Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

en stor demokrat skrev 2019-05-09 22:50:26 följande:
    Du råkar ju ha fakta emot dig. Svantesson bodde i ett hus som hon själv ägde. Inte hemma hos sin mamma.

I skydd av en sinnessjuk moderator, har du all rätt att sprida så mycket hat du önskar. Men dina långa hatharanger har noll effekt, lille man.
    Sinnessjuk moderator.

Tänk att ni SD-vurmare kvackar värre än den värsta homeopat, diagnoshögern - typTomte

Tror du att det är du som inspirerat dina följare här på FL - de har ju också en tydlig tendens att vilja ställa diagnoser om allt från neuropsykiatriska tillstånd till alkoholism och narkotikamissbruk. Även om ingen av dem ens har en tillstymmelse till chans att vare sig kvacka högre eller mer frekvent än du förmår.

Diagnoshögern är en märklig företeelseSkrattande
  • FDFMGA
    raderad av kommunistmoderator skrev 2019-05-10 20:10:01 följande:
    Ja, sinnessjuk moderator. En idiot, kort och gott. Känner du dig träffad lille man?

SD-vurmare kan du vara själv.
    Homeopat kan du vara själv.
    diagnoshöger kan du vara själv.
    Hörde jag diagnosvänster?

Har jag följare på FL? Är det du och din afa-tant?
    Klart du har dina följare här på FL, ständigt oförmögna att förstå det enklaste av samband, ständigt lika förfördeladeSkrattande

Du är definitivt inte den enda diagnoshögeraktivisten här som också upplever sig vara grovt kränkt av moderatorerna.

Eller som jag kan tänka ibland när någon beklagar sig över hur orättfärdigt hen blir behandlad. Herregud, dessa gamgossar undrar om de är bengtzboende och ropar efter mamma för navelluddspetning som tröst, varpå mamma tar rollatorn på en utflykt till det eviga pojkrummet och dess rätt unkna atmosfär för att hjälpa gamsonen.
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2019-05-10 20:42:11 följande:

Moderaten Kristoffer Tamsons går nu ut och kräver fängelse för folk som plankat i kollektivtrafiken (belopp på ca 30 kr) . Om Kristoffer är konsekvent så borde han kräva livstids fängelse för moderaten Erik Bengtzboe som är misstänkt för att bidragsfuskat för mer än 150 000 kronor.

www.svd.se/m-politiker-vill-se-fangelse-for-plankare--det-ar-stold

Spännande, med fängelsestraff för bedrägligt beteende - om  beteendet innebär att man får fängelse för upprepade felparkeringar så ligger jag risigt till.

Fast jag tycker ju att jag bidrar rätt bra med mina betalade p.böter till den blågröna visionen att halva Stockholms folkmängd arbetar som p-vakter och den andra halvan försörjer dem.

Det är effektiv och nyanserad arbetsmarknadspolitik i den blågröna färgskalan.
  • FDFMGA
    RebeckaZ70 skrev 2019-05-11 19:20:57 följande:
    Jag vet inte vilken buss moderaterna vill sätta plankare på, fuskaren har jag redan avhandlat, men får väl reptera för de som inte förstått.

JAg skrev att han borde avgå, och att utredning om ev straffpåföljd  välkomnades. Hur mycket var det nu S minskat sedan Januari? 
    Du kan säkert hitta socialdemokrater som drömmer om ett parti lika stort som S en gång var - men de flesta har nog funnit sig tillrätta i - eller åtminstone accepterat - ett nytt politiskt landskap.

I senaste Sifo (visserligen inför EU-valet min iallafall) var det forna rödgröna partierna ungefär jämnstora med KD-, M-, SD-blocket med C som suverän vågmästare. L får bara 3,3 procent och räknas inte.

Det tycker jag är alldeles utmärkt. Att KD växer på bekostnad av M och SD, tja det är ganske lite trist men ganska förutsägbart.

Inför nästa riksdagsval kommer KD säkert att vara största parti bland de tres gäng.
  • FDFMGA
    Anton Chigurh skrev 2019-05-12 07:13:20 följande:
    Hehe, så du menar alltså att ett parti tuggar i sig en såpass signifikant tillbakagång i väljarstöd. Bara sådär....!!!

S har problem, stora problem, C likaså. L har väl inte sina bästa dagar för tillfället. Att försöka inbilla någon att ett parti helt enkelt....accepterar ett TYDLIGT vikande stöd i opinionen. Det är....löjeväckande.

Kan du verkligen inte bättre, FD, du sjunker bara längre och längre ner i dyngan du uppenbarligen simmar runt i...

Citaten från farmor din(må hon vila i frid)tycks ha tagit slut men du kan nog komma på andra sätt att få till dina evinnerliga förolämpningar och påhopp. Det verkar vara det du lever för.

Eller har du måhända insett att det är....ofint, att....utnyttja, en gammal farmor.
    Nej, inte bara sådär. Men få socialdemokratter lär väl vara omedvetna om att man inte längre har halva valmanskåren bakom sig. Socialdemokrater är ju i stor utsträckning pragmatiker och har ju också haft årtionden på sig att orientera sig i det framväxande politiska landskap du nyligen upptäckt. Du är ju en gammal fd-sosse, förresten - personligen tycker jag att S klarar sig alldeles utmärkt utan din röst.

En invändning mot S är att deras politska kompass visserligen är pålitlig när det kommer till vad de är emot men snurrar vilset runt när den ska peka på vad de är för.

Men det är en invändning som åtminstone jag kan bortse från i och med att ett avståntagande från högerpopulismens i sig är att stå upp för Sverige och de värderingar som kännetecknat oss svenskar.

Nu är inte S ensamma om att göra detta - men jag har inga större problem att hacka i mig lite nyliberalism modell Stureplanscentern så länge de två partier som representerar den oförblommerande högerpopulismen och det parti som lockas av densamma endast har begränsat inflytande på regeringspolitiken.

Jag vill kunna köpa en helgskinka i maj, precis som  jag alltid kunnat göra, utan att den politiska broilern Ebba Busch Thor förkunnar att det är en julskinka. För mig luktar julskinkor i maj rätt illla.

Se gärna helgskinkan som en metafor för förnuft, jämställdhet, sekularism, vetenskapsförankring, frihet från konspirationsberoende. Det är inte kattskit, som min gamla mormor skulle ha sagtSkrattande

Ha nu en synnerligen angenäm söndag och om du händelsevis ämnar dig till kyrkan så se upp - det finns rätt många präster i Svenska kyrkan som står upp för svenska värderingar, i värsta fall skulle du kunna drabbas av en predikan där prästen nämner att man borde kunna välja mellan det samhälle Macron representerar och det Orban står för, då med udden riktad mot den politiskaa broilern Sara Skyttedal, KD.
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2019-05-13 06:37:11 följande:
    Att MP accepterar en topplacering för en person som uttryckt sig positivt om en världsdiktatur visar att de de inte är ett parti som andra.

Att de är "kapade eller inte" är ingen fråga att ta lätt på. MP har blivit en del av den globala islamistiska rörelsens ambitioner. Delar av MP driver islamistiska frågor. Särskilt på lokal nivå. 

MP är inte ett parti som andra.

M borde skämmas som ger dem legitmitet.
    Det finns en alternativ förklaring som är betydligt mer sannolik - och då handlar det om dig och din förmåga att förstå.
  • FDFMGA
    Padirac skrev 2019-05-17 19:48:31 följande:
    Det är tydligen vanligt att använda kvinnliga benämningar eller kroppsdelar som benämning på de som befälen vill förminska.

Det tog säkert inte slut med att att JB slutade
    Jag tror du får ta det där med militären med en nypa salt, minns att AnChi berättade om sin vd en gång.

Nu begränsar sig iofs min militäre erfarenhet till att jag i lumpen var flygmek, men några vd:ar så jag inte tillSkrattande
  • FDFMGA
    Padirac skrev 2019-05-17 19:48:31 följande:
    Det är tydligen vanligt att använda kvinnliga benämningar eller kroppsdelar som benämning på de som befälen vill förminska.

Det tog säkert inte slut med att att JB slutade
    Apropå Jan Björklund och att han brukade kalla de värnpliktiga för luder, vilket lite går på tvärs med att han också brukade säga att de skulle runka upp stridspitten - vet du vad som verkligen hände som fick honom att lämna det militära?

Jag har bara hört rykten om att han ledde en militärövning i Stockholm som slutade med en katastrof, bland annat med en fullständig trafikinfarkt.
  • FDFMGA
    Padirac skrev 2019-05-18 09:28:24 följande:
    Du, jag är alldeles för högfärdig för att vilja ha förebilder

Svälj nu kritiken om det förminskande språkbruket att kalla någon 'fröken' utan knot, så sväljer jag också din kritik mot mig.

Om du inte avsåg att förminska med 'fröken' titeln så räcket det att säger det. Dumheter slipper ur oss alla ibland.

Så fortsätter du och jag med 'den goda kamratliga fostran' att be den andre sträcka på ryggen och behålla lite integritet när det behövs.
    Det är inte helt osannolikt att AnChi syfar på mig.

I så fall ger AnChi uttryck för ett vanligt fenomen bland FL:s högeryttrar: Skolgårdsfenomenet - alltså att man utgår från sin egen osjälvständighet och tänker sig att andra agerar i klungor anförda av en ledarfigur.

Får jag någonsin tid över i framtiden efter pensionen så skulle det vara intressant att amatörforska i nätsociologi bland högerpopulister.

Men förhoppningsvis har högerpopulismen klingat av då.
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten