Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten
Ja du tycker det men det finns som sagt var andra som tycker annorlunda exempelvis en del israeler samt en del judar i Sverige.
Det finns andra som tycker annorlunda än dig också.
Ja du tycker det men det finns som sagt var andra som tycker annorlunda exempelvis en del israeler samt en del judar i Sverige.
Israel byggde upp sin militära makt på överskottsmateriel från andra världskriget, som de hittade i olika övergivna förråd i regionen eller på andra, oklara sätt kom över. Inget land ville exportera militär utrustning till Israel, med undantag för Tjeckoslovakien, som då nytillverkade en del militär utrustning av tysk modell, från andra världskriget.
Det var först under senare delen av 50-talet och tidiga 60-talet som Israel började få köpa militär utrustning från bl.a. Storbritannien och USA. Så under oktoberkriget var modern engelsk och amerikansk materiel i mindre mängder uppblandat med gammal utrustning från andra världskriget.
Sovjetunionen försåg dock både Egypten och Syrien med mängder av modern militär Sovjetisk utrustning och även mängder av militära rådgivare och hjälp med utbildning av piloter och officerare.
Jordanien fick köpa militär utrustning från Storbritannien, som kompletterade äldre överskottsmateriel från andra världskriget av både engelskt och tyskt ursprung.
Styrkor enligt Wikipedia:
650 000[1]800 000[2] trupper.
1 700 stridsvagnar (1 020 korsade).[3]
2 400 stridsvagnar.
1 120 artillerienheter.[4]
400 stridsflyg.
140 helikoptrar.[5]
104 fartyg.
150 luftvärnsrobotbatterier (62 vid frontlinjen).[6]
Syrien: 150 000[1] trupper.
1 200 stridsvagnar.
800900 stridsvagnar.
600 artillerienheter.[4][7][8]
Expeditionsstyrkor*
100 000 trupper.[1]
500-670 stridsvagnar.[9][10]
700 stridsvagnar.[9]
375 000[11]415 000 trupper.
1 700 stridsvagnar.[12]
3 000 stridsvagnar.
945 artillerienheter.[4]
440 stridsflygplan.
Det var en bra sammanfattning.
Jo, det handlar om motivation, lämplighet och kompetens.
Motstådarna har väl vid det här laget insett att det krävs mer resurser än de kan upbringa, Hezbollah vapenskramlar ibland med propgagandafilmer/bilder med sina raketer trots att de mycket väl vet, att vi vet var de har sina förråd, och att om de använder dem mot oss så kommer hezbollah inte längre att existera, inom 48 timmar.
När jag flyttar ner om ett par veckor kommer även jag att anmäla mig som "volunteer" i IDF, trots att jag egentligen är "för gammal" för ordinarie tjänstgöring. Det finns alltid uppgifter som behöver göras. Min fru är fortfarande reservofficer och tjänstgör vid behov.
Läste om en moderatpolitiker som handlat från nazisternas webshop och även skrivit kommentarer på den nazistiska sidan:
"Det som oroar mig lite är SD:s framtoning mot just muslimer, det kan skapa mer meningsskiljaktigheter ? Viktigare att peka på den riktiga fienden och det är sionisterna"
En kristdemokrat har handlat flera hundra klistermärken och flygblad som uppmanar till återtagande av "makten från den globala sionistiska elit" som "ockuperar vår värld".
Det finns inget svenskt riksdagsparti kvar att rösta på.
Det är bara ett i raden av exempel på att Liberalerna inser att Sverige bör styras av en regering som har majoritet i riksdagen och då är idag varken alliansen eller de rödgröna ett alternativ.
Jag tror att flera partierna går till val som enskilda partier 2018 och efter valet bildar regering över blockgränsen.
Motionen är skriven av riksdagsledamoten Mathias Sundin och Per-Åke Fredriksson, partistyrelseledamot & ordförande i länsförbundet Gävleborg
Värst vad du är i gasen idag.
Är det det faktum att det är svårt att hantera vetskapen att invandringen är reglerad som får dig att ställa diagnoser.
Själv tycker jag att ditt inlägg var synnerligen avslöjande, vi får hoppas att inlägget där du blev citerad inte tas bort, så åskådligt om man vill visa på ett argumentationstekniskt magplask
Du kan ju inte sprida diagnoser omkring dig samtidigt som du ondgör dig över en diskussion om huruvida vissa neuropsykiatriska funktionshinder kan vara överrepresenterade inom SD-svansen.
Själv tror jag inte det skulle vara märkligare än det kraftiga överrepresentationen av brottsdomar bland SD-topparna.
Petar in inlägget där ditt inlägg citeras