Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

Digestive skrev 2019-04-19 19:58:33 följande:
    Det hade kunnat stanna vid inlägg #9739 men det var uppenbarligen någonting som du ville utveckla.
    Ja, jag förstår att du inte skäms för att du "outade" en person som valde att vara anonym i den tråd du refererar till.

Dessutom är det beklagligt att du påstår att personen var nära psykos.

En anledning bland flera till att jag rådde dig att anmäla ditt inlägg som outar den anonyma trådstartaren - och de efterföljande inläggen - är att den här personen är så lätt att identifiera i verkligheten från det hen har skrivit på FL.

Personen har ju avreggat sig - tarvligt av dig att inte lämna personen ifred då.
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2019-04-20 10:04:23 följande:
    Det är lika intressant att nu läsa den desperata fokusförskjutningen, från avhumaniserandet av personen i fråga, till att få det att handla om att nicket nämndes i klartext givetvis med ett antal "vurmare" utkastat som epitet till motståndarna.
    Givetvis kan moraluppfattningen variera inom olika subkulturella grupper.

Men inte desto mindre är det lågt, mycket lågt, att outa en person som valt att skriva anonymt, samt att påstå att personen var på väg in i en psykos - allt i syfte att vinna enkla poäng.

Det känns konstigt att behöva försvara en sverigedemokrat, men alla har rätt till anonymitet och det finns inget som tyder på att den här personen var psykotisk.

Men jag förstår nu varför diagnoshögern agerade så märkligt i den tråden och varför tråden fortfarande har funktionen av en snuttefilt man gemensamt kan tutta på fyra år efter att den modererades bortSkrattande
  • FDFMGA

Och så en ny undersökning som visar på moderaternas svårigheter och att begreppet konservativ visserligen omfattas av samtliga tre högerpartiers väljare, men att moderaternas väljare till skillnad från de andra två partiernas väljare uppfattar sig som globalister.

Ebba Busch Thor har för övrigt skrivit en debattartikel i Expressen där hon trycker på vikten av kristen mission i förorterna. Kanske KD och SD kan finna en gemensam nämnare där.

https://www.dn.se/nyheter/politik/dnipsos-konservativt-block-syns-bland-valjarna/

• FDFMGA
    Digestive skrev 2019-04-19 21:51:01 följande:

Du vet vad du ska göra FDFMGA.

Mm, jag har gjort det, alltså anmält inlägget du skrev, eftersom du inte ville åtgärda saken på egen hand.

Nr 9739 är borttaget nu.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-04-21 16:06:58 följande:
    Bra.

Tillvägagångssättet du valde för att skydda IRL-identiteten som du satte i risk är för min del oväsentlig.

När du själv kan hänvisa till diverse olyckor som kan uppstå när en IRL-identitet blir röjd så borde du tänka över informationen som du delar med dig av här... både en och två gånger.
    Mm, hoppas att du lärt dig en läxa nu. Det är inte passande att du diagnosticerar personer som valt att skriva anonymt samtidigt som du avslöjar deras fasta nick.

Hade inte jag anmält ditt kvackande så skulle säkert någon annan ha gjort det. 

Nu är ju dessutom för tillfället den här tråden fri från dubbelkonton sedan moderatorn rensat en del.

Då kan du se hur en och samma person samtalar med sig själv härovan, tja om du vallar synapserna så blir det nog tydligt. Men det handlar knappast om att personen liter av den psykiatriska diagnosen  "dissociativ identitetsstörning" utan bara att en del politiska agendor är mer lögnaktiga än andra.

Den fyra år gamla tråden som många vurmare brukar älta tillhör dem där du och några andra bildligt talat tjongade boll i gärdsgårdsserien och producerade upprepade själmål - utan att begripa detta.

TS var inte ens i närheten av en psykos, däremot så var ett antal vurmare inklusive TS i vanlig ordning drabbade av ett intellektuellt sammanbrott. Ditvallade av personen vars dubbelkonton tillfälligt rensats i den här tråden.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-04-21 17:55:25 följande:
    Att basunera ut ATT det går att få tag i en människas IRL-identitet här och HUR man kan få tag i den... är en helt annan sak och det förstår du nog.

Att folk skapar dubbelkonton på Familjeliv har ingenting med saken att göra.

Jag skrev "psykosliknande tillstånd" men det ska givetvis inte gå en enda dag utan att du förvanskar vad folk har skrivit.

Sak samma. Du är för emotionellt driven för att kunna hantera ämnet och visat dig farlig för andras säkerhet när känslorna tar överstyr. Varför jag härmed tar avstånd från dig under ämnet i fråga...
    Nja, jag kan inte ta ansvar för dina griller. Självklart skulle jag aldrig avslöja eller visa på hur man kan ta rätt på ett FL-nicks verkliga identitet.

Du har avslöjat det fasta nicket bakom en person som valde att skriva som helt anonym, du har också påstått att personen närmade sig psykos.

Just egenskapen att aldrig ta ansvar för egna handlingar, att ständigt skylla på andra är kanske den egenskap jag finner mest motbjudande inom SD-vurmarkulturen.

Hade inte jag anmält så hade säkert någon annan vuxen gjort detta.

Men du ska iallafall ha beröm för att du uppmanade mig att anmäla, för det borde du nog ha förstått att det var så jag skulle tolka din begäran.

Angående den fyra år gamla tråden. Så var det i vanlig ordning så att vissa trasslade in sig i psykiatri i stället för i vad den handlade om.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-04-21 19:49:03 följande:
    FDFMGA skrev 2019-04-19 20:42:00 följande:
    En anledning bland flera till att jag rådde dig att anmäla ditt inlägg som outar den anonyma trådstartaren - och de efterföljande inläggen - är att den här personen är så lätt att identifiera i verkligheten från det hen har skrivit på FL.
    Man basunerar inte ut sådan här information kring ett nick - oavsett varför ett nick har kommit till känna - men jag har förstått att problematiken övergår ditt förstånd...

Uppenbarligen förstår du inte att informationen som du har delat ut delger att man både KAN ta reda på en människas IRL-identitet samt HURman gör det. Farligt. Mycket farligt.

Övrigt tar jag som sagt avstånd från - flera steg backar jag. Du kan inte hantera ämnet emotionellt och uppenbarligen förstår du inte konsekvenserna av det du skriver.
    Som du ältar.

Ja, det är många här som är lätta att identifiera, somliga lättare än andra. t ex den person som postade ett foto på sig själv och krävde att två kvinnor skulle göra detsamma. Minns du!

Jag och andra försökte då som nu att få personen att besinna sig.

Men då som nu fortsatte han att älta

Generellt ska man vara mycket försiktig med personliga uppgifter på forumet. Det har alltså förekommit att personer utsatts för hot i verkligheten, till och med så allvarliga hot att de blivit en polissak.

Anonymitetsmöjligheten finns till just för att det ska vara möjligt att diskutera privata omdtändigheter utan att de ska kunna kopplas till ett specifikt nick. Då duger det inte att någon "Kalle Blomqvist-epigon vill göra sig märkvärdig och spräcka anonymiteten. Eller att någon Freud-wannabe vill ställa psykiatriska diagnoser.

Jag har sett till att anmäla ditt inlägg. Det är borttaget. Jag tycker att du ska sluta älta den här personen nu.

Du skrev för några inlägg sen att ditt inlägg var det sista du skrev till mig.

Vet du vad det är som går och går - men aldrig kommer till dörren?

Digestive!
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-04-21 20:48:39 följande:
    Utan tvivel känns det hotfullt.
    Att du och hen som startar ett par nya nick om dagen uppfattar mina inlägg som hotfulla beror sannolikt på att ni är samma andas barn.

Jag hotar ingen, däremot så kan jag förstås påtala det olämpliga att att ni har för vana att klassa folk som psykotiska och att du dessutom har det dåliga omdömet att avslöja fasta nick för personer som använt sig av den möjlighet FL erbjuder att vara helt anonyma.

Det är mig ett sant löje att se hur ni SD-vurmare uppför er.

Här hade moderatorn gått in och rensat tråden, det hände inget mer och dina psykosdiagnoser och nickavslöjanden kunde ha fallit i den glömska de förtjänade, men så började det om när Digestive fick möjlighet att skriva igen.

Men det är gulligt att hen som startar ett par nick om dagen tar hand om sina får och ser till att de får bräkaSkrattande
  • FDFMGA
    en stor demokrat skrev 2019-05-09 21:26:51 följande:
    Bottenlös okunskap präglar inlägget.

Du tror att du är smart. Att du tar rygg på detta drev visar att du är på sin höjd en liten fegis.

Vänstern verkar otroligt rädda för Svantesson. Därav försöker de misskreditera henne på detta märkliga sätt. Hon kommer ej att avgå. Syftet är bara att skapa en negativ bild av henne.

Att media gör detta tyder tyvärr på korruption.
    Ja, alla bidrag till moderaternas försvar är visst välkomna.
    .
    Jag tror att du är rätt trendkänslig, så redan för något år sen kunde du ju förnimma en välbekant doft från M och KD, men jag tror ändå inte att du kan vara helt säker på att M kommer att omfamna SD.

Kanske man väljer en helt annan väg, likt italienska högerpopulister. Typ: Ropen de skalla, bidrag till alla. Dessutom har man ju löst bostadskrisen och tagit täten i den familjepolitiska fronten om alla får möjlighet att skriva sig hos mamma.

M:s slogan 2022 blir kanske "Mammabidrag till alla" eller varför inte. "Alla svenskar är bidragsförtjänta - men somliga mer än alla andra"Skrattande
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten