om så önskas. Vill man förbruka den respekt jag fortfarande har för er, så varsågod...
Du kanske syftar på mig. Jag har inte tilldelat någon en diagnos även om flera verkar ha känt sig träffade när jag funderade på orsakerna bakom att man inte vill/kan ta till sig att begrepp som reglerad invandring betyder att invandringen är reglerad.
Att vi har en reglerad invandring står att läsa på myndigheters informationssidor och det pågår ständiga diskussioner bland partierna och i riksdagen om hur man ska ändra i det existerande regelverket för att möta den aktuella situationen.
Alla som förnekar att existerande lagar och regler finns är ju inte motiverade av en agenda som går ut på att sprida misinformation utan det är rimligt att anta att det finns personer vars verklighetsfrånvända framställningar har andra bakomliggande orsaker.