anaxo skrev 2017-08-06 11:02:04 följande:
problemen ligger djupare än vad du tar upp
" Flash Gordon skrev 2017-08-06 10:14:38 följande:
Vad vill du göra för poäng av en människa som har problem med alkohol?
Och Flash Gordon skyller på alkoholen????
Vad jag förstår på era inlägg så har ni helt glömt den verkliga kvinnosynen bland män
Tex: polisen har fest som slutar i en orgie och tre kvinnor anmäler sina kollegor, skatteverket åker på en kickoff där flera av kvinnorna anmäler ofredande, kommunal har fest och bjuder in strippor, Lundsberg privatskola, riksdagsman ?som tycker att så här gör alla män?, Twitter ?gör som Trump det är tillåtet ta på alla invandrar kvinnor?, riksdagsmän som nyttjar prostituerade, Instagram ?ord som ho och fi får kvinnor tåla?, politiker o företagsledar som ofredar kvinnor kallas för ?blackout? och engångsföreteelse. osv
Jag bevittnade en förnedrande kvinnosyn som inträffade när jag studerade som har satt spår i mitt liv
Det hela började med att det skulle vara en nollningsfest vid en liten sjö där vi skulle grilla korv och ta en öl för 10kr festen börjar kl 20,00 och alla nya elever måste komma vi var i klassen 18pojkar och 6 flickor 2 flickor kunde ej den aktuella dager varpå deras bilder sattes upp på anslagstavlan att de var svikare rent av (Ho o fi) men ni förstår vad ho är, men det var även 5 pojkar som inte kunde men för dessa kom inga bilder eller kk upp, det var en fin ljummen fredag kvällen med en brassa som vi kunde grilla korv över men de flesta åt korven kall och drack mest öl och en av killarna spelade gitarr och många sjöng vi var ca 40st, när klockan passerat 10 så var det en vän av ordningen som meddelade att nu ska det bli inskolning, inskolningen går till så att vi lottar ut en tjej som blir vinnare, bland de fyra så blev det (olle dole dof) tjejen som van hette Doris hon skulle nu ta av sig blus och byxor men ha kvar bh och trosorna och lägga sig på filten (hon protesterade och sa att hon inte ville) de förklarade att hon måste du har vunnit det är ingen idé att protestera, (jag ifrågasatte det hela och tyckte att det går för långt när hon inte vill de uppmanade mig att vara tyst svikare annars skulle de klä av mig nacken) så fyra killar håller i henne på filten när hon ligger där med särade ben ?då jublar killarna? och talaren häller ut kolasås på bröstet, magen och låren därefter så ska samtliga nya elever ställa upp på en rad där han vill ha sex frivilliga killar varpå han pekar ut en efter en dessa sex frivilliga beordrar han att ställa sig på alla fyra tre på varje sida han vill därefter ha sex elever från årskurs tre som ska stå bakom varsin av de elever som står på alla fyra han förklarar för nya eleverna att de får ej ta på tjejen med händerna utan de ska slicka av kolasåsen med mun o tunga kilen bakom ska se till att ingen fuskar för då ska de slå den i baken dessutom på hans signal kolla slickarna om de har fått erektion ?jubel bland åskådarna? ?Doris vrider och vill att de släpper och hon vill inte? efter en stund när han har givit signal för att kontrollera så är det två killar som har erektion varpå de beordras upp och skal visa sin erektion men de protesterar med åskådarna skallar visa visa och några äldre elever hjälper till att knäppa upp byxorna och dra ned kalsongerna och byxorna till knäna och en av killarna hjälper till att pillra och dra i erektionen till utlösning
Jag lämnar diskret tillställningen på måndag så är det livliga diskussioner och skratt till mig undrade de om jag inte bara var svikare utan även smitare, några av tjejerna uppskattade mina protester och Doris var min vän hela läsåret. När skolexpeditionen öppnade så gick jag för att tala med rektorn om nollningen, fick till svar att det är sånt som händer men det var väll ingen som kom till skada jag svarade inte fysiskt men psykiskt då skrattade han.
Det blev ett långt inlägg men sådan var kvinnosynen då och vad jag ser på era inlägg och på Twitter så har den inte förbättrats.
nu finns det en ny tråd i ämnet på denna sajt