Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

Anton Chigurh skrev 2019-12-06 05:57:55 följande:
    Mmm, och som alltid, FD, så kan du inte argumentera utan att ljuga värre än någon politiker. Snacka om att bräcka.

Du är fan underbar....

Citera mig, och jag vill verkligen att du CITERAR MIG HÄR.... där jag påstår mig VETA hur fångarna i koncentrationslägren faktiskt hade det.....

Dina lögner och påståenden som saknar grund blir bara värre och värre. Patetiskt.....

Som vanligt.

Ha en fortsatt skön dag. FD.
    HoppsanSkrattande

Nej, jag ljuger inte utan anser att ditt poserande är oanständigt när du jämför ditt besök av ett koncentrationsläger med en person som upplevt koncentrationslägren som lägerfånge och som överlevde.

Hoppas inte din fredag blir en dag du med hela ditt intellekt försöker övertyga överlevare om hur det verkligen var i koncentrationslägren. Det finns mindre anstötliga metoder att kräma sig på.
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2019-12-06 07:40:47 följande:
    Du har noll koll, genom att klumpa ihop en libertarian, som inte har någonting till övers för auktoriteter med de du kallar brunhöger bevisar du det om och om igen. Det är ju för helvete du som vurmar för auktoritära strömningar, som vill styra och ställa över människors livsval.

Sopa rent framför egen dörr först
    Haha, jag har ganska god koll på dina skriverier - även bortsett från dem där du går till storms mot att polisen jagar epatraktorer i stället för gängkriminella eller de där du hittar på i ditt tycke fyndiga öknamn på ministrar, typ att kalla Damberg för Dumberg.

Visst, jag är medveten om att du har en annan sida också - men den kom bättre till sin rätt för några år sen, tycker jag.
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2019-12-06 13:54:03 följande:
    Det är möjligt att du själv tycker att du har koll. Jag vet ju själv vad jag skrivit och det skiljer ju sig ganska mycket jämfört vad du inbillar dig att jag skrivit.

Fantisera ihop stories om att jag vill h auktoritärt ledarskap som pekar med hela handen är så långt från sanningen som man bara kan komma, men det är väl inte annat att förvänta från det hållet.

Det är väl en hårfin skillnad att kalla Damberg för Dumberg jfrt med att kalla Kristersson för von papen.
    Jag kallar i princip inte enskilda personer för annat än det de heter, även om jag någon gång har brutit mot den regeln genom att kalla en KD-potentat för Andaktusson. Jag tyckte det var på gränsen i och med att det syftade på åsikter, men jag fick en skarp reprimand från en moderator om att även personer utanför FL ska bemötas med respekt och inlägget plockades bort.

Att kalla Damberg för Dumberg eller att skapa ett öknamn på Morgan Johansson som syftar på hans längd är under din nivå, tycker jag.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-12-06 12:24:32 följande:
    En minst sagt blandad kompott och klumpig sås när alla ska placeras i samma fack för att göra världsbilden så simpel som möjligt.

Man har väl aldrig sett ett större behov av att dela in världen i ett >>vi<< och >>dem<<. Visst finns det många som gör likadant med det finns grader i helvetet. Och när allt ifrån anarkister, kristdemokrater, moderater bort till libertarianer och sverigedemokrater, ska hamna under ett och samma flagg... så hamnar man nära nog botten.

Simplaste möjliga värld verkar man sträva efter.
    Visst finns det skillnader mellan olika debattörer från nyhögern, några försöker se till att förpackning och åsikter stämmer hyfsat överens medan andra byter förpackning oftare än andra byter strumpor - förmodligen i tron att någon ska få för sig att det inte är samma gamla ogenomtänkta snömos som presenteras.
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2019-12-06 16:21:43 följande:
    Då var det väl någon annan i ditt entourage som kallade Kristersson för von papen...

Nåja, ljuga om andra är du desto bättre på.
    Tja, jag tar bara ansvar för det jag skriver själv och har inget större behov av någon grupptillhörighet här på FL.

Även här föreligger det en tydlig skillnad i inställning till andra oss emellan. Jag har inga problem med att koppla ihop åsikter och ge dessa en benämning, som t ex nyauktoritär höger, medan du tycks se FL som en plats där man uppvaktas eller inte - märkligt nog en frekvent företeelse inom nyhögern

Du känner väl till att libertarianer påstår att de är individualister - inte ängsliga konformisterGlad

För övrigt så stämmer din öknamnsfabrikation in rätt väl med det ängsligt konformistiska såtillvida att de bärande delarna i öknamnen skulle kunna uttryckas som han är dum eller han är för kort.

Visst var det fel av mig att kalla en ledande KD-potentat för Andaktusson - men egenligen är det ju en snäll benämning som syftade på potentatens troOskyldig
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-12-08 13:26:41 följande:
    Ser att jag missat att du har utmärkt dig här också! :)

Självklart byter jag parti emellanåt och i takt med hur de förändrar sin politik. Som sist när KD ändrade på sin politik - från att ha varit givmilda med möjligheterna till familjeåterförening till att (i mitt tycke) bli orimliga på punkten.

Du får själv räkna ut om det här innebär att jag - snarare än dessa åsiktsförpackningar - har fasta åsikter. Det är inte på nivå med mellanstadiets procenträkning så du listar nog ut svaret. :D

Men, men, man kan ju då anta att du alltid har åsikterna som återfinns hos S för stunden. Och visst är även det konsekvent... men inte riktigt på det sättet som du åberopar här. ;)
    Där ser manSkrattande

Det kan möjligen vara så att det nyauktoritära blockets syn på anhöriginvandring inte fullt ut harmonierar med din valstakt - men att du missat detta.

Själv tycker jag nog att de nyauktoritära har en klar poäng i att huvudregeln för anhöriginvandring ska innebära försörjningsplikt.
  • FDFMGA
    K Markatta skrev 2019-12-08 17:32:35 följande:
    Undrar om Bill också håller med "de nyauktoritära" Glad
    Tror inte det funkar så längre för särskilt många - men jag minns mina farföräldrar hur minsta kritik mot socialdemokratin sågs som en hädelse.

Numer är väl de partipolitiska val vi gör ungefär som att tvinagas stanna för att äta vid Dinners - det går typ ner, men man saknar ett bättre alternativ.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-12-08 21:39:52 följande:
    Tja, 75 minus 25 blir faktiskt 50 - om du provar tillsammans med den där specialpedagogen så lovar jag att ni kommer fram till samma sak. :)

Danskurs på tal om att älta, haha... det var väl två månader sen som du började förvanska min utbildning på det viset. ^___^

Filmdukar är så rolig ibland - men då har de trots allt projicering som uppgift. :D
    Äsch, jag tycker du är jätteduktig som hittat till den här tråden så du kan få lite vägledning i postandet av bilder i den andra tråden. Vem vet - så småningom kanske dina bilder på Löfven överglänser Storpappans såtillvida att du fått kläm på sambandet bild och textSolig

I övrigt så är jag en ödmjuk person och inser att jag saknar kapacitet att lära dig mängdlära. Jag tror inte ens att mängdlära ingår som ett delmoment i danskurser - men den introducerars väl på grundskolans låg- och/eller mellanstadium.

Jag bävar formligen inför tanken på att försöka lära dig varför man inte kan blanda äpplen och päron och tro att man fått äppelmos - snömos, möjligen. Känner du till Sisyfos? Vid en jämförelse av arbetsuppgifter bedömer jag att han i så fall fick surfa på en räkmacka med det där stenblocket uppför kullen.

Men föralldel - vem vet, inga mänskliga tankar och förmågor är ju fullständigt petrifierade. Utom möjligen koranen, bildligt talat alltså och de där stentavlorna i bibeln, för att inte peka ut en speciell religion.
  • FDFMGA
    RebeckaZ70 skrev 2019-12-10 08:36:08 följande:
    Hånas du fortfarande för att din utbildning inte är fin nog?

Otroligt Kräks
    Det är gulligt med solidaritet KD:are emellan, liksom en känsla av samhörighet åsiktsfräner emellan.

Men känslorna kan innebära at man fastnar i ett evigt irrande i floskeldjungeln.

Nej, det vore mig främmande att håna någon för den utbildning personen har, däremot kan jag möjligen ha synpunkter på hur man använder sin utbildning som ett sätt att framhålla att man vet vad man talar om. Du vet - jag är liksom fast förankrat i mina rötter - och inom arbetarklassen var det åtminstone närmast tabubelagt att skrävla, i synnerhet om man har väldigt lite att skrävla över.

Rent konkret så behöver man bara ha grundskoleutbildning för att förstå varför en SD-svansares resonemang i en annan tråd innebar att hen påstod att minst 125 procent gillar eller ogillar SD.

Du kanske kan hjälpa din åsiktsvän med detta exempel, återfinns i förtroendetråden - så att han kan gå vidareSolig
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten