Inlägg från: Abegayle70 |Visa alla inlägg
  • Abegayle70

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

KillBill skrev 2017-04-02 15:56:02 följande:

"Sverigedemokraten och riksdagens andra vice talman Björn Söder säger att en jude inte kan vara svensk. SD-ledamoten Anna Hagwall anser att "etniska grupper" - dvs judar ? inte ska få äga media.

En SD-ledamot kallar afrikaner för "Satans jävla aphelveten". En SD-politiker och domare i förvaltningsrätten säger: "Sverige är ett land med vit befolkning, och så ska det förbli." En SD-kandidat skriver om invandrare på nätet: "Era jävla halvapor jag vill döda er." Sverigedemokraternas toppkandidat till kommunfullmäktige i Halmstad bär en armbindel med ett hakkors i samband med en fest. Det finns hundratals fler exempel, naturligtvis, som alla enskilt visar att SD inte bara har rötter i nazismen, utan att de här idéerna fortfarande lever i partiet"

www.expressen.se/kronikorer/alex-schulman/att-likstalla-sd-med-v-ar-att-normalisera-rasism/

Vänsterpartiet blir inte ett dugg bättre av att SD också är ett parti fyllt av antisemitism.
    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • Abegayle70
    nihka skrev 2017-05-21 10:39:14 följande:
    Aha. Reslow hade alltså precis petats av moderaterna från 2018 års riksdagslista och så hoppar han över till SD.

Kanske blir hans sessioner med högläsning ur Bibeln om homosexuella mer uppskattade bland de nya partikamraterna.
    Skulle tro det.
  • Abegayle70
    man och nöjd skrev 2017-05-21 15:24:41 följande:
    Åkesson statminister om 5 år. Smaka på den.
    Det skulle verkligen vara en kolaps.
    KillBill skrev 2017-05-21 15:28:53 följande:
    Jag har för vana att inte smaka på uppstötningar..
    Jag blev lätt illamående vid tanken.

• Abegayle70
    FDFMGA skrev 2017-07-08 15:38:21 följande:
    I SD:s utopia kan man inte vara både och, där finns bara antingen eller.

Man kan inte vara svensk och jude, såvida man inte assimileras så att det judiska förlorar all betydelse och man kan definitivt inte vara svensk och kurd samtidigt.

Det är en förkrympt värld de har till utopi där människor ska vara stöpta i samma form och om de inte är detta ska de tvingas på en tvångströja.

Men det som kan vara en utopi för någon kan för någon annan te sig som värsta dystopin.

Det är egentligen alldeles obegripligt att ett "liberalkonservativt" parti som M fick för sig att ett samarbete med ett parti fullständigt präglat av en auktoritär tanketradition skulle gynna M.
    Det är en märklig värld, SD-världen. Det var inte förän SD kom in på banan som jag förstod att jag egentligen inte är svensk, innan var jag svensk, eller åtminstone halvdansk, då mamma var född i Danmark, men idag hade hon inte varit önskvärd i landet, både flykting och judinna. Ibland tror jag det är skönt för mamma och mormor att ha sluppit uppleva demokratisn förfall och främlingsfientlighetens återkomst.
  • Abegayle70

Numera finns det ju även centerpartister med åsikter som bättre passat i NMR.

han är väl ingen framträdande centerpartist, men nog borde väl C rensa i sina led, de också?

• Abegayle70
    FDFMGA skrev 2017-07-20 21:32:36 följande:
    Det finns väl en gammal tradition av judehat inom C som man ännu inte gjort upp med helt.

Tacka vet jag Kubas gamle diktator Fidel Castro :)

www.theatlantic.com/international/archive/2010/09/castro-no-one-has-been-slandered-more-than-the-jews/62566/

Antagligen, denne filur är enligt vad jag hittat, lärare på Göteborgs universitet.

Jo, en bekant till mig har anmält honom till hans arbetsgivare. Man kan ju bara spekulera om han verkligen är så korkad, eller om han borde haft alkolås på datorn. Iallafall kommer sånt inte från ingnestans, även om man sitter och fylletwittrar så finns det någonting som triggat detta judehat. Han låter som SD:aren Mengele Fogelklou som också är  göteborgare.

Jag är ju ingen större Castrofan, men det låg ett och annat i vad han sade där. Lite ovant att höra sånt från "vänsterhåll".
    Tack för länken!

• Abegayle70
    FDFMGA skrev 2017-07-20 22:58:14 följande:

Inte jag heller, men jag hittade artikeln när jag förrirrade mig lite väl långt bort när jag googlade på centern och judehat. Jag hittade för övrigt förvånansvärt mycket.

Men det skulle inte ha förvånat min morfor som brukade berätta hur många stöveltrampare det fanns ute på landsbygden innan krigslyckan vänt på 1940-talet

Det finns en hel del tyvärr. Trodde det var ett avslutat kapitel för C del. Nu har ju den där stollen varit med både i Grön Ungdom, LUF och piratpartiet tidigare. Undrar var han radikaliserats?
  • Abegayle70
    FDFMGA skrev 2017-07-21 12:39:06 följande:
    Judehat tycks vara en tradition som somliga värnar särskilt om.

Själv säger jag som Leif Panduro skrev en gång på tiden "Skit i traditionerna".

Åtminstone vissa.

Alltså, just nu tycks förutsättningarna vara mycket goda för hat av alla de slag. har just läst en artikel om föräldrar till barn som spelar fotboll och hur föräldrarna skanderar neger och liknande åt någon liten 10-åring i motståndarlaget som förargar dem.

Mycket slödderfasoner just nu.
    Så sent som häromdagen skrek deltagare i svensk-palestinska centret här i stan
    ?Khaybar, Khaybar oh judar, Muhammeds armé skall återkomma?. under en "tyst minut".

För den som inte vet så var Khaybar ett judiskt samhälle som intogs av islams profet Muhammed och hans militära styrkor, varpå judarna där fördrevs och massakrerades, såldes som slavar och beskattades diskriminerande.

Polisen lyste med sin frånvaro under denna hets mot folkgrupp.

Det om fotbollsspelandet läste jag också om, vissa borde ha tillträdesförbud till sina barns fotbollsträningar. Inte konstigt att det där läktarvåldet aldrig tar slut när det ska börjas i så unga år.

Skäms.
  • Abegayle70
    FDFMGA skrev 2017-07-22 00:28:37 följande:
    Jag tycker det verkar som nästan allt du skriver här egentligen handlar om att tendensen att bortse från skit när man definierat toalettstolen som en god sak.

Men jag är övertygad om att du kan finna samma fenomen i ditt andra hemland såväl som i ditt första.
    Vet inte riktigt hur jag ska tolka din kommentar... kanske för trött nu.

Men visst, det finns många knäppisar dit jag flyttar. Men ibland får man ta det onda med det goda.
  • Abegayle70
    FDFMGA skrev 2017-07-22 01:37:50 följande:
    Jag tror att vi alla har en tendens att definiera skeenden, omständigheter, länders politik eller egentligen vad som helst i bra eller dåligt, svart eller vitt och om det visar sig att det poppar upp en företeelse vi ogillar i en övergripande företeelse vi anser oss gilla tenderar vi att blunda för denna eller komma med förmildrande ursäkter.

Jag kan ge dig en som jag skulle kunna tänka. Vsserligen är det oursäktligt med judehat, men  ser vi till palenstinier så måste det frekventa hatet mot judar ses mot bakgrund av de omständigheter som format dem.

Nu tänker jag iofs inte så, men på en annan nivå så tänker jag att de som kommer hit som flyktingar ska lämna alla konflikter de upplevt bakom sig och uppföra sig som svenskar som inte röstar på SD gör, vilket heller inte är så  särskilt realistiskt.
    Jag misstänkte att det var nåt sånt du menade, jo det kan jag ju hålla med om att det kan fungera på det sättet. Hur den här formningen har gått till spelar egentligen ingen roll, faktum kvarstår, det har gått väldigt snett, och det är svårt att rätta till.
    Har suttit i kväll och följt händelserna i Israel och blir bara ledsen...
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten