Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

snygg skrev 2017-10-29 10:14:01 följande:

Din analys är felaktig.

Hösten 2015 hade vi en ohållbar situation p.g.a massinvandring. Vanligt sansat folk såg att detta funkar inte. Därav var SD under en period Sveriges största parti.

När Löfvén sent omsider drog i nödbromsen började långsamt de värsta problemen att lätta och saker närmar sig det mer normala.

Som sagt, den som kan lite om svensk nutidshistoria vet att det inte är första gången som S under svåra situationer skärper asylpolitiken och det är därför fel att koppla migrationslverenskommelsen hösten 2015 till SD politik..
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    klyban skrev 2017-10-29 11:01:58 följande:
    Det blir lätt så här när 7 partier beter sig som mobbare.

Mobbare? Anser du att man mobbar ett parti bara för att man väljer att inte samarbeta? Det har aldrig slagit dig att det kan vara så att politiken skiljer sig så mycket inom väsentliga områden att ett samarbete blir omöjligt? 

Fråga: Anser du att borgerliga partier i alla tider har mobbat vänsterpartiet?

• KillBill
    klyban skrev 2017-10-29 11:36:09 följande:
    Jo, källa yougove.
    Att SD blir störst i en opinionsundersökning med självrekryterad panel betyder inte att SD är störst..            
  • KillBill
    Regnbågensslut skrev 2017-10-30 18:31:46 följande:
    Hade precis tänkt klistra in den själv då jag tyckte den var bra.

Den belyser hur det ändrats i åsikterna, vad som var rasistiskt förut anses inte vara det idag.

Guillous slutsats är bl.a. att;

"Det finns en tydlig gemensam nämnare i dessa grovt främlingsfientliga ­utsagor från Ivar Arpi, Ebba Busch Thor och Hanif Bali. De har anslutit sig till Sverigedemokraternas människo­syn och världsbild"

Det ger väldiga Virtanen-vibbar hans text. Kanske inte så konstigt heller;

katerinamagasin.se/du-borde-skammas-jan-guillou/

"Som alla vet har jag gett ut mina böcker på Piratförlaget i många år, ett gott samarbete, men det ingen vet är att lika många år har Jan Guillou hållit på och kladdat på mig i smyg. Eftersom jag haft ett nära samarbete med hans hustru Ann-Marie Skarp har jag inte vetat vilken fot jag ska stå på."

"Skäms, Jan Guillou. Du saknar varje uns av ryggrad och gentlemannaheder. Man slår inte under bältet på en kvinna bara för att hon tackat nej! Vad oändligt glad jag är att jag aldrig lät mig förföras av dig bakom ryggen på din hustru Ann-Marie Skarp."

Guillou skriver och använder ord som "fotsoldater", "Sverigedemokraternas virala stormtrupper", "horder av sådana svartskalleligor", "våldtar alla blonda svenskor som kommer i deras väg" och han blandar på riktigt in "UFO-troende" och "flygande tefat" i sin text. Sättet han skriver på verkar i närmaste psykotisk och det påminner om den besatthet som Arnstad också brukar visa upp (och Virtanen som sagt). Att han ens använder ord som "svartskalleligor" visar på en mycket sjuk man med en vidrig människosyn och dessutom på stor trångsynthet. Texten visar också hur han förminskar "vanligt folk" och deras berättelser. Normalt folk tar in ens såna ord i sin mun. Därför sammanfattar han sin egna text rätt bra med detta stycke;

"Förr i världen hade det varit omöjligt att sprida sådana mardrömsbilder och bli trodd. Alltför många av oss, i små och stora städer, skulle invända att för det första skulle vi inte ha kunnat undgå att o­bservera sådan dramatik."

För var bor då Guillou som absolut aldrig skulle kunna ha utgått att observera denna dramtik? Bor han i Tensta? I Rinkeby? Vivalla? Biskopsgården? Angered?

Nej! Han bor i ett av Stockholms vitaste och rikaste områden, på självaste Östermalm. Med honom, precis som med Virtanen, kan man lugnt säga att han försöker gömma sin kassa kvinnosyn/människosyn och levnadssätt bakom en fasad där han utger sig för att vara någon annan än den han är. Dubbelmoralen är så tydlig.

Guillous text är därför väldigt bra. För den visar allt som gick så fel med Sverige. När sjuka personer som han får sån makt i media och fungerar som någon slags åsiktspolis. Hans sjuka verklighet och bild ska alltså ligga till grund för hur andra ska tycka.

Vad menas med kladda? Är det inte väldigt stor skillnad mellan att anklaga någon för att ha ?kladdat? och att anklaga någon för våldtäkt? Jag har hört om både kvinnor och män som beskyllts för att ?kladda? men frågan är vad det betyder? Har Katerina anklagat Jan Guillou förr ett sexuellt övergrepp eller har hon anklagat honom för att ?kladda?? 

• KillBill
    Regnbågensslut skrev 2017-10-30 20:38:35 följande:
    Vadå "vad det nu menas" med kladdande? Blir chockad över hur lättvindigt vissa här slätar över ett övergrepp. Det är inte okej! Gillar ni inte Katerina eller varför? Eller är Guillou en sådan stor idol att han därför får komma undan med övergrepp? Hade det låtit samma om det handlade om Hanna Wigh? Inga övergrepp är okej.

Nej han refererade en undersökning felaktigt och det var för att han gjorde det. Varför han inte klarade det undrar jag också. Och han har trakasserat Katerina. Det är två skilda saker.

Är det inte precis det du och andra gör (hela tiden)? Använder sd:s vidrigheter som en diskvalificerande faktor och som ett argument i varje diskussion? Dubbelmoral.

Linus beteende i SD mot Hanna Wigh är exakt lika fel som Guillous beteende mot Katerina. Men för vissa verkar det vara skillnad?

Nej det är dessa ord Guillou använder sig själv av. Det visar vilken sjuk syn han själv har på saker. Att ens använda såna ord är som sagt inte normalt, inte ens när man säger sig beskriva någon annans språkbruk. Hans användande av det beskrev bäst vad han själv är för person.

Virtanen och han är slående lika i deras retorik. Nu vet gemene man vad de är för personer. Nästa på tur är väl Arnstad. Man undrar vilka demoner han egentligen går och bär på.

Skillnaden är att Hanna Wigh hävdar att hon blivit utsatt för ett sexuellt övergrepp  medan Katerina Janouch  själv säger att "det var inte ?övergrepp? i ordets rätta bemärkelse". 

• KillBill
    BossHoss skrev 2017-10-31 16:01:04 följande:

Sverige var neutralt under andra världskriget 1939-1945. Men för att bevara neutraliteten var landet tvunget att genomgå en svår balansgång. Det gällde att hålla sig väl med båda parterna i kriget. Tyskarna fick därför köpa järnmalm av Sverige som var livsviktig för deras krigsindustri, medan engelsmännen försågs med bl.a. kullager och luftvärnskanoner från den svenska industrin.

Tror inte SD var med och hjälpte de riktiga Nazisterna, dvs alla partier har väl smutsiga bukar när det gäller nazismen, frågan är hur långt bakåt i tiden man skall sträcka sig. Alla partier som är inröstade av svenska folket i riksdagen skall få göra sin röst hörd oavsett hur fel man tycker de har

Det är väl ingen som hindrar något riksdagsparti från att göra sig hörd?
  • KillBill
    man och nöjd skrev 2017-11-01 22:39:41 följande:

Polisvillan i Västerås som besjöts med automatvapen häromvecka..har aldrig hänt enligt tokavänster. Terrordåden påDrottninggatan de senaste åren: har aldrig hänt. Sverige är lugnt och trggt. Sjuktningar var dag. Nej nej, det händer inte.

Vad snackar du för goja?
  • KillBill

Alla allianspartier är positiva till marknadshyror och nu kräver moderata ungdomsförbundet att marknadshyror införs fullt ut överallt.

När alliansen avreglerade apoteksmarknaden och avregleringen av bilprovningen så resulterade detta i kraftigt ökade priser och man behöver inte vara någon Einstein för att inse att ett införande av marknadshyror samtidigt som bostadsbristen är rekordhög kommer leda till kraftigt ökade lägenhetshyror.  Finns det någon här i tråden som vurmar för att genomföra marknadshyror som vill utveckla varför det är positivt med marknadshyror idag?

Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten