Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

Bobby Clarke skrev 2017-09-16 14:51:32 följande:
    Du är skicklig som hela tiden försöker tvätta bort Socialdemokraternas illdåd, och vad de faktiskt gjort mot homosexuella och övriga utsatta grupper historiskt.

Du svarade förresten inte på frågan vilket parti som regerade när de vidriga tvångssteriliseringarna utfördes mellan åren 1934 och 1975.

Ska göra det lite enklare för dig. Tänk att du är med i "vi i femman" och programmeraren ler vänligt mot dig och säger. Kan jag få be om ett svar vilket parti jag menar?

Du ska få ett insidertips, och det är att jag inte röstar på SD.
    När det kommer till tvångssteriliseringar och rasbiologi så saknar det betydelse vilket parti som regerade. Det fanns nämligen politisk enighet bland riksdagens alla partier när det gäller tvtvångssteriliseringar och rasbiologi.

Din fråga hade haft en poäng om det funnits opposition i riksdagen mot förslagen men det gjorde det inte och det är meningslöst att besvara en fråga som du själv kan svaret på.
  • KillBill
    Bobby Clarke skrev 2017-09-16 15:49:42 följande:
    Det var alltså för svårt att svara på det, men då ska jag ge dig facit istället.

Rätt svar är, Socialdemokraterna!

Jag tycker du kan fortsätta din maranataliknande kamp här mor SD, för det enda du gör är att skaffa dem fler och fler anhängare.

Grattis
    En fråga, hur ser du på liberalerna, centern och moderaterna som på 1930-talet hade samma syn som socialdemokraterna på rasbiologi och steriliseringar?

Är inte det mest konstruktiva man kan göra som motståndare till rasism och tvångssteriliseringar att nöja sig med att partier som socialdemokraterna, moderaterna, liberalerna och center idag kraftigt tar avstånd från rasbiologi och tvångssteriliseringar och i stället bekämpa Sverigedemokraterna som fortfarande, nästan hundra år senare, driver en rasistisk politik och anser att Sverige bör tvångssterilisera transsexuella?
  • KillBill
    nattuw skrev 2017-09-16 16:38:27 följande:
    Jag ser att det finns några saker som behöver klargöras. Nedan har jag listat några regler som du bör känna till och om du bara följer dessa regler så kommer det att gå dig väl här i livet.

För det första kan partiet (S) aldrig göra fel.

För det andra blir politiken rumsren om man stryker ett D i partiförkortningen. Det vill säga att när SD:s politik tas över av S (ett D faller bort på vägen) så blir den rumsren.

För det tredje så blir politiken rasistisk om man lägger till ett D i partiförkortningen. Det vill säga att när SD tar över S politik (ett D läggs till) blir den rasistisk.

För det fjärde så får man inte tala om de fel som S har gjort eftersom S (enligt första punkten) inte kan göra fel.

För det femte har alla som inte tillhör S med automatik fel i allt de säger och det blir inte rätt förrän samma sak sägs av någon som tillhör S.
    Rasism är ett alldeles för allvarligt ämne för att man ska skoja bort det.

Har du läst det senaste avslöjandet i Expressen där kyrkopolitiker från Sverigedemokraterna avslöjats med att ha misshandlar homosexuella, hyllat Hitler, skrivit om att mörda politiska motståndare och utryckt sig rasistiskt? Några dagar innan så avslöjades i media att en företrädare för SD parallellt var medlem i nazistiska NMR och ett flertal Sverigedemokrater på olika sätt hade stöttat nazistiska NMR.
  • KillBill
    Bobby Clarke skrev 2017-09-16 17:02:09 följande:
    Ja nu vet ju du likaväl som jag att rasbiologin i Sverige och startades av Herman Lindborg och Alfred Petren och vilket parti de tillhörde kan du googla fram!

Det hemska är ju att deras forskning snappades upp av nazisterna och vad som sedan skedde när de utvecklade den, ja det vet vi alla.

Att de övriga partierna visste om de vidriga tvångssteriliseringarna råder det inget tvivel om, så det försvarar jag inte, men det var trots allt Socialdemokraterna som regerade då.

Tvångssteriliseringar och rasistisk politik är bara en liten del i allt som är fel i Sverige idag där mord, skottlossningar och gruppvåldtäkter blivit en del av vår vardag.
    Om du läser på så finner du att idéerna med det rasbiologiska institutet drevs hårt av centerpartisten Nils Wohlin och högerns Arvid Lindman samt samt framträdande liberaler som Jacob Pettersson, Raoul Hamilton och Knut Kjellberg. Samtliga politiska riktningar i riksdagen drev på för att Sverige skulle inleda rasbiologisk forskning.
  • KillBill

Det intressanta idag är väl framförallt att när de etablerade partierna mycket starkt tar avstånd från tvångssteriliseringar så anser SD att detta kan vara rätt..

• KillBill
    Bobby Clarke skrev 2017-09-16 17:20:18 följande:
    Tack

Men vilket parti hade makten i Sverige under den perioden?
    Det spelar inte någon roll vilket eller vilka partier som regerade eftersom det rådde total politisk enighet kring rasbiologiska institutet i riksdagen. Om du läser på så ser du också att under året de år som den mest kritiserade forskning bedrevs på rasbiologiska institutet regerades Sverige omväxlande av socialdemokrater, högerpartiet (M), Bondeförbundet (C) och liberalerna (ibland i koalition).
  • KillBill
    Bobby Clarke skrev 2017-09-16 17:44:19 följande:
    Att sen en pajas försöker sig på ett tafatt skämt med tvångssteriliseringar som är ett känsligt ämne i sig, ja det säger ju det mesta om dem!
    Att Sverigedemokraterna vill tvångssterilisera transsexuella i Sverige är tyvärr inget skämt.
  • KillBill

SD tappar till 17,8 procent i senaste Sifo d.v.s. man tangerar det väljarstöd som man hade i augusti 2015. SD har med andra ord inte ökat något det två senaste åren.  SD skulle med Moderaternas hjälp bara få stöd av 35 % av befolkningen och KD åker enligt september månads sifo undersökning ut ur riksdagen.

En blocköverskridande mittenregering ter sig mer och mer trolig.

www.gp.se/nyheter/sverige/sifo-r%C3%B6dgr%C3%B6na-beh%C3%A5ller-ledningen-1.4641475

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill

NKS kommer bli ett rejält sänke i nästa val för moderaterna och övriga allianspartier i Stockholms läns landsting men kan också bli ett sänke för alliansen i rikspolitiken där NKS kan användas som exempel i diskussionen om vinster i välfärden.

• KillBill
    man och nöjd skrev 2017-09-17 23:56:50 följande:
    Klart det är sjukt. Tror du förresten politikerna själva sitter och skriver dessa avtal?
    Politikerna fattade beslut om att använda sig av upphandlingsformen Offentlig Privat Samverkan och SVD och andra menar att det är denna upphandlingsform som gör att NKS blivit så dyrt.
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten