Anton Chigurh skrev 2019-05-12 07:13:20 följande:
Hehe, så du menar alltså att ett parti tuggar i sig en såpass signifikant tillbakagång i väljarstöd. Bara sådär....!!!
S har problem, stora problem, C likaså. L har väl inte sina bästa dagar för tillfället. Att försöka inbilla någon att ett parti helt enkelt....accepterar ett TYDLIGT vikande stöd i opinionen. Det är....löjeväckande.
Kan du verkligen inte bättre, FD, du sjunker bara längre och längre ner i dyngan du uppenbarligen simmar runt i...
Citaten från farmor din(må hon vila i frid)tycks ha tagit slut men du kan nog komma på andra sätt att få till dina evinnerliga förolämpningar och påhopp. Det verkar vara det du lever för.
Eller har du måhända insett att det är....ofint, att....utnyttja, en gammal farmor.
Nej, inte bara sådär. Men få socialdemokratter lär väl vara omedvetna om att man inte längre har halva valmanskåren bakom sig. Socialdemokrater är ju i stor utsträckning pragmatiker och har ju också haft årtionden på sig att orientera sig i det framväxande politiska landskap du nyligen upptäckt. Du är ju en gammal fd-sosse, förresten - personligen tycker jag att S klarar sig alldeles utmärkt utan din röst.
En invändning mot S är att deras politska kompass visserligen är pålitlig när det kommer till vad de är emot men snurrar vilset runt när den ska peka på vad de är för.
Men det är en invändning som åtminstone jag kan bortse från i och med att ett avståntagande från högerpopulismens i sig är att stå upp för Sverige och de värderingar som kännetecknat oss svenskar.
Nu är inte S ensamma om att göra detta - men jag har inga större problem att hacka i mig lite nyliberalism modell Stureplanscentern så länge de två partier som representerar den oförblommerande högerpopulismen och det parti som lockas av densamma endast har begränsat inflytande på regeringspolitiken.
Jag vill kunna köpa en helgskinka i maj, precis som jag alltid kunnat göra, utan att den politiska broilern Ebba Busch Thor förkunnar att det är en julskinka. För mig luktar julskinkor i maj rätt illla.
Se gärna helgskinkan som en metafor för förnuft, jämställdhet, sekularism, vetenskapsförankring, frihet från konspirationsberoende. Det är inte kattskit, som min gamla mormor skulle ha sagt
Ha nu en synnerligen angenäm söndag och om du händelsevis ämnar dig till kyrkan så se upp - det finns rätt många präster i Svenska kyrkan som står upp för svenska värderingar, i värsta fall skulle du kunna drabbas av en predikan där prästen nämner att man borde kunna välja mellan det samhälle Macron representerar och det Orban står för, då med udden riktad mot den politiskaa broilern Sara Skyttedal, KD.