Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten
RebeckaZ70 skrev 2019-06-21 07:17:08 följande:
Jaså, jag ska tydligen ändra mina åsikter för att slippa få medhåll från personer som du tycker är främlingsfientliga för att i stället närma mig personer som du anser stå för att rasism är vidrig oavsett avsändare? Rätt uppfattat?
Nä det är klart att du inte uppskattar att upplysas om vilken vidrig antisemitism som tillåts i ditt parti. Man behöver inte alltid ha en t-shirt för att vädra sina åsikter hälsar SS-u Skåne.
De du inbillar dig att jag ser som "bundsförvanter" har jag lika lite till övers för som jag har för dina partikamrater i "Tro och solidaritet" och SS-u i Skåne.
Moderatkvinnan hade ju vett att pudla några varv när hon upplystes om att det kanske inte var så lämpligt att göra en nostalgisk tripp tillbaka till ungdomens uttrycksformer.
Vad gäller antisemitiska uttryck i andra partier än M så kan de självklart förekomma - till och med inom S, och självklart räcker det inte med att hänvisa till hur många socialdemokrater det var som utplånades i de nazistiska koncentrationslägren men några ljusår från din tråd där Israelkritik och antisemitism jämställs pågår det en diskussion om hur fel det kan bli när solidaritet med den man uppfattar som svag leder till att man ibland kan blunda för eller försköna företeelser man annars skulle betrakta som oacceptabla.