Padirac skrev 2017-09-24 00:04:05 följande:
Jag har inte svårt att göra skillnad på rasism och en önskan att lösa problemen som brist på integration har gett oss. Du har en enkel syn på verkligheten, lika enkel som SD har kanske?
Jag är född och uppvuxen i det som kanske är Sveriges invandrartätaste stad. Problemet är inte invandringen, problemet är utanförskap. Det finns mycket forskning som entydigt säger att det är sociala problem som skapar brottslighet. Det är inte invandringen utan att man misslyckats med integrationen som är problemet.
Kan man inte skilja på så enkla saker så är det såklart enkelt att tro att SD har lösningen på problemet för att de ger en enkel lösning på den 'story telling' som de har.
Genomskådar man inte SDs argumentation och falska verklighetsbeskrivning kan man kallas nyttig idiot utan att det är en lögn.
Olika politiska rörelser har olika grundvärderingar som speglas i deras politik och utspel. SD har en falsk retorik, deras populism och bakomliggande värderingar fångade 20% av de som röstade där jag nu bor (här på orten finns det definitivt inga invandrarproblem). Är det korkade hillbillys som bor här? Eller är de rasister? Eller är det missnöjesröstande?
De som inte är rasister har JÅ tyvärr gjort till sina nyttiga idioter, SD har inte lösningen på det de tror är problemet. SD har en annan agenda än att lösa problemet.
Sen undrar jag hur du har mage att säga att jag har en märklig syn på 20% av de röstande, när du generaliserar om vänsterflummet - det är väl i alla fall 40% idag. Endera är vi lika goda kålsupare eller så är du värre än jag är...
Jag konstaterar lika krasst som i mina tidigare kommentarer att det finns en hycklare här. Och det är inte jag
Har du försökt analysera vad som ligger bakom misslyckad integration?