Inlägg från: klyban |Visa alla inlägg
  • klyban

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

Flash Gordon skrev 2017-08-29 13:00:11 följande:
    Jag har aldrig använt ordet "upprörd" Jag skrev "fascinerade".

Man kan vara fascinerad av ett fenomen utan att uppröras över det.

Som nu, med alla dessa sossar som visar så stor omsorg för oss Alliansväljare och vad vi ska tycka och vad som är bäst för oss.

Att ett parti i Riksdagen har, eller inte har, förtroende för statsministern är förstås en vitt skild sak från att recensera andras olika alternativ vid val av ledare.

SD vill avsätta Löfven som statsminister. Inte från ordförandeposten i S.

Det förstår du också.
    Du behöver inte förklara, du har redan bevisat min poäng och olika regelböcker i vad man får säga och till vem.
    hur många meter var det?
  • klyban
    FDFMGA skrev 2017-08-29 13:35:04 följande:
    Precis!

Ingen kan som du visa hur absurt hatet blir när radikaliserade moderater, SD-vurmare och SD-krigare bekräftar varandra på nätet.

Här alltså i form av en bild på en en av jordens värsta diktatorer som låtsades visa omsorg om ett barn - som en metafor för socialdemokrati.

Tack för dina bidrag - inget kan vara så avslöjande som dessa, åtminstone inte för mig som sällan eller aldrig kommer i direkt kontakt med hatspridarna.

Tror du att skrikhögern försöker efterlikan Donald Trumps sätt att  blanda propaganda med fake news?
    Vad är det ni inbillar er ser, som har med Svensk politik att göra?
    Eller är det bara en tur till träskmarkerna i att förnedra varandra genom jämföra med en diktator med noll koppling till Sverige?
    hur många meter var det?
  • klyban
    FDFMGA skrev 2017-08-29 13:47:15 följande:
    Jag jämför inte med någon diktator.

Flash Gordon länkar till en radikaliserad stockholmsmoderat som jämför med en diktator.

Jag tycker att det är oerhört osmakligt att jämföra ett svenskt politiskt parti med en av de värsta folkmördare som levat.

Mitt inlägg avsåg att belysa hur skrikhögeraktivister trissar upp varandra till att bli alltmer hatiska.

Jag fattade inget och relevansen, det är där jag är FORTFARANDE.
    Hade Saddam suttit och klappat barn i Sverige, så hade jag börjat se lite relevans.
    Nu ingen, vet inte  varför man beter sig så här, det är så konstigt beteende att man borde fått sitt huvud undersökt efter stroke eller nått.

hur många meter var det?
  • klyban
    FDFMGA skrev 2017-08-29 14:06:30 följande:
    Du får fråga Flash Gordon. Jag antar att hen kanske hade ett syfte med att länka.
    Det kommer inte leda någonstans, så det skippar jag.
    hur många meter var det?
  • klyban
    Padirac skrev 2017-08-29 21:04:35 följande:
    Det är mycket som hänt sedan hösten 2015

www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/N...

"2016-06-21
    Riksdagen har beslutat att tillfälligt begränsa möjligheten att få uppehållstillstånd i Sverige
    Idag, tisdag den 21 juni, har riksdagen fattat beslut om att tillfälligt begränsa möjligheten att få uppehållstillstånd i Sverige. Den nya lagen, som träder i kraft den 20 juli, innebär att den som är i behov av skydd får ett tillfälligt uppehållstillstånd. Den kommer även att innebära krav på försörjning och bostad för fler personer än tidigare."

Berts imperium decimerat

www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/bert-karlsson-...

"Bert Karlsson lägger ned 40 av sina 44 asylboenden och varslar ungefär 500 anställda. Bakgrunden är att Migrationsverkets behov av platser minskar. Vi har redan fått avtal uppsagda, säger Bert Karlsson.
    I takt med att antalet asylsökande minskar minskar även Migrationsverkets behov av boenden. Därför håller myndigheten på att avveckla sin nuvarande överkapacitet genom att säga upp avtal med privata leverantörer."
    Väldigt svårt och greppa på vad du vill ha sagt.
    hur många meter var det?
  • klyban
    Padirac skrev 2017-08-29 22:05:26 följande:
    det var ett svar på meningen nedan - bara för att ingen ska misstolka dagens situation som att det fortfarande är lika många som kommer över gränsen. Vill inte föda 'alternativa fakta' om migranterna som kommer till Sverige.

Antalet asylsökande och migranter har minskat kraftigt, Berts omtalade flyktingimperium är till största delen avvecklat, liksom många andra privata leverantörer av flykting/asylanläggningar. Anläggningen på min hemort har återgått till sin ordinarie verksamhet liksom många andra anläggningar.

Jag åker regelbundet Öresundståget över bron och pass/id-kontrollerna är nuförtiden obefintliga de tider jag åker. För 1½ år sedan var det vanligt att polisen plockade av ett antal personer varje gång tåget stannade vid Hyllie.

Då förstår jag din tanke, det var lite ehu där ett tag.
    Där det finns guld att täja, där kommer antagligen Bert komma och täja med.
    Så han kommer tillbaka om nu någon idiotiskt politiker öppnar gränsen vidöppen igen.

hur många meter var det?
  • klyban
    Flash Gordon skrev 2017-08-30 13:08:23 följande:
    I så fall hade han varit ett internettroll, en näthatare osv.

Nu är han på er (s)ida och då "har han humor".
    Din sida är då rasism och högerextremism?
    hur många meter var det?
  • klyban
    Flash Gordon skrev 2017-08-30 13:26:15 följande:
    Min sida är Alliansen.

Om du tycker det är rasism och högerextremism så får det stå för dig.

Det var en enkel fråga, och med tanke på det du svarade på och hur.
    Så är den frågan mycket legitim, då man kan undra "er sida" betyder, om inte att du är emot att S ger sig på högerextremister och rasister.
    Så kan man fråga sig vart du står, om du känner du måste hålla dom om ryggen.
    Så två fel ska bli ett rätt, är det vi kommer få reda på nu?

hur många meter var det?
  • klyban
    Flash Gordon skrev 2017-09-03 12:37:47 följande:
    150000 är skatten på 30000 i månaden - en drygt genomsnittlig svensk lön.

Det du räknar upp är ju en del av alla andra skatter man måste lägga på för att få det att gå (nästan) runt.

Det går leva på, och utan den skatten så skulle man inte ha ett öre kvar efter ett lite mer avancerat sjukhusbesök med någon övernattning.
    Så skatt fyller alltid en funktion för samhället, men kan vara svårt och greppa för vissa.

hur många meter var det?
  • klyban
    FDFMGA skrev 2017-09-03 12:41:55 följande:
    Mm, en nyttig lektion.

Ett mig närstående barn fick uppgiften att ta fram vad priset låg för Volvos första bilar och vad dessa 5.000 kronr (priset om jag minns rätt) motsvarar i dagens penningvärde.

Lite mer avancerat hade varit att i stället relatera priset till en genomsnittlig nettolön 1930 och 2017.

Men det kanske kommer i åttonde klass.

Hur går en sådan uträkning till i att få det till 5000?

hur många meter var det?
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten