Inlägg från: klyban |Visa alla inlägg
  • klyban

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

FDFMGA skrev 2017-08-08 21:12:20 följande:
    Nja, inte använder jag begreppet skrikhöger för att reta någon, jag tycker det är ett utmärkt begrepp för högerpopulistiska åsikter av den okunnigaste sorten.

Till exempel om någon påstår att andelen kvinnor som blir våldtagna i Sverige är högre än i något annat land så är ju det ett utmärkt exempel på hur illa det kan gå när man inte förstår vad som är möjligt att jämföra.

Internationellt är väl annars Donald Trump sinnebilden för skrikhöger.

Det tycker inte jag, då det används till mycket mer än bara dom.

Annat är det med min Trumpnisse(upp tills nu i alla fall), och det är att det är tillägnat begränsat få, tom extrem extrem begränsat få.
    Skrikhöger börjar bli ett begrepp som används rätt ofta nu, så snart har man målat in alla till höger.
    Och då har ordet tappat sin betydelse.

hur många meter var det?
  • klyban
    anaxo skrev 2017-08-11 21:33:59 följande:
    Men det finns antisemitparti som har förslag på straffrihet för terrorister???
    Är detta en fråga eller ett påstående?
    hur många meter var det?
  • klyban
    FDFMGA skrev 2017-08-13 18:47:03 följande:
    Det kan du tyvärr inte få se. Alla märkliga borttagningar som jag drabbas av får jag i en variant där själva inlägget är borttaget. I och med att jag blev avstängd så letade jag rätt på det saknade inlägget, vilket jag nofrmalt aldrig gör.

Jag klagade på fenomenet för något år sen men inget har hänt. kan leta upp en länk till tråden där jag klagade och inboxa dig mailet om mitt senast borttagna inlägg.

gamla.familjeliv.se/Forum-20-163/m76677248.ht...

Får du en dubbel avstängning då?
    Alltså två dagar istället för en då?
    Försökt i evigheter att få ordning på detta med FL, det brukar bara bli "vi har sagt till", sen händer inget mer och vi närmar oss ett år på den första.

hur många meter var det?
  • klyban
    FDFMGA skrev 2017-08-15 22:59:22 följande:
    Nej, varför det.

Jag nämnde att jag blev avstängd för någon vecka sen i ett dygn, och då för en replik på ett rasistiskt inlägg. Både min replik och det rasistiska inlägget är borta numer, liksom stora delar av konversationen härovan.

Min gissning är att det är ganska många av oss som får ett eller annat inlägg borttaget, men att det är ganska få som gnäller över detta.

Det finns liksom värre saker här i livet än att få ett inlägg borttagetGlad

Bug såklart, så jag pratade givetvis inte om vad vi skriver, utan forumprogrammets alla fel och saker den hittar på.
    Och det jag skrev är vad den hittat på med mig, och du hade en beskrivning som såg ut som den bugg jag råkat ut för 3ggr.

hur många meter var det?
  • klyban
    FDFMGA skrev 2017-08-16 06:53:46 följande:
    Mm, om modereringen ska ha syftet att visa var gränserna för vad som är acceptabel nivå går på FL så borde det självklart vara angeläget att se till att de som får inlägg borttagna också får reda på vilket inlägg som blivit borttaget.

Jag gissar att orsaken till att inget har hänt är ekonomisk, Stampen som äger Familjeliv har usel ekonomi.

Men det kan ju också vara så enkelt att det handlar om ett handhavandefel från enskilda moderatorer, i och med att åtminstone jag ibland får meddelanden där det framgår vilket inlägg som tagits bort.

Testa att ställa frågan till Forumvärden så får du säkert ett svar.

Jag pratar fortfarande om en bugg, och jag fråga dig.
    Uppfattar som svaret är "nej, jag har inte märkt nått sånt".
    Jag varit med om det på mina samtliga 3 varningar de senaste året.
    Där det blir dubbelt allt.

hur många meter var det?
  • klyban
    MsBöna skrev 2017-08-19 01:28:11 följande:
    Hur kan Sverigedemokraterna ha rötter i nazism när partiet inte ens fanns då? Är ju relativt nytt parti. Några däremot med riktiga nazistiska rötter är ju socialdemokraterna. Läskigt, läs på.

SD var mer mot nazistiskt innan de sadlade om och blev "rumsrena", de har lite kvar och arbeta på men gjort ett utmärkt jobb och sparka ut de öppet rasistiska i alla fall.
    Och finns inget som hindrar någon bli nazist idag, fast de inte har åldern inne.

För det hade ju varit tokigt och säga nazism inte kan uppstå bara för ingen längre lever eller parti uppfunnit efter nazismen krossades.
    Låter som ett tankefel du gjorde där.

hur många meter var det?
  • klyban
    FDFMGA skrev 2017-08-20 14:30:49 följande:
    Nja, jag har inet behov av att parodiera forumets flygel med fler signaturer än min egen.

Min uppfattning är att det är närsa nog omöjligt att få fram de falska toner som högerflygeln har en naturlig fallenhet för.

Så insinuationen är nattuws inte min. Jag nöjer mig med att citera ingången och utgången och ser exemplet som just ett exempel på ett karaktärsdragSkrattande
    Och dra upp Jönssonligan mest hela tiden kan vi räkna in som ett karaktärsdrag då?
    hur många meter var det?
  • klyban
    FDFMGA skrev 2017-08-20 15:37:48 följande:
    Nja, jag tror egentligen bättre om Anna Kinberg Batra och menar att hennes prestationer på sistone ska ses mot bakgrund av att skrikhögerfalangen inom M har vädrat morgonluft.

Men Jönssonligan är en ganska oförarglig företeelse relativt mycket annat som hör (film)-historien till.
    Tycker det blir extremt tradigt här i tråden nu med Jönssonliga, som jag har svårt och greppa nyttan med.
    hur många meter var det?
  • klyban
    FDFMGA skrev 2017-08-20 16:01:14 följande:
    Mm, jag har förstått det.

Jag är av en annan uppfattning.

Jag anser inte att skrikhögern ska ha monopol på benämningar som kan uppfattas som nedsättande.

I den bästa av världar skulle all argumentaion vara saklig, så är det inte.

Fenomenet är intressant, i synnerhet som även USA:s president Donald Trump är ett utmärkt exempel på att ett språkbruk där de egentillverkade förolämpningarna är legio medan han förorättat skriker i högan sky om han själv förolämpas.

Kultur börjar med att man tvättar sig om fötterna, skrev en känd norrman. Jag är åtminstone medveten om när mina är otvättade, värre tycker jag när man inte känner odören från de egna men gapar om andras.

Här har du en tråd där du kan hitta hundratals förolämpande benämningar på MP och miljöpartister. Ställ dig gärna frågan varför i princip ingen har invänt mot skrikhögerns språkbruk i den tråden, trots att den innehåller över 135.000 inlägg.

gamla.familjeliv.se/Forum-26-65/m72532391.htm...

Nä, men denna upprepning är galet tradig, men du är inte ensam att hålla den i liv för mycket.
    Vad ska poängen vara att sänka sig till deras nivå för?
    Finner fakta är betydligt mer effektivt, då dessa hatar fakta.

hur många meter var det?
  • klyban
    FDFMGA skrev 2017-08-20 16:29:38 följande:
    Ja, det är möjligt, men fundera över varför en del personer som har anammat skrikhögerns språkbruk blir upprörda över mitt språkbruk.

Högerpopulismens framgång bygger till vissa delar på ett ständigt förlöjligande av andra åsikter än de egna och likartade. jag tycker att det är mycket intressant att skrikhögern är så känslig för ett språkbruk som påminner om deras.

Du känner väl till Jantelagen och dess "Du får inte skratta åt oss"

Jag tror att den delen av Jantelagen är fundamental för högerpopulismen.

Fakta är effektivast, för fakta skyr de som pesten.
    Överdrivet användande av denna, känns inte som det ger oss nått alls.

hur många meter var det?
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten