Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

Digestive skrev 2019-06-27 09:10:30 följande:
    *klappar stadigt över din axel ett par gånger*

Nej, jag har har inte bett någon om foto eller krävt någotdera. Dina föräldrar skulle ha lärt dig att inte ljuga...

Sluta sök drama här nu när du har lyckats få igång en PM-konversation. Direkt patetiskt att du håller på nu när privat korrespondens är upprättat. Väx upp. Mogna.
    Hm, så du är fortfarande i gasen.

Ja, jag skickade dig ett pm som löd "Test av funktionalitet" igår, och ser att du besvarat detta.

Har du läng bromssträcka på digestiveringenSkrattande
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2019-06-27 08:41:35 följande:
    Och inte ens om L skulle gå mot TAN ( vilket jag inte tror) skulle den sidan få majoritet.
    Precis, sett över tid så är ju utvecklingen den att vi blir mindre och mindre autoritetsbundna, det vill säga att att tanarna blir allt mer taniga.

Liberalismen överlever även om ett parti som kallar sig L skulle överge denSolig
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-06-27 12:11:30 följande:
    Ja, så vad väntar du på?
    FDFMGA skrev 2019-06-26 09:12:32 följande:

Skicka ett pm så ska jag förklara exakt vad jag tror dina känslostormar orsakas av.

Du behöver inte fundera på bromssträckan när din bil står stilla, FDFMGA.
    Mm, och du besvarade mitt test, vilket var duktigt.

Nu återstår bara det riktigt svåra

Jag kan iofs förstå att du önskar att en tråd om Moderaternas moraliska förfall ska digestiveras i gråtmilt spam.

Märkligt förresten att nyhögerfalangen inom M alltid är så lättkränkt. Det skulle inte förvåna mig om Maria Stockhaus är kränkt för att partiledningen tvingade henne att pudlaSkrattande
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-06-27 14:33:04 följande:
    Jag diskuterar sakämnet när du slutar söka efter drama. Nu har du en privat kanal för sådant...

...och den kommer du att hänvisas till hädanefter vid behov.
    Mm, det ante mig att du inte ville flytta diskussionen till en plats där du inte får den uppmärksamhet du ständigt sökerSkrattande

Då stånger jag till igen, såg att jag fått några besök av FL:s skrikhögeraktivister under den här korta tiden. Kul att besökslistefunktionen finns kvar på gamla FL.
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2019-06-30 10:58:42 följande:
    Intressant graf i artikeln du länkade till. En överväldigande majoritet av SDs, KDs och Ms väljare tycker att rökförbudet är bra men det finns i dessa partier något fler väljare som är emot förbudet än inom andra partier. Puffas det månne mer bland brunhögerns sympatisörer?
    Tja, för pubertetshögern handlar det väl närmast om individens frihet att få röka fritt, medan vanligt folk i stället uppskattar att få äta och dricka utan den något motbjudande kryddan tobaksrök.

Överhuvudtaget är det intressant med undersökningar som visar på skillnader i åsikter mellan partiers väljare. T ex är centerpartister och socialdemokrater mest positiva i synen på Sveriges framtid medan sverigedemokrater är i särklass mest negativa.

Det återspeglas ju också här på FL - där inget tycks kunna uppröra vurmarskaran så mycket som en positiv nyhet om Sverige, och då i synnerhet om det handlar om en internationell jämförelse.

Man kan ju för att återknyta till rökförbudet tycka att pubertetshögern mer borde fokusera på att tänka fritt än att röka frittSkrattande
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2019-07-01 07:48:30 följande:
    Ditt påstående påståendet bygger på en felaktig premiss. Rökförbudet kommer inte ta resurser eller fokus från polisen. Det är krögare som är ansvariga/butiksägare/markägare som är ansvariga för att lagen efterlevs. Det är kommunerna som har tillsynsansvar.

Det kommer inte vara straffbart att bryta mot den nya lagen utan den som bryter mot lagen ska i första hand bli tillsagd (av krögaren/butiksägaren/markägaren) och om det inte räcker bli avvisad (av krögaren/butiksägaren/markägaren).
    Marginellt kan det på sikt säkert komma att avlasta polisen. Smuggling av cigaretter är ju en del av den organiserade brottslighetens verksamhet och förbudet kommer sannolikt att innebära att rökningen minskar ytterligare.

Men det som verkligen skulle vara ett effektivt vapen mot organiserad brottslighet och gängkriminalitet vore om drogmissbruket minskade, försäljning av narkotika är en viktig del av den organiserade brottslighetens verksamhet, en verksamhet som finansieras och sponsras av drogmissbrukare.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2019-07-06 12:13:21 följande:

Döpa om tråden till KDs moraliska haveri eller starta en ny?

https://www.expressen.se/nyheter/almedalen/ebba-busch-thor-alliansen-kommer-inte-ateruppsta/

- Jag är beredd att ta stöd av Sverigedemokraterna, säger Ebba Busch Thor
    Egentligen borde den här tråden funka för högerpopulism i samband med samtliga tre partier, visserligen är populismen lite tydligare hos KDSD än inom M, precis som "bönsyrseinslagen" är starkare hos KD än inom M och SD - men Elisabeth Svantesson har ju kopplingar till Livets Ord och åtminstone Julia Kronlid är väl djupt troende och abortskeptiker.

Och treklövern ter sig allt mer samspelt, i synnerhet på det lokalpolitiska planet.
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2019-07-07 14:17:12 följande:
    Ja du har nog rätt dessa partier blir mer och mer samspelta och det är nog bättre att lägga krutet på en tråd. 
    Ja, snart 2,5 år sen du startade den här tråden. 

Tror den kommer att leva om 2,5 år till - men att den då än mer än idag kommer att handla om svensk högerpopulism i allmänhet.
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2019-07-08 08:19:46 följande:
    Det är en läskig utveckling. För några år sedan deklarerade Sverigedemokraten Björn Söder att judar inte var svenskar. I helgen kunde vi se Ebba Busch Thor förklara att mångkulturen är död och att judiska familjer som inte är kristna ändå bör fira julafton för att skapa en bättre samhällsgemenskap..
    Utveckling och framsteg är ingen linjär företeelse. Tyvärr finns det för närvarande ganska många svenskar som helt eller delvis simmar omkring i de grumliga vatten M, KD och SD helt eller delvis både fiskar i och försöker underhålla.

Men jag är utvecklingsoptimist och är övertygad om att det så småningom blir bättre igenSolig
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten