Inlägg från: Abegayle70 |Visa alla inlägg
  • Abegayle70

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

KillBill skrev 2017-11-18 10:40:57 följande:

Ulf Kristersson säger sig vilja driva ett vuxet förhållningssätt i politiken. Det är något han totalt har misslyckats förmedla till den egna riksdagsgruppen. Man får hoppas att Kristerssons andra hjärtefrågor inte bara är tomma ord..

screenshots.firefox.com/fwK6RMuwjnsdxvhS/twitter.com
    have a dream for breakfast and another one for life
  • Abegayle70
    KillBill skrev 2017-11-18 10:40:57 följande:

Ulf Kristersson säger sig vilja driva ett vuxet förhållningssätt i politiken. Det är något han totalt har misslyckats förmedla till den egna riksdagsgruppen. Man får hoppas att Kristerssons andra hjärtefrågor inte bara är tomma ord..

Nu blev det ju fel...

så här skulle det blivit:

• Abegayle70
    nihka skrev 2017-11-18 12:00:16 följande:
    Peka finger? Får man inte lov att påtala att någon uttalar sig om att allmänheten ska kunna saker man själv inte kan?

Bush Thor ska till skillnad mot mig förställa en professionell politiker och någon som aspirerar på att vara med och styra landet. Det är inte att begära att riksdagspolitiker ska kunna allt, men då läser man in sig och/eller rådgör med en expert inom området.FÖRE man uttalar sig. Annars får man leva med att man betraktas om oproffessionell.
    Klart att du får påtala det om du tycker det är det viktigaste en politiker skall ägna sig åt. Kan tänka mig att det var en hel massa som rörde sig i huvudet på EBT när hon satt i studion. Hade hon suttit hemma i soffan hade hon säkert kunnat svara rätt efter lite betänketid. Känns som att kunna rabbla glosor utantill är viktigast?
  • Abegayle70
    man och nöjd skrev 2017-11-18 12:09:26 följande:
    Sen har vi vänsterpartiets förre ledare som på riktigt satt och pekade finger åt Marie Söderkvist i nyhetsmorgon. Det gav ju ett påläst intryck?

På nåt vis går vänsterpolitiker under radarn när det gäller kritik.
    Det är något jag missat då jag inte har tillgång till allt på svensk TV. När var det?
  • Abegayle70
    KillBill skrev 2017-11-18 12:21:27 följande:

Avslutningsvis så pekar du på Per Gahrton men han sitter inte heller i riksdagen (det är 22 år sedan han satt i riksdagen). Men vill du diskutera rattfylleri inom politiken så föreslår jag att du börjar med att läsa det här: lmgtfy.com/

Gahrton är fortfarande en offentlig person som tar ställning för MP-politik. Faktiskt relevant att ta med honom. Håller med om SD-brottslingarna, för övrigt.
  • Abegayle70
    Draken55 skrev 2017-11-18 12:49:02 följande:
    Det du säger låter i allt som diktatur, vi har inte diktatur i vårt land, ännu.  

Enligt Juholt och många andra finns det dock farhågor för det.
    Partipiskan...
  • Abegayle70
    KillBill skrev 2017-11-18 13:24:22 följande:

Din och Hanif Balis argumentation haltar betänkligt. Att andra gör fel innebär ju inte att det Hanif Bali gör är mer rätt? Tycker du inte att man kan ställa lite högre krav på Svenska riksdagsmän? För någon vecka sedan kallade Hanigf Bali Svenska domare för "jävla syltryggar". Jag tycker att det är uselt.

Flera av de Hanif Bali pekar ut är riksdagsmän, De andra är kommunpolitiker, opinionsbildare, journalister m.m.

Men det är klart, det är värre att kalla domare som låter brottslingar slippa undan för "syltryggar" än att jämförna Bali med Josef Fritzl.
    Jag ska ju så klart inte säga något, jag är också en dålig människa, nästan lika usel som Hnif Bali, jag akllade ju Jan Guillou för "kaviarkommunist".
  • Abegayle70
    KillBill skrev 2017-11-18 13:28:15 följande:
    11 år sedan. Skrikhögern är rätt långsinta
    Vem var "skrikhöger" i detta fall?
  • Abegayle70
    KillBill skrev 2017-11-18 13:24:22 följande:

Din och Hanif Balis argumentation haltar betänkligt. Att andra gör fel innebär ju inte att det Hanif Bali gör är mer rätt? Tycker du inte att man kan ställa lite högre krav på Svenska riksdagsmän? För någon vecka sedan kallade Hanigf Bali Svenska domare för "jävla syltryggar". Jag tycker att det är uselt.

Tydligen milsvid skillnad mellan "Syltrygg" och "Ynkrygg"

www.expressen.se/dinapengar/wallstroms-ilska-mot-toppcheferna-ar-ynkryggar-/
  • Abegayle70
    nihka skrev 2017-11-18 13:35:34 följande:
    Ja, jag tycker en politker ska vara insatt i det politiken anser allmänheten ska vara insatt i.

Då skulle hon ha bett om lite betänketid. Inte alls säkert att det hade hjälpt. Hon gjorde sig till allmänt åtlöje och har bara sig själv att skylla. Busch Thor är ingen rutinerad politiker och det märks i sådana här sammanhang.
    Din åsikt är noterad.
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten