Inlägg från: Abegayle70 |Visa alla inlägg
  • Abegayle70

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

FDFMGA skrev 2017-07-22 03:07:08 följande:
    Tack förresten för att du fick mig att börja leta.. Hittade en annan "version" av Esther Ofarim.
    Intressant att höra igen, fast inte riktigt min kopp te.
    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • Abegayle70
    FDFMGA skrev 2017-07-23 21:30:47 följande:
    Hm, ja alla har vi ju våra fel och bristerGlad
    Inte ens jag är felfri
  • Abegayle70
    FDFMGA skrev 2017-07-24 13:16:13 följande:
    Det var ett blygsamt konstaterandeGlad
    Jag vet, jag är perfekt nog att inse att jag inte är felfri.
  • Abegayle70
    FDFMGA skrev 2017-07-26 00:38:01 följande:
    Aha, jag är felfri nog för att inse att jag inte är perfektGlad
    Ibland är det svårt att vara ödmjuk.
  • Abegayle70
    FDFMGA skrev 2017-07-26 07:58:52 följande:
    Mm eller som Churchilll sa om Attlee:

Han är en blygsam man som sannerligen har mycket att vara blygsam över.
    haha, jag googlade lite och hittade fler pikar från Churchill till Attlee. "En tom taxibil andlände till 10 Downing Street, när dörren öppnades klev Attlee ut."
  • Abegayle70
    FDFMGA skrev 2017-07-26 13:33:59 följande:
    Haha, så infernaliskt elakt.

Blygsam kan man inte kalla honom. Den här är också bra:

Vi är alla maskar. Men jag tror att jag är en lysmask.
    Churchill kom väl aldrig över valförlusten1945...

Haha, också bra!

En sista från churchill, innan man får tillsägelse för OT:

You have enemies? Good, that means you've stood up for something, sometime in your life.
    You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
    Read more at: www.brainyquote.com/quotes/quotes/w/winstonchu135210.html
    You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
    Read more at: www.brainyquote.com/quotes/quotes/w/winstonchu135210.html
  • Abegayle70
    FDFMGA skrev 2017-08-05 13:07:07 följande:

Nu utreder polisen den förre finansministern Anders Borg (M).

Kvonnosynen bland moderater tycks åtminstone inte utgöra något hinder för ett fördjupat samarbete med SD.

Vanliga kommentarer från partivännerna när de ger Borg sitt stöd är att det skulle ha kunnat hända oss alla.

Tja, de talar inte för mig iallafall. Jag har aldrig kallat en kvinna hora, inte ens slampa och aldrig tafsat på en kvinna mot hennes vilja, varken i nyktert eller onyktert tillstånd.

Jag har för övrigt heller aldrig pysslat med att blotta mig. Men jag har heller inte någon direkt kunskap om sedvanorna när moderater festar loss och super till.

Måste säga att jag är djupt besviken på A B.
  • Abegayle70
    nihka skrev 2017-08-05 19:25:36 följande:
    Samma här, men vi vet ju inte vad som faktiskt har hänt.

Mycket hörsägen så här långt. Själv erkänner han i nuläget iaf inget brott.
    Det behöver ju inte vara ett brott begånget, om han nu har betett sig som beskrivs så är det illa nog.

Nu är han väl inte längre aktiv politiker så mediedrevet känns lite överdrivet.
    FDFMGA skrev 2017-08-05 19:34:08 följande:
    Nu skulle jag aldrig uppföra mig så.

Men jag försökte sätta mig in i hans situation och kom fram till att antingen skulle jag ta livet av mig eller troligare emigrera till den från svenskfattigaste platsen på jorden. ja, där det bor folk alltså, och inte Marianergraven.

Fast först skulle jag nog se till att få en magnetröntgen av hjärnan, så jag inte drabbats av en hjärntumör eller något liknande.
    Nä det finns många plus med att inte dricka alkohol, man slipper t.ex. hamna i såna här historier.

Har själv varit på tillställningar där människor mna trodde sig känna, burit sig illa åt.

• Abegayle70
    KillBill skrev 2017-08-21 19:00:43 följande:
    Nåja utrikesministern förnekar att hon har sagt så och vad jag förstår så finns det vittnen som bekräftar utrikesministerns version.

Margot Wallström hamnade på Simon Wiesenthal-centrets lista efter det att hon efterlyste en grundlig och trovärdig undersökning om utomrättsligt dödande använts av Israel (i samband med de våldsdåd och knivattacker som drabbat landet). I detta sammanhang är det bra att känna till att hon faktiskt fick stöd av många judar som anser att saken borde undersökas.

www.gp.se/nyheter/debatt/wallström-har-rätt-utred-israels-svar-på-knivattacker-1.19683
    Utrikesministern har även sagt "Israel upprörs över allt vi gör", Om terrorattackerna i Paris, skyllde hon på judarna. Hon kritiserar ensidigt Israel med påståenden om "utomrättsliga avrättnigar" och förminskar den terror palestinier utövar mot Israel. Var finns kraven på utredning om avrättningarna av de 5 spanska terrosisterna?
    Som vanligt är det bara Israel som ska kritiseras.

Fy fan, rent ut sagt, vad skönt det ska bli att slippa representeras av denna antisemitiska utrikesministen Wallström om 3 veckor när jag flyttar.
  • Abegayle70
    KillBill skrev 2017-08-21 19:36:43 följande:
    Vad är din kommentar till de judar som slöt upp bakom Margot Wallströms krav på utredning? Vore det inte en bra sak att utreda om inte annat för att tysta människor som vill misstänkliggöra Israel?
    Dessa judar för inte min talan, den föreningen har dessutom kopplingar till Shit to Gaza och annan extremism. Kommentar överflödig.
    Vem ska utreda? Hamas? Fatah? Det korrupta FN?
    Alla skottväxlingar mellan IDF och terrorister utreds redan nu.

Det vore bättre om Wallström ägnade litet uppmärksamhet till de utomrättsliga avrättningar som Hamas genomför på öppen gata i Gaza.Människor med påsar trädda över huvudet skjuts med nackskott eftersom de är "förrädare" som tex. köpt och rökt Israeliska cigaretter.
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten