Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

Padirac skrev 2017-10-04 16:17:39 följande:
    Absolut, däremot har inte SD ännu varit intresserade av det politiska hantverket. De har istället sagt att de fäller varje förslag som inte gett dem något i den enda fråga de driver. Utpressning? Inte konstigt att DÖ togs fram sett ur det perspektivet.
    Hear, hear!
    Om du vill ha tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Padirac skrev 2017-10-04 21:02:51 följande:
    SD och S kom inte överens om något. De röstade var för sig 
    Detta kan vara fantastiskt svårt för ensamma SDs sympatisörer att greppa.
  • nihka
    Padirac skrev 2017-10-05 18:30:32 följande:
    nihka skrev 2017-10-04 22:45:10 följande:
    Detta kan vara fantastiskt svårt för ensamma SDs sympatisörer att greppa.

De är ena gnällspikar som grinar för att ingen vill leka med dem, fast de själva inte vill leka utan bestämma allt i politiken. Vi känner igen det som skrikhöger
    Och inbillningssjuka. Hur svårt kan det vara att förstå att när S och SD röstade var för sig hade S inte kommit överens med SD om ett smack?

Blir inte heller verklighet av att man skriker ut det genom en knastrande megafon

• nihka
    anaxo skrev 2017-10-06 07:27:46 följande:
    Det är regeringsfrågan

och SD som splittrar

alliansen

?
    Som sista borgerliga parti var det i går Moderaternas tur att presentera sin skuggbudget. Och visst finns det en enighet med Liberalerna, Centerpartiet och Kristdemokraterna.
    De är överens om att skatterna för höginkomsttagare ska sänkas jättemycket, att trygghetssystemen ska bantas, att lågavlönade ska tjäna ännu lite mindre och med höjd moms så får de ingen reallöneökning samt att politik för att få arbetslösa i jobb ska rustas ned, begränsa resurserna till vård och omsorg.

Javisst är det så. Klart som korvspad!
  • nihka
    nihka skrev 2017-10-06 17:02:21 följande:
    Javisst är det så. Klart som korvspad!
    Alltså att det är regeringsfrågan och SD som splittrar Alliansen.

• nihka
    FDFMGA skrev 2017-10-06 09:46:23 följande:
    I och med att du undviker det du kallar pk-medier så kan det vara så att din upplevelse att det alltid sitter en ensam sosse och kommenterar i SVT-studion vilar på ett mycket tunnt underlag.

• nihka
    MsBöna skrev 2017-10-06 19:37:40 följande:

Det är alliansen och sossarna som splittrar Sverige. Deras rädsla för rasism (nu menar jag inte riktig rasism utan det dom de kallar för rasism men som handlar om att man vill ha reglerad invandring, ålderbedömning, göra något åt segregerade områden mm.) har skadat och skadar Sverige. De har skapat SD. De hade denna rädsla innan ens SD existera eller var inne i Riksdagen. De kan fortfarande få SD att försvinna genom att sluta föra en sån oansvarig politik.

Så du vill införa reglerad invandring.

Jag skulle vilja införa något som kallas skatt. Det går ut på att alla lägger en viss andel av sin inkomst till det allmänna som sedan fördelar resurserna. 
  • nihka
    Padirac skrev 2017-10-07 08:51:45 följande:
    Det där gick nog långt över huvudet på målgruppen
    Jepp.
  • nihka
    Clever12345 skrev 2017-10-07 00:23:45 följande:
    Låter som hon vill ha rättvis skatt.
    Låter som jag vill poängtera att vi redan har en reglerad invandring.
  • nihka
    Padirac skrev 2017-10-07 14:09:18 följande:
    Ahh. en äkta rättshaverist  Vet du om att det på myndigheter finns handböcker i hur dessa ska hanteras. Jag ska försöka låna ett exemplar och läsa den  HAHAHAHA
    Somliga har svårt att ta att man inte diskuterar med dem. Jag diskuterar inte med personer som inte kan uppföra sig utan jag ignorerar och anmäler angrepp. En dysfunktionell reaktion är att avståndstagande eldar på. SD fungerar på samma sätt.
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten