Inlägg från: Abegayle70 |Visa alla inlägg
  • Abegayle70

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

Mannen08 skrev 2017-12-03 12:57:09 följande:

Hur många våldtäkter tror du inte sker i religiösa hem då???? Där mannen har en fönedrande kvinnosyn!

Knutby?
    have a dream for breakfast and another one for life
  • Abegayle70
    Mannen08 skrev 2017-12-03 13:05:54 följande:

Knutby???

Ja där är de väl religiösa och ägnar sig åt övergrepp?

Eller småorterna i Skåne där folk här sydstatsflaggor i fönstren och kylskåp i trädgården. Samma orter där folk röstar på SD i stor utsträckning.
  • Abegayle70
    KillBill skrev 2017-12-03 13:17:45 följande:

Ja eller i religiösa lokaler, tänk bara på alla småpojkar som blivit våldtagna av kristna katolska präster både i Sverige, Europa och USA eller de övergrepp som har skett inom Svenska kyrkan. Du har väl läst om #metoo kampanjen #vardeljus? Jag tror inte att någon religion är befriad från övergrepp.

Det räknas nog inte. De är ju oftast vita svenskar...
  • Abegayle70
    Mannen08 skrev 2017-12-03 13:51:10 följande:
    Jag är emot ALL religion svensk som vit som arab och som svart spelar ingen roll...
    Måste vara jobbgt att vara så hatisk?

Själv stör jag mig inte på religiösa så länge de låter mig vara ifred.
  • Abegayle70
    Mannen08 skrev 2017-12-03 13:55:03 följande:
    Själv så bryr jag mig om människor och vill ej att religioner med allt som hör till ska förstöra dom och ANDRA...
    Tråkigt att du ska ha så dåliga erfarenheter av religion...

Själv är jag inte troende, men lever med en troende kvinna utan några som helst problem för någon av oss.
    Vi har många troende vänner, judar, muslimer och kristna som är otroligt fina människor.
  • Abegayle70
    anaxo skrev 2017-11-06 18:47:31 följande:
    I Israel så skjuts det personer varje dag utan att någon höjer på ögonbrynen än värre är att om det är en icke Israel så slipper de oftast straff för skjutningen.
    När tänker du svara på var du hittat källorna till ditt tokiga påstående?

Radio Islam?
  • Abegayle70
    nihka skrev 2017-12-11 17:37:50 följande:

SD är ett rasistiskt parti, men naturligtvis är långt från alla deras sympatisörer rasister oavsett om de för tillfället stödjer SD, M, eller något av de andra partierna som man migrerat från och nu tillbaka till. Sannolikt har SD behållit sina hardcoreexistenser hela tiden och de som har återvänt till M och andra partier anser helt enkelt att de andra partierna har mer att erbjuda. Sedan tror jag att desto närmare valet vi kommer desto mer engagerar sig "Svensson" och därmed blir utslaget från extremkanterna mer utspädd.

Jag tror att det som lockar tillbaka till M är stabiliteten. Båten har slutat gunga. Dels är partiledartjafset över dels är Alliansen tillbaka. SD står ensamma där de har förtjänat sin plats. Hela Ms ökning har ju inte att göra med pullfaktorer utan även pushfaktorer. Folk blivit så trötta på SD att de inte orkar med dem längre. Deras sunk som en gång kanske togs som ny och annorlunda har nu definitivt passerat sitt bäst-före-datum.

Bra skrivet!
  • Abegayle70
    nihka skrev 2017-12-15 11:00:58 följande:

Precis som du säger är utveckling något som SD inte är intresserade av utan det är de övriga partierna som anpassar sig till den verklighet som råder. Detta syns inte minst på partisympatierna för SD som har inte varit lägre sedan 2014. 11,9%. Bra jobbat SD!
    Det ser ut som om min kristallkula inte var så solkig iallafall

• Abegayle70
    anaxo skrev 2017-11-06 18:47:31 följande:
    I Israel så skjuts det personer varje dag utan att någon höjer på ögonbrynen än värre är att om det är en icke Israel så slipper de oftast straff för skjutningen.
    Hej Anaxo!

Ser att du fortsätter ducka och låtsas som ingenting när jag ställer frågor om detta inlägg.

Jag kommer fortsätta att påminna om ditt lögnaktiga inlägg ända tills jag får ett svar.
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten