Inlägg från: Abegayle70 |Visa alla inlägg
  • Abegayle70

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

FDFMGA skrev 2017-11-07 16:22:03 följande:
    Nej, det vore inte så lyckat.

Vårt samhälle bygger ju på tillit. Börjar enskilda individer eller grupper beväpna sig så är vi på väg i ett sluttande bananskaleplan mot bananmonarki.

I World Values Survey där Sverige i tolkningarna av svaren brukar kallas världens mest exxtrema land så är det väl förutom vår ljumma inställning till religion vår tro på samhällsinstitutionerna relativt den enskilda individen som utmärker oss svenskar.

Det är klart att personer som anser att man behöver beväpna sig eller att man inte får något för den skatt man betalar inte är en del av den "extremism" som utmärker oss andra.

För min egen del så kanske jag inte som Sahlin tycker att det är häftigt att betala skatt, men jag smiter inte undan och jag förväntar mig att polisen tar tag med idioter som går omkring beväpnade, oavsett  om dessa är gängkriminella eller bara vanliga pajaser.
    Det där med skatteviljan, ja. Det är väl kanske inte så häftigt att betala den, men jag tycker ju att man i Sverige får en hel del för det man betalar. Nu har jag ju aldrig haft så hög inkomst av tjänst så jag drabbats av marginalskatter mer än några enstaka månader. Kapitalinkomstena, där måste jag skämmas lite grann och säga att min äldste bror varit duktig på att minimera skatten. Skäms
    Nu kan jag inte heller klaga på skatterna, 10% up till ca 16000/mån. 14% upp till ca 23000 och 20% upp till ca 37000. sen tillkommer ju egenavgifter, det som kallas sociala avgifter i Sverige. 3,5% upp till ca 13000 och 12% på det som överstiger. Arbetsgivaren betalar även 3,5 resp 7,5% på lönesumman. Sen har ju jag som nyanländ lägre skatt under 3½ år. Ca 1700 mindre de första 18 månaderna, trappas av eftersom. Ingen kapitalskatt de första 20 åren på pengar som står inne på israeliska konton, ingen skatt på utländska inkomster de första 10 åren.
    Min fru däremot klagar på skatterna men så tjänar hon dubbelt så mycket som mig. Punktskatter gör ju att t.ex. bilar är svindyrt - tänk danska priser. Bensin kostar runt 18:-/litern...

Nu har jag varit gravt OT, förlåt, men tänkte att det kunde vara lite intressant...
    have a dream for breakfast and another one for life
  • Abegayle70
    anaxo skrev 2017-11-07 18:18:20 följande:

Det måste vara frustrerande för Alliansen att de rödgröna kommer på första plats i rapport efter rapport.

En ny rapport rankar Sverige som det land som bidrar mest till mänskligheten. Särskilt när det kommer till välstånd, jämlikhet och hälsa.

? Sverige måste vara uttråkade av att komma först, säger den brittiska mannen som ligger bakom rapporten.

En ny rapport rankar Sverige som det land som bidrar mest till mänskligheten. Det visar en ny rankning som försöker mäta vilket land som ger mest till det allmänna.

Särskilt i kategorierna ?Välstånd och jämlikhet? samt ?Hälsa och välbefinnande? briljerar svenskarna.

? Sverige måste vara uttråkade av att komma först i varje index för länder, säger brittiska Simon Anholt som skapat indexet till The Local.

För att sammanställa ?Good Country Index? skapade Simon 35 kategorier som han sedan delade in i sju större kategorier. Inom dessa rankade han 163 länder

Jag tycker det är frustrerande att läsa ditt inlägg 5891, utan att få respons på min fråga om eventuella fakta som ligger bakom ditt inlägg. Fram tills du presenterat fakta för dina påståenden betraktar jag dig som spridare av Fake News.
  • Abegayle70
    nihka skrev 2017-11-08 00:02:23 följande:

Det anser inte jag att jag har fått. Jag saknar ett "ursäkta det fanns ingen anledning till påhoppet". 

Ursäkta. Det fanns ingen anledning för det aktuella påhoppet.
  • Abegayle70
    anaxo skrev 2017-11-08 09:20:12 följande:

Jag har endast kollat SAKO och arbetsgivarorganisationen och deras statistik över reallönen under allianstiden är samstämmiga och visar att den som har lägre inkomst än 25':- har en negativ reallöneökning man får gå ända till den som har högre lön än 38' :- för att få en positiv reallöneökning, men jag ska kolla hur det ser ut med LOs statistik om den kan vara mer positiv och saklig för din del. 

Kolla på samma gång upp ditt ljugande om att det dagligen skjuts människor i Israel utan att någon bryr sig och att israeler ostraffat kan skjuta människor. Dina lögner ligger på samma nivå som de som völkicher beobachter spred på 30-talet.
  • Abegayle70
    Bobby Clarke skrev 2017-11-08 16:54:40 följande:
    Du vet ju att så länge en tråd blåser åt rätt håll så kan det skrattas och skämtas i den. När den sen vänder och argumenten tar slut, ja då ska man helt plötsligt hålla sig till trådstarten.
    Inlägget i fråga var dessutom främst riktat till en annan person, men om en ursäkt kan få någon att må bättre så bjuder jag gärna på det. Jag är inte snål.
  • Abegayle70
    man och nöjd skrev 2017-11-08 21:19:28 följande:
    Håller med. Jag saknar också det.
    Du kan också få en ursäkt av mig. Jag har säkert sagt eller gjort något dumt.

Förlåt.
  • Abegayle70
    man och nöjd skrev 2017-11-08 22:31:13 följande:
    Tack för ursäkten.Jag ber om ursäkt för att jag inte är vänster.
    Du är ursäktad. Vi får klä oss i säck och aska och lova bot och bättring.
  • Abegayle70

När opinionen nu vänt för M och de återigen kravlat sig över 20% som Sveriges näst största parti måste ju regeringens vänner agera. Vad gör man? Hittar på nya sätt att brunsmeta M tack vare egan kreativa tolkningar av vad Ulf Kristerson ska ha sagt eller inte sagt.

• Abegayle70
    KillBill skrev 2017-11-10 12:23:55 följande:
    Det behövs inte. Brunsmetandet av M klarar Kristersson och exempelvis  Bali av så bra själva.
    Utveckla gärna Ulf Kristerssons bruna kopplingar, att du hatar den snabbtänkte och intelligente Hanif Bali är inget nytt.
  • Abegayle70

Trodde faktiskt att det viktigaste för alla var att de främlingsfientliga minskar. Så fel man kunde ha.

Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten