Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

Digestive skrev 2019-06-25 23:01:57 följande:
    Nej, jag skrev ut mitt namn och utmanade två debattörer att göra det samma, för drygt sex år sedan.

Ska du vara lika toxisk som Samhällsnytts kommentarsfält så behöver du inte krydda på med lögner.

Du är för känslig för sådant här. Håll ditt drama för dig själv... din omgivning förtjänar den inte.
    Nja, jag hade kontakt med en av personerna som hade en synpunkter på dina krav som inte ska framföras här. 

Nåväl, du kan ju lämpligen föreslå ett delforum där man kan avkräva varandra namn och bild - typ: Nu har jag sagt mitt och visat min så då måste du göra detsamma.

Apropå bild så var det Maria Stockhaus hatbild av en mördad statsminister som var temat i tråden innan du började med din personliga dramaturgi.

Jag tycker det är märkligt att man inte förstår skillnaden mellan ett hatporträtt av en mördad politiker och en vid liv.

För några år sedan publicerade LT i Jämtland en satirisk bild av Jimmie Åkesson där han tecknades som någon slags ohyra som en person man sprutade gift på.

Rätt osmakligt, tycker jag - helt avskyvärt om det hade handlat om en politiker som mördats.

Nåja, nyhögern har ju sällan känsla för en sådan liten detalj som ett mord, ja såvida det inte är en gängkriminell som mördat.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-06-26 00:08:09 följande:
    diskussioner kring någonting sakligt helt uteslutet för stunden.
    Jag tror väl att om man skalar bort allt som bara är digestivt så har du framfört din åsikt att Beatrice Ask verkar vara lite grå och trist, inte alls typen som ränner runt med Palmehatsmotiv.

I övrigt kan jag ge dig ett tips - om man besvarar någons inlägg är risken/möjligheten att man får svar påtaglig.

Jag lovar, det förhåller sig verkligen såGlad
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-06-26 01:19:36 följande:
    Jaha, jaja... tar man bort allt som är digestivt så får man alltså kvar digestives åsikt. Makes sense.

Ja, det brukar jag förvänta mig att jag får - det vill säga svar tillbaka. Men hur stor är risken att få rimlig respons som svar om jag besvarar ett av dina inlägg? Är lite som rysk roulette det där... och denna gången låg tydligen kulan i rak linje med pipan.

Känns det som att du har fått ur dig all drama nu? Du har iallafall lyckats gå igenom det mesta och lite till - för att jag förväxlade en politiker med en annan... när jag bjöd in till neutralt småprat.

Vi kan kalla det för rimligt så tar jag och sover en stund istället.
    Lite sömn skadar dig nog inte, det är ju sena nätter du varit mest angelägen om respons.

Missförstå mig inte, det är inget fel i sig att vilja småprata eller gräla med någon nattetid, men samhällsforumet är inte bästa tänkbara val.

Nåja, jämfört med förra gångens känslostormar med anklagelser som pundare, kvart och kanyler så blev ju denna gång en mild västanfläkt.

Ha det gott och hoppas att du hittar någon som kan ge dig det du söker!
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-06-26 08:37:45 följande:
    Just det ja. Hade ju en hel del lingo som referens för ditt beroende av negativ uppmärksamhet/översitteri. Tack för påminnelsen.

Hoppas du fick din dagliga fix Mr. Drama. Tänk hur mycket drama det kan rymmas i en garderob.
    Hm, fix, kvartar, pundare. Skicka ett pm så ska jag förklara exakt vad jag tror dina känslostormar orsakas av.

Den här tråden handlar om Moderaternas moraliska förfall, vilket palmehatsmotivet är ett utmärkt exempel på.

M lider förmodligen av allians- och regeringsabstinens och det är därför de tar ut svängarna så mycket, liksom det är därför de hoppas på Sabuni.

Så besvikna de kommer att bliSkrattande
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-06-26 09:27:20 följande:
    Skicka ett PM säger han och har samtidigt låst sin presentation för allmänheten.

Hade du velat reda ut någonting privat så har du haft omkring 8 år på dig... då min presentation är fullt åtkomlig för alla och har alltid varit det.
    Men jag är inte nämnvärt intresserad av din person eller din inbox och har aldrig läst din presentation.

Jag kan öppna min inbox om du känner för att lätta ditt hjärta. Den har nog varit stängd i många år. Du anar inte hur mycket skit man kan få i inboxen om man skriver om politik.

Säg bara till så öppnar jag för dig  till så slipper vi spamma den här tråden.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-06-26 09:47:02 följande:
    Nu var det du som ville förklara vad mina känslostormar skulle bero på.

Ja, öppna den du. Själv har jag inte fått ett enda olustigt mail i min inbox och har diskuterat politik här i över sex år. Jag undrar just vad som skiljer oss åt på den punkten, hmmm... men det kan vi spåna i privat.
    Förmodligen relaterat till fenomenet att högeraktivister har en tendens att fokusera på person, som t ex M-kvinnan som koketterade med Palmehat.

Jag ska se om jag kan öppna inboxen så du får möjlighet att lätta ditt hjärta. 

Återkommer.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-06-26 14:22:15 följande:
    Du sa att du skulle förklara mina känslostormar om jag skickade ett PM till dig. Det må vara konstiga premisser - då du helt enkelt kan skicka PM till mig oavsett vilket - men det är mycket som är konstigt när andra får sina hjärtan lättade av att du skriver...

Kör. Tills du har lyckats med uppgiften så spar på provokationerna. Du har precis skrivit att du vill bespara tråden från spam...
    Jag har ändrat så att alla inloggade medlemmar kan komma åt mina publika sidor. Du kan ju replikera om du trots detta inte kan inboxa mig.

Jag har precis lyssnat på Sommar. Där fanns en berättelse om en åttaårig flicka som dör i cancer, det är sånt som kan få mig att bli känslosam, förälder som jag är.

Uppmärksamhetssökande på FL lämnar mig däremot oberörd, med undantag för ett milt löje stundtals.

Försök nu att fokusera på trådens ämne som är Moderaternas moraliska förfall. Den döende flickan menade förresten att det finns plats för alla i den existens hon såg efter döden. Så även Palmehatande moderater kan kanske få komma till "Ettan".
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-06-26 17:28:41 följande:
    Nah, kommer inte åt din sida.

Uppmärksamhetssökande? Visst finns det bra exempel på sådant här i tråden:
    FDFMGA skrev 2019-06-25 22:00:53 följande:

Återigen utgår du från ditt eget perspektiv när du försöker tolka andra.

Ja, jag minns att du postade en bild av dig själv i samband med att du krävde att två kvinnor skulle göra detsamma, de vägrade förstås av förståeliga skäl.

I sammanhanget bilden du postade kan möjligen "lossa på korsetten" vara tillämpligt.

Visst, har jag noterat att det förekommer att personer på FL söker uppmärksamhet och tycks tro att det här är en dejtingsajt. Det är tråkigt för dem att egoforumet helt tycks ha somnat in numer - tror man att samhällsforumen har andra funktioner än just att diskutera politik och samhälle har man gått vilse i sin egen bild av sig själv.

Det finns för övrigt en tråd där man kan föreslå nya funktioner på FL, en sådan skulle ju kunna vara att man kan selektera fram alla som lägger upp foton av sig själva.

Men jag förstår att du vill återgå till ämnet istället för att göra bort dig ännu mer.
    Hm,lika het på gröten som när du avkrävde irl-namn och foto på två kvinnliga FL-medlemmar.

Jag har försökt ändra både på gamla och på nya familjeliv, så förhoppningsvis fungerar det nu - och om inte så ska du se att du så småningom får lätta ditt hjärta.

Att jag vill att tråden ska återgå till ämnet för densamma är helt korrekt, jag är väl medveten om hur digestiverade somliga trådar blivit, t ex den här så sent som i vårasGlad

Replikera gärna om du fortfarande inte kan posta till min inbox.

Lycka till!
  • FDFMGA
    FDFMGA skrev 2019-06-27 08:08:34 följande:

Och Adaktussoneffekten kvarstår.

I senaste Novus fortsätter M att sno anhängare från KD. L ligger under spärren medan MP tydligt är på väg uppåt i opinionen.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/kd-backar-abortdebatten-kan-ha-paverkat

Dessutom kan man notera att GAL-partierna, S, C, MP och V,  får 51,7 procent av stödet medan den Taniga alliansen, MKDSD,  får  43,2 procent.
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten