Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten
Hur många våldtäkter tror du inte sker i religiösa hem då???? Där mannen har en fönedrande kvinnosyn!
Hur många våldtäkter tror du inte sker i religiösa hem då???? Där mannen har en fönedrande kvinnosyn!
Knutby???
Ja eller i religiösa lokaler, tänk bara på alla småpojkar som blivit våldtagna av kristna katolska präster både i Sverige, Europa och USA eller de övergrepp som har skett inom Svenska kyrkan. Du har väl läst om #metoo kampanjen #vardeljus? Jag tror inte att någon religion är befriad från övergrepp.
SD är ett rasistiskt parti, men naturligtvis är långt från alla deras sympatisörer rasister oavsett om de för tillfället stödjer SD, M, eller något av de andra partierna som man migrerat från och nu tillbaka till. Sannolikt har SD behållit sina hardcoreexistenser hela tiden och de som har återvänt till M och andra partier anser helt enkelt att de andra partierna har mer att erbjuda. Sedan tror jag att desto närmare valet vi kommer desto mer engagerar sig "Svensson" och därmed blir utslaget från extremkanterna mer utspädd.
Jag tror att det som lockar tillbaka till M är stabiliteten. Båten har slutat gunga. Dels är partiledartjafset över dels är Alliansen tillbaka. SD står ensamma där de har förtjänat sin plats. Hela Ms ökning har ju inte att göra med pullfaktorer utan även pushfaktorer. Folk blivit så trötta på SD att de inte orkar med dem längre. Deras sunk som en gång kanske togs som ny och annorlunda har nu definitivt passerat sitt bäst-före-datum.