Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

Abegayle70 skrev 2017-11-10 12:16:23 följande:

När opinionen nu vänt för M och de återigen kravlat sig över 20% som Sveriges näst största parti måste ju regeringens vänner agera. Vad gör man? Hittar på nya sätt att brunsmeta M tack vare egan kreativa tolkningar av vad Ulf Kristerson ska ha sagt eller inte sagt.

Det behövs inte. Brunsmetandet av M klarar Kristersson och exempelvis  Bali av så bra själva.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Abegayle70 skrev 2017-11-10 12:42:36 följande:
    Utveckla gärna Ulf Kristerssons bruna kopplingar, att du hatar den snabbtänkte och intelligente Hanif Bali är inget nytt.

Kristersson kan i ena stunden säga att moderater ute i kommunerna kan samarbeta med SD för att när det kritiseras genast ta tillbaka uttalandet. Det känns långt ifrån stabilt. Sedan menar Kristersson att han avser att ta makten även om alliansen blir mindre än de rödgröna och då kommer han att sätta sig i knäet på SD vare sig han vill det eller inte. 

• KillBill
    Abegayle70 skrev 2017-11-10 13:13:10 följande:

Trodde faktiskt att det viktigaste för alla var att de främlingsfientliga minskar. Så fel man kunde ha.

Vad menar du?
  • KillBill
    man och nöjd skrev 2017-11-11 17:33:35 följande:

Detta är ingen vadslagningssajt, men skulle du hypotetiskt våga slå vad om att SD kommer hamna under sitt förra valresultat? Det skulle inte jag.

SD ligger på ca 16 % idag och det skulle inte förvåna mig om man fortsätter att falla ner mot en 10-11%.
  • KillBill
    man och nöjd skrev 2017-11-11 18:28:58 följande:

Håller med. M får under 10% och även SD omkring 10. Misstänker att andra åsikter är förbjudna.

Själv så tror jag att M får ungefär lika många röster som 2014.
  • KillBill
    man och nöjd skrev 2017-11-11 18:28:58 följande:

Håller med. M får under 10% och även SD omkring 10. Misstänker att andra åsikter är förbjudna.

SD är nere på 14,7 % i senaste SIFO och då har effekten av skandalen med Pavel Gamov och skandalen där en SD företrädare kallade Paula Bieler ?Judehora? troligtvis inte slagit igenom i denna mätning. Ett SD kring 10% blir mer och mer troligt.
  • KillBill
    Draken55 skrev 2017-11-14 14:16:48 följande:

Sverige har numera efter Ulf Kristerssons inträde, en total högerdominans i opinionen.
    kristersson har återstållt M till det de egentligen är, ett konservativt högerparti, inte ett fjantliberalt som under reinfeldt, inte en hönsgård som under Batra.

Hur Löfven ska kunna sitta kvar under demokratiska former under dessa förhållanden, efter valet 2018 , finns inte på kartan.

Det krävs inget samarbete med SD, vänsterregeringen faller, stödet för den är patetiskt lågt, både i opinion och rent folkligt,  de saknar helt enklet demokratiskt underlag.

Pratar man med folk hör man ett aldrig tidigare skådat nästan förakt för denna rödgröna regering, även från de som är sossar,
    jag är nästan förvånad att Löfven orkar gå upp på morronen, en sak måste han ha cred för, han har en enorm stryktålighet och tjock hud.
    Tyvärr även en tjock skalle.

Faktum är att det är alliansen som har ett historiskt lågt stöd så här 1 år före valet (då brukas oppositionen vara som störst). Folket har större förtroende för de rödgröna partierna och C och L vägrar att regera med stöd av SD så är det mest troliga alternativet är en regering över blockgränsen.  

• KillBill
    Draken55 skrev 2017-11-14 14:42:02 följande:
    Nu vet jag inte hur det står till med dina mattekunskaper, men om man räknar opinionssiffror så har jag rätt, vad räknar du?

Alliansen finns fortfarande kvar, så det är bara fantasier att räkna C och L "utanför och sidan om".  Spekulationer om en regeringen mellan vänstern och mittenpartierna måste hänföras till Nostradamus, det finns inte på kartan idag.

Hint, SD räknar jag som ett högerparti, oavsett om de ingår i en allians eller ej, oavsett om de får förhandla eller ej, du kan inte tänka bort 17% av opinionen.

Vad spelar det för roll att du räknar SD som ett högerparti? En röst på SD är en röst i soptunnan eftersom ingen etablerat parti vill ta i dem med tång.

Om du tittar på opinionsläget så är de rödgröna större än alliansen (även om man räknar in KD som troligtvis ramlar ur riksdagen). Både Centerpartiet och Liberalerna är mycket tydliga med att de inte kommer att sätta sig i en regering om Alliansen är mindre än de rödgröna.

Det enda som skulle kunna resultera i en alliansregering 2018 är att SD fortsätter att tokrasa och att alla väljare skulle välja att gå till M (som mer och mer har anammat SDs retorik) men frågan är om SD väljarna vill ha mer skattesänkningar till de rika på bekostnad av välfärden? Det tror inte jag. Därför är det troligaste sceneriet att Sverige får en blocköverskridande regering 2018. 

• KillBill
    Draken55 skrev 2017-11-14 17:01:22 följande:
    Jag är inte ett dugg förvånad, det moraliska hyckleriet och förfallet inom den vänster som frodas på dessa tidningar är totalt, det har ju varit synligt sen länge.

Ta exempelvis den populistiska kappvändning som S gjorde i flyktingfrågan, ena dan, öppna gränser för alla, nästa dag, gränskontroller.
    Hur hanterade Aftonbladet, och många andra fundamentalistisk vänster detta?, man teg, ignorerade det , drog en påse över huvet och fortsatta mala om SD...
    sånt skapar självförakt och moraliskt moras, det är farligt.

Det är typiskt av debattörer långt ut på högerkanten att försöka göra metoo till en företeelse inom vänstern. Kan det vara så att det handlar om att alla som vittnar om sexuella övergrepp av män (och kvinnor) med svenskt ursprung förstör den propagandabild som skrikhögern och nationalisterna vill förmedla?

• KillBill
    Draken55 skrev 2017-11-14 17:38:42 följande:

KillBill verkar vara desperat, jag har inte pratat om Meetoo.....
    dessutom är inlägget så stort att det sabbar tråden, dubbel desperation?

Haha, det verkar ju som att du försöker decimera metoo avslöjanden till att vara ett problem inom vänstern. Då visar du att du inte har förstått mycket.  4 000 kvinnor jurister kliver nu fram och vittnar om trakasserier och övergrepp av manliga kollegor. 

Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten