Inlägg från: man och nöjd |Visa alla inlägg
  • man och nöjd

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

FDFMGA skrev 2017-07-28 14:12:09 följande:
    Tja, ibland blir det inte riktigt som man tänkt.

Eftertankens kranka blekhet eller kanske bleka dödens minut för den allians som en gång var så framgångsrik.
    Den här gången vart det superbra. Löfvén sitter kvar och kan fortsätta göra bort fram till nästa val då vi tillsammans röstar bort honom.
  • man och nöjd
    FDFMGA skrev 2017-07-29 17:16:17 följande:
    Ja, jag har förstått att du tänker så.

För min egen del så tror jag inte för ett ögenblick att M och SD kommer att få majoritet, så det sannolika är npg att han Löfven återkommer som statsminister efter några talmansrundor.

För övrigt så tycks moderaternas och sverigedemokraternas omfamning bli allt med intensiv, så intensiv att det är risk att de kramar sönder Ebba Busch Thor som försöker tränga sig in.

www.dn.se/nyheter/sverige/oppen-strid-mellan-tobe-och-odenberg/
    Fel igen, min herre.

Löfvén är chanslös efter nästa val. Var ska den stackaren söka stöd tror du? Alliansen vill inte regera med Löfvén. Ditt yrande om mittenregering finns ju inte ens på kartan. Hänger du inte med alls i debatten. C och L säger nej till Löfvén. Varför i hela friden skulle C och L vilja bedriva vänsterpolitik? De tycker ju olika om nästan allt. Fllständigt orealistiskt. Rent av populistiskt att fortsätta driva detta.

Vi har och kommer få en högermajoritet. Därmed kommer vi få en högerregering. Kanske M+KD i regering med C,L och SD som stödpartier.
  • man och nöjd
    FDFMGA skrev 2017-07-29 18:45:00 följande:
    Ja, det blir nog bra med det där.

Jag har en viss förståelse för de olika uttryck för besvikelse man kan notera när alliansen så tydligt demonsterat att den räds regeringsmakten i och med att de inte kan hantera problemet hur de ska förhålla sig till SD.

Tobias Tobé söker till och med stöd och tröst i SD-tidningar numer.

Accelerationen i moderaternas förfall skulle till och med fått Newton att häpna om han inte varit död sen så många århundradenSkrattande
    Det där med SD löser sig skall du se. Högermajoriteten är ju total. Inte många halmstrån kvar för vänstern.

Orsaken till att Alliansen är rädda för regeringsmakten är att det är val om ett år. Varför riskera en given valseger? Bättre låta Löfvén fortsätta klanta sig.
  • man och nöjd
    FDFMGA skrev 2017-07-29 19:27:40 följande:
    Aha, du har fått information om Jönssonligans plan. Då förstår jag, det naturliga hade ju annars varit att rikta misstroendet mot den som är ansvarig för att informationen inom regeringen fungerar.

Kinberg Batra vill alltså inte ta över i nuläget, trots att hon påstår att hon vill detta. 

Tack för att du delar med dig av din kunskap.Skrattande
    S tyckte ju tydligen att ingen hade gjort nåt fel och alla skulle sitta kvar. Där tycker jag nog Alliansen gjorde rätt som tillrättavisade Löfvén. Och han höll ju med och kickade 2 statsråd omedelbart.

Alliansen får såklart rikta misstroende mot den minister de misstror. Eller tycker du de ska ringa dig först och fråga om saken?

Klart AKB inte vill ta över nu. Det vore ju förödande att vinna makten nu och förlora den om ett år. Det är ganska enkel logik. Lika självklart är det att hon säger sig vara beredd att ta över.
  • man och nöjd
    FDFMGA skrev 2017-07-29 20:16:14 följande:
    Då färstår jag. Anna Kinberg Batra menar att om hon tar över regeringsmakten nu så förlorar hon den 2018.

Tja, då får jag väl travestera Churchill och skriva Anna Kinberg Batra är en mycket blygsam kvinna, men så har hon också mycket att vara blygsam över.

Eller varför inte. En tom allians väckte misstroendeSkrattande
    Nej, jag tror inte du förstår. Du tror att det handlar Jönssonligan.

Alliansen kan avsätta Löfvén precis när de vill. Endast en vansinnig DÖ-politik låter honom regera vidare.Regeringen Löfvén är en maktlös chimär.

Regeringen Löfvén är en pajas-regering. En otrolig högkonjuktur med låga räntor håller oss flytande. Kronan har dock tokrasat mot Euron sen svetsaren tog över, vilket borde säga en del om hur det går för Sverige - inte så bra.

Du verkar dock inte ha mycket att invända mot Alliansen plan. De må vara usla, men så usla som Löfvén kan de aldrig bli.

• man och nöjd
    KillBill skrev 2017-07-30 12:02:44 följande:
    Sverige har sett till vår omvärld haft en hög invandring i mer än 20 år och det är inget som har satt särskilt stora spår i vår ekonomi. Trots att vi har haft en jämförelsevis hög befolkningsökning har Sverige lyckats med konststycket att ha världens högsta andel sysselsatta. Det är en av förklaringarna till att det går så bra för Sverige.
    Man kan säga att av våra invandrare har en del bidragit positivt och andra negativt. Tyvärr tycker jag mig se en dålig trend på det området. Alla dessa skjutningar är t.ex oerhört kostsamma för samhället.

Det jag tycker är lite konstigt är att för bara några år sedan var Sverige i kris. Nånting hade gått sönder. Jobbskatteavdraget var en katastrof. Den sänkta krogmomsen var jättedålig. Även Rut var oerhört dåligt. Vänstermedia producerade spaltmetrar om hur dåligt allt var.

Hur ser det ut idag? Jo tack bra? Har något ändrats? Näe i stort sett inte. Den endaåtgärd man gjort är att chockhöja marginalskatten för medelinkomsttagare, vilket straffar den enskilde utan att påverka statsbudget.
  • man och nöjd
    klyban skrev 2017-07-30 15:48:46 följande:
    Däremot är vår infrastruktur åt helvete.
    Vi har dessutom skyhöga skatter som gerlöjligt lite tillbaka.
  • man och nöjd
    nihka skrev 2017-07-30 15:29:13 följande:
    Grundlagen säger inget om att alla politiska parter/partier måste samarbeta med alla politiska parter/partier.

Vad är Löfven förvirrad om? Efter valet 2014 bads han av riksdagens talman att bilda regering - vilket han gjorde. Jag hade hellre sett en borgelig regering, men de fick inte tillräckligt många röster. Det är så det fungerar i en demokrati. Vad är problemet?
    Löfvén verkar tro att riksdagsmajoriteten är skyldig att ta hänsyn till hans minoritetsregering.

Som Borgaren skriver: All makt utgår från folket. När partier vänder sig mot sina egna väljare genom att lägga sig platt så råder inte längre demokrati.
  • man och nöjd
    KillBill skrev 2017-07-30 17:14:49 följande:
    Chockhöja marginalskatten? Det var det fånigaste jag har hört på länge. Den statliga skatten har inte höjts. Det enda som regeringen har gjort är att föreslå att man inte ska höja gränsen för när man ska betala marginalskatt för år 2018 vilket kommer att påverkat ökat skatten något för dem som tjänar mer än 38 200 kr per månad.

Den som exempelvis tjänar 39 000 kr per månad kommer få en skatteökning på 160 kr per månad. Kallar du det för skattechock?
    Tragisk okunskap. Marginalskatten är nu upp i 63% +- lite beroende på kommun. Varje gång den höjs är det sosseriet som ligger bakom.

Skattechocken blir mest tydlig för de som får en bonusutbetalning. En kompis fick t.ex 40 laxibonus, men det kom bara in drygt 15 på kontot. Det kallar jag för skattechock.

Ännu mer tragiskt är att man fipplar med gränserna i systemet i syfte att vanligt folk ska drabbas.T.o.m sopåkarna är ju på dessa nivåer och då jobbar de bara 29 timmar i veckan.

• man och nöjd
    anaxo skrev 2017-07-30 19:55:51 följande:
    Vi har i dag fler poliser än vi haft tidigare, men det kan bli bättre
    Vi har i dag en bättre skola än tidigare, men kan bli bättre
    vi har i dag världens bästa sjukvård, men kan bli bättre
    Vi har i dag en av väldens lägsta brottslighet, men kan bli bättre
    Vi har i dag ett försvar som är tre gånger bättre än för tre år sedan, men kan bli bättre
    Satsning på infrastruktur är mer än dubbelt så stor än tidigare, men kan bli bättre
    Vi har en byggnads takt som är högre än under miljonprogrammet, men kan bli bättre
    Vi har väldens lägsta förmögenhetsskatt, men kan bli bättre
    Vi har väldens lägsta gåvoskatt, men kan bli bättre
    Vi har väldens lägsta fastighetsskatt, men kan bli bättre
    Vi har väldens längsta semester, men kan bli bättre
    Vi har Väldens högsta sysselsättningsgrad, men kan bli bättre
    Vi har väldens bästa land att leva i, men kan bli bättre
    Vi har väldens bästa ekonomi, men kan bli bättre
    Bullshit. För det första måste man räkna per capita. För det andra är t.ex dagens skola ett makabert skämt för att inte tala om äldrevården. Polis vägrar komma när allvarliga brott begås. o.s.v o.s.v
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten