man och nöjd skrev 2017-06-21 23:58:44 följande:
Om du vore seriös skulle du fråga dig vad hundratusentals förbannade f.d Alliansväljare kan åstakomma, itsället för att naivt gny över en enda röst.
Varför skulle jag lita på m eller kd? De var ju med på DÖ. Av den orsaken går de bort. Vi DÖ-motståndare röstar inte på partier som lägger sig platt.
Så vad återstår? Vi som tappat tron på Alliansen måste ju lägga vår röst någonstans. Eftersom goda alternativ saknas så handlar det om en missnöjesröst.
Hur kan man jävlas med systemet? Rösta på V? Eller SD? Vad som helst som retar gallfeber på etablissemanget vore kul.
De kommer att rösta på M eller SD eller möjligen SMR, i den mån de kommer att rösta.
Jag har inget emot att M fortsätter högerut och bildar en brun allians med SD.
Jag gillar tydlighet också inom politiken. Visst kan det ses som deprimerande om kanske 30 procent av väljarna röstar på högerpopulismen - men jag är egentligen mer intresserad av politiker som är intresserade av att Sverige ska utvecklas i en riktning där vi som bor här förenas av att vi känner oss som svenskar, oavsett ursprung och där vi kan fokusera på viktigare frågor än invandring.
Visst, det är synd att moderaterna som under Reinfeldt stod för kompetens och vilja att uträtta saker som man ansåg skulle föra Sverige framåt, även om jag själv sällan delade moderaternas uppfattning.
Jag tror att det kan bli bra, riktigt bra, med ett blocköverskridande samarbete - och de vettiga människor som hade M som sitt parti kommer att gå till C eller L och kanske till och med till S.
Jag ser åtminstone inte att det finns någon chans för M att backa bandet, att återupprätta löftet att aldrig samarbeta med ett rasistiskt parti och att återupprätta decemberöversenskommelsen som säkerligen skulle ha inneburit att vi hade fått en alliansregering efter valet 2018.