Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten
Låt mig hjälpa dig med den saken samt knyta ihop sammanhanget åt dig.
1) Att >>prata om någon som inte är med i samtalet<< betyder det första. Vilket kan ses som tekniken som föredras när det >>skvallras<< och inte minst vid skvaller på skolgårdar.
www.synonymer.se/sv-syn/prata-bakom-ryggen-på-någon
2) Att >>handla i lönndom<< betyder det andra.
www.synonymer.se/sv-syn/gå-bakom-ryggen
Fundera gärna på skillnaden. Fundera även på vad du nyligen har skrivit och huruvida dessa personer >>är med i samtalet<<:
Inte alls.
Att det finns personer som sysslar med egenodling av kränkthet innebär inte annat än att den odlingen vuxit dem över huvudet.
Jag förstår mig inte riktigt på den företeelsen, i synnerhet för att dessa personer så ofta hänger sig åt personangrepp när de känner att de inte klarar av att debattera ett ämne.
Känner du dig dock klar med min privata tro så vill jag se hur du motiverar påståendet att KD >>är ett religiöst parti<<. Någonting på fötterna bör du ändå ha när du kommer med sådana absurda påståenden om ett svenskt riksdagsparti året 2019.
Skälen till att du förnekar att KD är ett kristet parti är mig ganska likgiltiga.
Min synpunkt på nyauktoritär höger är densamma som alltid - skrapar man det allra minsta på ytan så poppar genast intoleransen, grinigheten, lättkränktheten och osjälvständigheten fram.